outlook express beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
hey, ik vroeg mij af of het mogelijk is om outlook express te vergrendelen, tenzei je een juist paswoord ingeeft......ik heb gezien dat je een paswoord kan invullen bij "identiteiten beheren" maar dit lijkt mij niet veel uit te maken

Gehaald uit de help van outlook (website):

Outlook beveiligen met een wachtwoord Help
Ondersteuning > Outlook 2003 > Beveiliging en privacy > Beveiliging > Wachtwoorden

Alles weergeven
Alles verbergen
Van toepassing op
Microsoft Office Outlook® 2003

Momenteel bestaat er geen manier om Outlook bij het opstarten met een wachtwoord te beveiligen of om Outlook te vergrendelen als u snel bij uw computer vandaan moet. De enige mogelijkheid is gebruikmaken van uw Microsoft Windows®-aanmeldingswachtwoord of van software van derden die specifiek is geschreven om Outlook van wachtwoordbeveiliging te voorzien. U kunt echter wel een wachtwoord instellen voor uw bestand Persoonlijke mappen (.pst) (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.). Als u een e-mailaccount voor internet gebruikt in Outlook, bijvoorbeeld een POP3- (POP3: een algemeen gebruikt protocol voor het ophalen van e-mailberichten van een e-mailserver op internet.) of HTTP- (HTTP (Hypertext Transfer Protocol): het protocol dat wordt gebruikt bij toegang tot internetpagina's. Outlook gebruikt HTTP als e-mailprotocol.) account, worden uw e-mailberichten afgeleverd in een PST-gegevensbestand op de vaste schijf van uw computer. U kunt een wachtwoord gebruiken voor uw PST-bestand om te voorkomen dat andere mensen waarmee u de computer deelt, per ongeluk toegang krijgen tot uw e-mailberichten.

Hoe?

Klik in het menu Start op Mappenlijst.
Voer een van de volgende handelingen uit:
Klik, als u een POP3-e-mailaccount hebt, met de rechtermuisknop op de map Persoonlijke mappen en klik vervolgens op Eigenschappen voor "Persoonlijke mappen" in het snelmenu.
Als u een HTTP-e-mailaccount hebt, bijvoorbeeld MSN® Hotmail®, klikt u met de rechtermuisknop op de map Hotmail en klikt u vervolgens op Eigenschappen voor "Hotmail" in het snelmenu.
Klik op het tabblad Algemeen op Geavanceerd.
Klik op Wachtwoord wijzigen.
Typ uw nieuwe wachtwoord in het dialoogvenster Wachtwoord wijzigen en bevestig dit wachtwoord door het een tweede keer te typen. Het wachtwoord mag maximaal 15 tekens lang zijn.
Opmerking Gebruik sterke wachtwoorden die een combinatie bevatten van hoofdletters en kleine letters, cijfers en speciale tekens. In zwakke wachtwoorden wordt geen gebruikgemaakt van deze elementen. Sterk wachtwoord: Y6dh!et5. Zwak wachtwoord: Huis27. Gebruik een sterk wachtwoord dat u kunt onthouden, zodat u het niet hoeft op te schrijven.

Zorg ervoor dat het selectievakje Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst is uitgeschakeld. Hiermee voorkomt u dat het wachtwoord in het cachegeheugen wordt opgenomen. Het betekent wel dat u het wachtwoord opnieuw moet invoeren telkens wanneer u Outlook uitvoert. Vergeet uw wachtwoord dus niet.
Klik drie keer op OK.
Als u op de map voor de e-mailaccount klikt, wordt u om uw wachtwoord gevraagd. Nadat u toegang hebt verkregen, hoeft u gedurende die sessie het wachtwoord niet meer in te voeren. Als u afsluit en Outlook vervolgens opnieuw start, wordt u wel weer gevraagd om het wachtwoord als u op de map voor de e-mailaccount klikt.

Belangrijk De wachtwoordfunctie voor PST-bestanden is niet bedoeld als beveiliging tegen hackers. Het is gewoon een manier om te voorkomen dat andere mensen die u vertrouwt en waarmee u de computer deelt, bijvoorbeeld thuis met uw gezin, per ongeluk toegang krijgen tot uw e-mailberichten. Een veiligere manier om uw gegevens te beschermen op een computer die u met anderen deelt, is het maken van een Windows-gebruikersaccount met wachtwoordbeveiliging voor elke gebruiker van de computer.

Oei, voor OE weet ik het zo niet, werk al jaren niet meer met het proggie, zoals ik het mij kan herinneren kan het niet. Alleen in outlook 03 is bovenstaande nu van belang, oudere versies weet ik ook niet, neem aan van niet of ook op dezelfde manier als hierboven.
Misschien het proberen waard?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door star3200
hey, ik vroeg mij af of het mogelijk is om outlook express te vergrendelen, tenzei je een juist paswoord ingeeft......ik heb gezien dat je een paswoord kan invullen bij "identiteiten beheren" maar dit lijkt mij niet veel uit te maken

Gaat het om Outlook of Outlook Express?
De vraag staat nl. bij Outlook en je hebt het over Outlook Express.

Het antwoord van Japsur gaat ook over Outlook.

Aangezien de vraagsteller het over outlook express heeft de vraag verplaatst van outlook naar de juiste sectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan