Outlook en OneDrive

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Ik heb twee computers, een desktop en een laptop. En ik gebruik OneDrive op allebei. Mijn bestanden zitten dus op 3 plekken. Ik wil de Outlook bestanden met OneDrive synchroniseren. Maar ik heb nog geen goed idee om dat te bereiken. Iemand een tip?

Kijk om welke mappen/bestanden het gaat en voeg die aan OneDrive toe.
E.e.a. is wel afhankelijk van je Outlook versie.
Outlook bestanden.png

Bedankt. Dit geldt voor de oude Outlook. Ik ga eens zoeken hoe dat in de nieuwe zit. Of weet jij dat?

Als je echt de nieuwe Outlook bedoelt dan gaat dat niet op omdat die bestanden online staan en niet lokaal.

Ik gebruik Office365 maar ik heb het zo ingesteld dat de bestanden lokaal staan. Althans dat denk ik. Met zoeken op .pst zal ik ze wel kunnen vinden. Ga ik proberen.

Die .pst is afhankelijk van POP3 of IMAP.
Zoek dus eventueel ook op .ost

De .pst hoort bij POP3 en de .ost bij IMAP.

Een .ost aan je Onedrive koppelen heeft geen enkele zin. De emailbestanden staan per definitie nog in een cloud en kun je op die manier altijd weer terughalen. Een .ost kun je zonder extra tools ook niet lezen of bewerken.

Een .pst bestand is niet geschikt om op onedrive op te slaan. Microsoft ondersteund officieel niet eens de mogelijkheid om een .pst te gebruiken vanaf een gedeelde map op een server. Een .pst zal meestal geopend zijn (zolang outlook aan staat) en kan dan niet worden gesynchroniseerd. Heeft dus ook weinig doel dit in je onedrive op te slaan.

Terug
Bovenaan Onderaan