Outlook en Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb Windows XP en mail met Outlook. Nu wil ik Windows 7 installeren en blijven mailen met Outlook.
Mijn bestanden staan ook op een exterene schijf. Kan ik outlook weer installeren in Windows 7?

Ja, dat kan. Je moet dan de hele outlook-account exporteren en later weer importeren.
Ga in outlook naar menu [bestand]> [importeren/exporteren] en kies voor [naar een bestand exporteren]
kies vervolgens [een bestand met persoonlijke mappen (.pst)] en klik nu de account(s) aan op het hoogste niveau om ALLES in een exportbestand te zetten. (eventueel kan het ook in aparte mapjes, maar in dit geval zou ik dat niet doen)

Geef een naam en locatie op.... klaar! (wel even veiligstellen op een externe drive ivm de nieuwe installatie)
Importeren van het pst bestand werkt via het zelfde kunstje.

Gaat het hier dan om Outlook Express welke standaard in Windows XP zit, of om Office Outlook welke onderdeel is van een Office pakket?
Outlook Express is namelijk niet beschikbaar voor Windows 7. De vervanger hiervoor is Windows Live Mail. Indien u spreekt van Office Outlook, is het (afhankelijk van de versie en licentie) mogelijk om deze opnieuw te installeren op Windows 7

Het gaat om Outook Expres dat standaard bij Windows XP hoort. Legale versie XP.
Ik wil mijn e-mail adrres graag behouden, eindigend op @chello.nl. en met Livemail wordt het dan waarschijnlijk @live.nl of is dat niet zo?
Windows 7 installeren lukt me wel, maar dan ook hetzelde e-mail adres behouden, daar heb ik niet zoveel verstand van.
In Outlook, menu bestand, kan ik, [naar een bestand exporteren] niet vinden. Wel [expporteren] en [importeren]
Of moet ik op de C-schijf bij programs files het hele outlook gebeuren exporteren en dan weer importeren.

Het e-mail adres staat hier los van. Met Windows Live Mail, wordt het programma "Windows Live Mail bedoeld. Dus niet de e-mail service van Microsoft. In dit geval gaat het om Windows Live Mail welke onderdeel is van het Windows Live Essentials pakket. Kort gezegd is dit dus ook gewoon een e-mail programma waar u (net als Outlook Express) uw @chello.nl adres mee kunt gebruiken.

Meer informatie hierover leest u op de volgende pagina:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/email

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan