hardcore gamer
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 mrt 2009
Hallo allemaal,
ik zit met een probleempje want ik heb dus een emailprogramma (zie plaatje hieronder) voor als mensen een nieuw emailadres hebben (het gaat me niet om dat hier ook andere mogelijkheden voor zijn maar het is handig om met dit soort dingen verder te komen in vb.net)
Het is dus de bedoeling dat als iemand een nieuw email adres heeft dat dit programma een email kan sturen naar alle outlook contactpersonen, ik heb ook al een stukje code:
Alvast heel erg bedankt!
ik zit met een probleempje want ik heb dus een emailprogramma (zie plaatje hieronder) voor als mensen een nieuw emailadres hebben (het gaat me niet om dat hier ook andere mogelijkheden voor zijn maar het is handig om met dit soort dingen verder te komen in vb.net)

Het is dus de bedoeling dat als iemand een nieuw email adres heeft dat dit programma een email kan sturen naar alle outlook contactpersonen, ik heb ook al een stukje code:
Code:
Imports System.Net.Mail
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim MyMailMessage As New MailMessage()
Dim ErrorNIOA As String
ErrorNIOA = "OK"
If TextBox1.Text <> "" Then
'Als er een email adres ingevuld word naar deze persoon sturen
MyMailMessage.To.Add(TextBox1.Text)
ElseIf CheckBox1.Checked Then
'Als alle contacten aangevinkt zijn moet het programma alle outlook contacten ophalen
'om dit bericht naar alle contactpersonen te sturen
MyMailMessage.To.Add("_______________")
Else
'Wordt er niets aangevinkt of ingevuld dan wordt er ook niets verzonden
ErrorNIOA = "ERROR"
End If
If ErrorNIOA = "OK" Then
MyMailMessage.From = New MailAddress("_______________@____________.______")
MyMailMessage.Subject = ("Nieuw email adres")
MyMailMessage.Body = (TextBox2.Text)
Dim SMTPServer As New SmtpClient("smtp.gmail.com")
SMTPServer.Port = 587
SMTPServer.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("traykeyspotter@gmail.com", "*963.*963")
SMTPServer.EnableSsl = True
Try
SMTPServer.Send(MyMailMessage)
Catch ex As SmtpException
MessageBox.Show(ex.Message)
End Try
Else
MsgBox("ERROR: Geen email adres ingevuld of niets aangevinkt", MsgBoxStyle.Critical)
End If
End Sub
End Class
Alvast heel erg bedankt!