Outlook Express 6: mails versturen lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ullie2

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
27
Eergisteren lukte dit nog wel, maar kon ik ze niet meer ontvangen.
Met de provider Base gebeld en de Accounts verwijderd en terug toegevoegd, er stond blijkbaar een verkeerde accountnaam.
Daarna lukte het verzenden én ontvangen weer perfect.

Sinds gisteren lukt plots het verzenden van mails niet meer.
Dit is de foutmelding:
Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'in.base.be (1)', Server: 'out.base.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Cannot connect to SMTP server 212.53.4.35 (212.53.4.35:25), connect error 10060', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67

Wat kan ik hieraan doen?
 
Eerste wat je moet doen is het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
telnet 212.53.4.35 25
[Krijg je een verbinding (mogelijk met melding "220 relay02ant.iops.be ESMTP"), dan is er verbindingtechnisch niets aan de hand, zo lijkt het. Type "quit" in en druk op Enter om de sessie te verbreken.]

Probeer het dan nog eens in Outlook Express.
Werkt dat niet, dan een log-bestand laten aanmaken, zodat je kunt zien wáár het in het proces precies misgaat:
In Outlook Express: Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> vinkje zetten in "E-mail" in de paragraaf "Probleemoplossing" en druk daarna op Toepassen.
Dan naar tabblad Onderhoud -> knop Archiefmap -> [Markeer alles van links naar rechts (incl. het niet getoonde deel) en doe Ctrl-C.
Druk zo vaak OK totdat je terug bent in Outlook Express.

Dan via Start -> Uitvoeren -> [plak het zojuist gekopieerde met Ctrl-V en druk op OK]
een Verkenner-venster openen met de database-bestanden van Outlook Express, maar waar ook het zojuist aangezette log-bestand komt te staan.

Laat het dan geopende Verkenner-venster open staan, en ga in Outlook Express weer proberen mail op te halen. Lukt dat dan weer niet, dan heb je een Pop3.log bestand staan in het Verkenner venster, die je met dubbelklikken kunt openen om te zien hoever het proces kwam en waar het misging.

Zodra het probleem is opgelost (bijv. door aanpassingen van jou of een probleem bij de provider dat ze hebben opgelost) dan kun je de logging weer afzetten evt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie

Als ik het eerste doe (verbinding nakijken) krijg ik volgende melding:
"Cannot connect to SMTP server... De verbinding met de host is verbroken".
Ik typ dit antwoord op mn andere laptop waarmee ik een betere internetverbinding heb.

Daarstraks had ik wel een internetverbinding op die labtop en ook toen kon ik mn mails niet versturen?

Mn status van draadloze netwerkverbinding geeft aan:
status verbonden, signaalsterkte: uitstekend, snelheid 54Mbps
 
Deze informatie geeft niet veel inzicht. Graag de stappen volgen uit mijn vorige posting, maar vooraf even de pc/laptop herstarten zodat er (hopelijk) weer een werkende Internet verbinding is.

Tijs.
 
Er kwamen net wel 2 mails binnen, dus er is toch verbinding dan. Heb even terug opgestart, want het internet lukte toch niet meer.
Heb verder geprobeerd zoals je had geschreven en dit is het Pop3 bericht:

Outlook Express 6.00.2900.5931 (xpsp_sp3_gdr.100129-1321)
POP3 Log started at 10/02/2010 16:15:49
POP3: 16:15:51 [rx] +OK POP3 Ready 10.195.0.20 000207d6
POP3: 16:15:51 [tx] USER vt6383378
POP3: 16:15:51 [rx] +OK USER vt6383378 set, mate
POP3: 16:15:51 [tx] PASS *********
POP3: 16:15:51 [rx] +OK You are so in
POP3: 16:15:51 [tx] STAT
POP3: 16:15:51 [rx] +OK 0 0
POP3: 16:15:51 [tx] QUIT
POP3: 16:15:51 [rx] +OK Bye-bye.
POP3: 16:16:13 [rx] +OK POP3 Ready 10.195.0.20 000207d6
POP3: 16:16:13 [tx] USER vt6383378
POP3: 16:16:13 [rx] +OK USER vt6383378 set, mate
POP3: 16:16:13 [tx] PASS *********
POP3: 16:16:13 [rx] +OK You are so in
POP3: 16:16:13 [tx] STAT
POP3: 16:16:13 [rx] +OK 0 0
POP3: 16:16:13 [tx] QUIT
POP3: 16:16:13 [rx] +OK Bye-bye.
POP3: 16:16:13 [rx] +OK POP3 Ready 10.195.0.20 000207d6
POP3: 16:16:13 [tx] USER vt6383378
POP3: 16:16:13 [rx] +OK USER vt6383378 set, mate
POP3: 16:16:13 [tx] PASS *********
POP3: 16:16:13 [rx] +OK You are so in
POP3: 16:16:13 [tx] STAT
POP3: 16:16:13 [rx] +OK 0 0
POP3: 16:16:13 [tx] QUIT
POP3: 16:16:13 [rx] +OK Bye-bye.
 
En wonder boven wonder zijn ook mn mails verstuurd. Die stonden al van gisterenavond in de map Postvak Uit. Vanochtend toch ook de pc gewoon opgestart en toen lukte het versturen nog niet. Begrijp het niet goed
 
Lijkt mij (en dat stemt ook overeen met je eerstgenoemde foutmelding) dat je op dat moment geen verbinding kon maken met die mailserver.
Dat kan liggen aan Internetproblemen op je pc (bijv. dat draadloze probleem), een probleem met Internet in je hele huis of een probleem bij de provider (of een combinatie van die 3, natuurlijk).

Blijkbaar was het probleem van tijdelijke aard! :)

Tijs.
 
Goed om te weten dat het dan om een internetprobleem gaat.
Vroeger surfde ik niet draadloos, maar met internet via het stopcontact (home-plug). Sinds we een 2de laptop hebben, hebben we problemen met de internetverbinding via de home-plug en werkt het enkel nog draadloos. Maar blijkbaar doet die het dan ook niet altijd goed op de oude laptop. Op de nieuwe werkt het draadloos wel perfect.
Enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
 
Dat is een andere vraag, en hoort niet in de "Outlook Express" sectie thuis.

Wat ik zou doen is het volgende:
a. Deze vraag afmelden als opgelost via het klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. In de Draadloos netwerk subsectie een vraag stellen over je draadloze netwerk. Noem daar meteen in welke draadloze router je gebruikt (merk + type) en merk + type laptop (die met de problemen).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan