Outlook enorm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasperJ

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Hallo experts,

Ik heb een probleem met Outlook 2003.
Elke keer als er een mailtje moet worden weergegeven in het voorbeeldvenster, gaat de cpu belasting van 1 naar 50%, denkt ie lang na (10 sec) en laat dan de mail zien. Hier heeft ie geen last van binnen de agenda of contactpersonen.
Ook de rest van de pc draait prima. De laatste windowsupdates staan er op en ook is met o.a. ccleaner en NOD32 alles schoon.

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!

Inmiddels heb ik ook gedraaid zonder virusscanner e.d. maar dat maakt dus niets uit. Is dit een bekend probleem? Zijn er patches voor?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik kan me aan de lijst toevoegen.
Vooral bij het openen van nieuwsbrieven komt dit voor.

Óf het duurt ontzettend lang voordat het venster geopend wordt.
Óf er komt een foutmelding en Outlook sluit dan geheel af.
Het lijkt me sterk dat dit 'toevallig' bij ons (en ongetwijfeld 'anderen' die het niet hebben gemeld) een individueel probleem zou zijn.

Er zijn er meer!!

In dit forum staat ook iets beschreven.
http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=37176
Er staat iets in over het verwijderen van een update geschreven door Pikehunter.
Ik heb het geprobeerd en outlook werkt weer sneller. Nadeel is dat windows de update en zo weer opzet en outlook dan weer traag is. Ik neem aan dat het probleem ook bij Bill bekend is en dat er wel een update voor komt.

Goed gevonden Tabaksbaars!

Ik ga het snel uitproberen en dan voorlopig die update blokkeren ;)

Bedankt!!

Hoi,

Bij mij werkt'ie inderdaad.
Ik vraag me alleen af, waardoor het komt dat hiervoor een oplossing komt van microsoft. Want ik heb't al een tijdje.

Afijn, afwachten maar en ondertussen idd geen update van deze patch.

Mag ik mij er in mengen?

Lees ook:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=297017
en:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=297417

@Valijn:
Hielp jou gegeven oplossing niet of niet voldoende ?

Kheb ondertussen zelf M.Outlook 2007 gedownd en geinstalleerd en vol verbazing (niet alleen over 2007) het probleem is verholpen.....:shocked: :thumb:

Dus zou het misschien kunnen zijn dat Microsoft bewust die update en patch heeft uitgegeven (voor illegale software gebruikers ?)........:rolleyes:

Ik hoop voor een ieder dat zij iets kunnen met de links.

Peter

Dus zou het misschien kunnen zijn dat Microsoft bewust die update en patch heeft uitgegeven (voor illegale software gebruikers ?)........:rolleyes:
Peter

Maar ook als legale gebruiker van 2003 moet je toch Outlook toch naar tevredenheid kunnen gebruiken? :(

@A.J.

Maar ook als legale gebruiker van 2003 moet je toch Outlook toch naar tevredenheid kunnen gebruiken? :(

Wat ik bedoel is dat de (fake ?) update "gemaakt" is voor de illegale versies en de,
even later uitgebrachte, patch alleen de legale versies hersteld ........?
(daar je met een illegale versie niet kunt "valideren")

Of praat ik nu uit een putje .....:p

Hoi,

Wat schetst mijn verbazing :evil:

Ik had de update die oorspronkelijk de 'vertraging' in Outlook bij het openen van o.a. nieuwsbrieven veroorzaakte, verwijderd.
Hierna kwam microsoft met een 'andere' beveiligingsupdate voor IE7: KB933566.

En ge geleufd 't niet: wederom hetzelfde probleem in Outlook (2003).
Nadat ook deze update was verwijderd functioneerde het geheel weer correct.

Zo langzamerhand begin ik te geloven dat Microsoft zelf hacker is geworden om nieuwere producten aan de man te kunnen brengen :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan