Outlook en Norton virus prog

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een computer met adsl, outlook express als standaard mail prog en outlook alleen in combinatie met een modem. Die outlook met modem heb ik nodig voor een programma dat alleen maar via een modem werkt. Wat is nu het probleem. Als ik outlook inschakel met verzenden/ontvangen dan schakelt eerst adsl uit en daarna gaat het modem verbinden. Als ik wat te verzenden heb dan lijkt het alsof het verzonden is maar daar steekt norton AV een stokje voor. ADSL is dus uitgeschakeld en norton geeft dan aan dat de server niet is gevonden. Zoals u begrijpt controleert norton de in en uitgaande mail. Mijn vraag is hoe kan ik Norton ingeschakeld houden voor de outlook express mail maar uitschakelen voor outlook, of gaat dat gewoon niet en moet ik elke keer virus control uitschakelen voordat ik met outlook ga werken. waarom schakelt outlook eigenlijk adsl uit voordattie met het modem gaat beginnen >> is dat ergens te veranderen ??

grts elbert kok
 
Je kunt ook in Norton antivirus je uitgaande mail niet laten controleren.
Dat doe je door norton antivirus te openen, klik bovenaan op OPTIES, klik in het linkerrij (in het midden waar internet staat) op EMAIL.
Nu zie je bovenaan dat je de inkomende en uitgaande email controlle kunt uit of aan zetten.
In jou geval staat de uitgaande nu aan en is dus aangevinkt.
Klik dat vinkje weg, en dan onderaan op OKE klikken.
Nu gaat al je uitgaande mail weg zonder tussenkomst van Norton.
Hopelijk heb je iets aan deze tip, natuurlijk wel opletten dat in je mail geen virus zit, krijg je boze vrienden.

succes
 
Geplaatst door egkok
Ik heb een computer met adsl, outlook express als standaard mail prog en outlook alleen in combinatie met een modem. Die outlook met modem heb ik nodig voor een programma dat alleen maar via een modem werkt. Wat is nu het probleem. Als ik outlook inschakel met verzenden/ontvangen dan schakelt eerst adsl uit en daarna gaat het modem verbinden. Als ik wat te verzenden heb dan lijkt het alsof het verzonden is maar daar steekt norton AV een stokje voor. ADSL is dus uitgeschakeld en norton geeft dan aan dat de server niet is gevonden. Zoals u begrijpt controleert norton de in en uitgaande mail. Mijn vraag is hoe kan ik Norton ingeschakeld houden voor de outlook express mail maar uitschakelen voor outlook, of gaat dat gewoon niet en moet ik elke keer virus control uitschakelen voordat ik met outlook ga werken. waarom schakelt outlook eigenlijk adsl uit voordattie met het modem gaat beginnen >> is dat ergens te veranderen ??

grts elbert kok
Heb je in Outlook toevallig de optie Ophangen na verzenden en ontvangen aan staan. Zo ja, zet die dan eens uit en probeer het nog eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan