Outlook en internetproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Hoe kan het dat het surfen e.d. (de internetverbinding) steeds stopt en soms afbreekt?
We hebben 2 computers Windows 98 SE met dezelfde instellingen en internetten beide via Het Net.
Terwijl de ene het snel en goed doet, doet de andere hetzelfde er de helft langer over en alles gaat heel traag of blijft vastzitten. Heb alle andere draaiende programma’s eraf gehaald, alleen Norton draait.
Vooral het e-mailen gaat traag, outlook geeft ook geen bijlages meer aan, maar de volgende melding: Outlook Exress heeft de volgende onveilige bestandsbijlagen in deze mail ontoegankelijk gemaakt. Terwijl dit gewoon een tekstbestandje is, geen virus.
We internetten via telefoonverbinding, geen ISDN.
Kan dit aan de update van IE 6 liggen, want ik kan anders geen oorzaak bedenken.
Groetjes Martha

Ik heb alleen aan antwoord over de bijlagen in OE. In Outlook Express, Extra/Opties, tabblad Beveiliging en haal daar vinkje weg bij Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan.

Dat Outlook geen bijlage meer aangeeft is een simpel vinkje bij Extra/Opties/tab beveiliging. Hier moet je de beveiliging uitvinken.

Outlook 6 en internetproblemen

Stom ik dacht dat ik die al weggevinkt had.
Maar wat die trage toestanden betreft daar is geen oplossing voor?
Jammer zeg.

Martha

Je hebt al gekontroleerd op virussen, spyware en al dat soort rommel?
Staat je modem op de hoogste snelheid?
En zitten jullie samen met 2 PC's op één telefoonlijn of om de beurt?

Heb op alles (virus, spyware en modem) gecontroleerd, maar zal het nog eens doen voor de zekerheid.
Verder gebruik ik de compjes om de beurt.
Vandaar dat ik dit ook kan checken, als de com boven een uur over het downloaden doet van Mediaplayer 9, dan doet beneden er meer dan 2 uur over, dat is toch raar? Terwijl ik alle instellingen hetzelfde heb gezet.

Martha

Zit er een groot verschil in telefoonlijn misschien levert dit vertraging op ?

Volgens mij zijn beide lijnen met dezelfde schakels ertussen en ze komen beide samen in de meterkast.
Ik zal eens kijken of er misschien iets los zit.

Wat ik ook raar vind is dat de comp bij Windows Update steeds vast blijft zitten, daarom denk ik steeds dat er een update niet goed verlopen is, kan dat?
En is daar iets aan te doen?

Martha

outlook 6

Ik weet al waar het aan ligt, dat alles zo traag gaat.
Als er een mailtje met bijlage binnengehaald of verstuurd moet worden, dan blijft de boel vastzitten.
Daarom gaat alles zo traag.
Is er ergens een instelling die ik kan veranderen om het allemaal weer sneller te maken?
Of moet ik dit bij Het net regelen?

Martha

Maar de andere computer doet het wel goed.
Ben er achter dat Windows Update het niet doet,
daarna gaat alles traag of breekt af.
Vogens mij ligt het daaraan.

Martha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan