Outlook expres probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn PC werk ik met Windows XP Professional. Regelmatig moet ik voor problemen XP opnieuw installeren. Alle dbx files uit Outlook Expres heb ik op een backup partitie bewaard. Als XP dan weer geinstalleerd is breng ik deze dbx files over naar mijn Outlook Express map die op mijn C-schijf staat. Nu heb ik in mijn postvak in twee mappen gemaakt voor mijn broer en mijn tafeltennisvereniging. In het verleden ging dat altijd goed maar om de een of andere reden gaat het nu niet meer goed. Iedere keer als ik Outlook Expres opstart maakt het programma naar de door mij ingebrachte dbx file van mijn broer onder dezelfde naam een tweede bestand aan. Ten aanzien van de dbx file van mijn tafeltennisvereniging gebeurt dit niet. Dit tweede bestand wordt dan als geldig aangeduid want hier zit niets in dus krijg ik ook niets te zien. Iedere keer als ik dit bestand verwijderd heb komt het bij het opstarten van Outlook Expres direct weer terug. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

Had je ook Folders.dbx meegekopieerd, dan had je volgens mij het probleem met de bestandsindeling niet gehad.

Goed, hoe los je het huidige probleem op?
Zover ik kan zien heb je dus al een nieuwe mailmap aangemaakt.
Sluit Outlook Express
Hernoem het bijbehorende .dbx bestand van die nieuwe mailmap.
Kopieer nu het gewenste .dbx bestand in de outlook express bestandsmap.
Geef het zojuiste gekopieerde bestand de originele naam van het bestand dat je zojuist hernoemd hebt.
Start Outlook Express

Succes,

Tijs.

Als XP dan weer geinstalleerd is breng ik deze dbx files over naar mijn Outlook Express map die op mijn C-schijf staat.
Hoe heb je dit precies gedaan,als ik vragen mag?

Greetz

Hoe heb je dit precies gedaan,als ik vragen mag?

Greetz

@Wanderer: Gewoon alle bestanden kopieren vanaf deze map:
Start -> Uitvoeren -> %UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dan dubbelklikken op een uniek genoemde map met accolades, bij mij is dat:
{04984C4A-A82D-4604-8AB7-34601415700A}
Dan dubbelklikken op map Microsoft
Dan dubbelklikken op map Outlook Express

Daar staan ze, met gedeeltelijk bekende namen, zoals Postvak In, Postvak Uit, Verzonden Items etc., maar ook o.a. ook Folders.dbx.

Zodra die bestanden gekopieerd, op de nieuwe/andere computer of dezelfde computer (indien herinstallatie XP) weer naar die map gaan, en daar de kopieerde bestanden neerzetten. Dat is wat de Topic-Starter ongeveer doet.

Succes,

Tijs.

Ik weet wel om welke map en *.dbx bestanden het gaat,maar het gaat mij er vooral om hoe de bestanden worden overgezet.
Zodra die bestanden gekopieerd, op de nieuwe/andere computer of dezelfde computer (indien herinstallatie XP) weer naar die map gaan, en daar de kopieerde bestanden neerzetten. Dat is wat de Topic-Starter ongeveer doet.
Mocht TS bovenstaande methode hebben gevolgd,merk ik op dat het geen kwestie is van "neerzetten" maar van overschrijven,want na de nieuwe installatie,staan er natuurlijk al een aantal *,dbx bestanden in de bedoelde Outlook Express map.

Mocht TS dat inderdaad zo gedaan hebben,dan is het misschien verstandiger om de bestanden te importeren i.p.v. te laten overschrijven.
Ik beweer niet dat de fout hierdoor zou zijn ontstaan,maar importeren sluit wel zoveel mogelijke foutjes,m.a.w. het vergeten van bestanden uit.

Het zou nog beter zijn,om de OE map permanent buiten Windows te plaatsen,dan is verplaatsing of importeren in het geheel niet meer nodig ;)

Dat kun je ook doen met Mijn Documenten,Adresboek en de Favorieten.Een prettige bijkomstigheid is nu,dat ingeval van een storing in de besturing,deze data buiten schot blijft.

Een handleiding hiertoe,vindt je onder punt 72 op onderstaande site.

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Greetz

Laatst bewerkt:
@Wanderer: Ik zou ook niet kiezen voor zijn manier van werken. Maar ja, ik kan wel wat support geven, zelfs gegeven zijn manier van werken.

Persoonlijk doe ik ook liever een import ipv. bestanden overzetten. Overigens geldt dan hetzelfde als ik al geschreven had: ALLE bestanden kopieren (en daarna de import starten), dus niet alleen de mappen kopieren die qua naam overeenkomen met postmappen.

Ik ben benieuwd wat de topic-starter hier verder nog voor opmerkingen over heeft.

Tijs.

@dnties
Maar ja, ik kan wel wat support geven, zelfs gegeven zijn manier van werken.
Vanzelfsprekend,hulp bieden is waar het hier om gaat.Je doel is het probleem op te lossen,net zoals mijn bijdrage bedoeld is,voor het voorkomen van problemen in de toekomst.

Greetz

De werkwijze van Dnties heb ik gevolgd zonder het gewenste resultaat. Ik doe het terugzetten van Outlook Expres altijd om daarna Microsoft Outlook 2007 via importeren te vullen met alle ontvangen e-mails. Het gekke in de Outlook Expres map is dat ik diverse bestanden zie met een grootte van 76.500. Als ik Outlook Expres start wordt automatisch het dbx-bestand van mijn broer met die grootte er op gezet en dat bestand wordt door het programma als het te gebruiken bestand beschouwd. Iedere keer gooi ik het bestand van 76.500 er af maar iedere keer als ik het programma uitvoer komt het bestand met die grootte weer terug en wordt het oorspronkelijke door mij gekopieerde bestand niet herkend. Ik blijf er nog steeds niets van begrijpen. Gaarne nog verdere hulp.

Wat je ook nog kunt proberen.
Maak eerst een backup van de Outlook Express map.Verwijder daarna alle *.dbx bestanden uit voornoemde map en start dan de OE opnieuw op.

Nu worden alle standaard *.dbx bestanden autom. opnieuw aangemaakt.

Gebruik nu de import mogelijkheid in Outlook Express,om naar de backup map te bladeren en zet de rest van de mappen weer terug.

Hopelijk maakt dit enig verschil.

[...]Als ik Outlook Expres start wordt automatisch het dbx-bestand van mijn broer met die grootte er op gezet en dat bestand wordt door het programma als het te gebruiken bestand beschouwd. Iedere keer gooi ik het bestand van 76.500 er af maar iedere keer als ik het programma uitvoer komt het bestand met die grootte weer terug en wordt het oorspronkelijke door mij gekopieerde bestand niet herkend. Ik blijf er nog steeds niets van begrijpen. Gaarne nog verdere hulp.

Ok, een voorbeeld dan:
Sluit outlook express
In de outlook express bestandsmap staat een 'foute' .dbx die broertje.dbx heet, en die wordt geopend door Outlook Express of bij opstarten van outlook express opnieuw aangemaakt als je 'm eerst weer verwijderd had.
Je hebt het juiste (gevulde) .dbx bestand dat mail_van_broertje.dbx heet en die je in die outlook express bestandsmap heb gekopieerd.
Rechstklik op mail_van_broertje.dbx en kijk na of daar misschien het alleen-lezen attribuut aanstaat. Zet dat dan uit.
Verwijder broertje.dbx, en hernoem mail_van_broertje.dbx naar broertje.dbx.
Daarna outlook express opstarten.

Tijs.

De vele reacties hebben mij wel op weg geholpen naar het oplossen van dit probleem. Ik heb nu het volgende gedaan. In eerste instantie heb ik in de map PostvakIn een nieuwe map gemaakt die lijkt op de map van mijn broer. Toen heb ik de gebackupte file naar deze map gekopieerd en toen liet Outlook Expres precies zien wat in deze map moet zitten. Zo kon ik via een import mijn mappen in Microsoft Outlook 2007 weer prima laten vullen. Bedankt voor alle reacties.

Groet
Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan