Outlook Express blijft foutmeldingen tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Op de bijlage zie jullie de foutmelding die ik in OE alleen krijg als ik mijn Gmail-post wil ophalen. Gmail combineerde ik met de Ziggo-post.

Hiermee had ik nooit een probleem,tot ik een week geleden een mailtje kreeg van Net-Log,waarin een mevrouw werd genoemd die ik ken uit een mailgroep.

Zij mailde mij terug,dat zij per abuis op een verkeerde link had geklikt.
Mijn dochter heeft dat mail-adres van Net-Log laten blokkeren,maar ik krijg die mail steeds terug met steeds de mail van 3 andere mensen bij 2 mailgroepen.

Ik kan dus steeds die dubbele mails blijven ruimen,dus dat schiet niets op bij gebruik van OE. Ik had Net-Log ook zelf afgemeld,maar dat bleek niet te helpen
De HCC-post en de Windows Live Alerts komen echter wel gewoon via OE binnen.

Op het tabblad Geavanceerd heb ik ik al diverse nummers geprobeerd bij de in en Uitgaande post en de SSL staat aangevinkt,maar dat hielp allemaal niets.

Mijn AV-prog.Avast geeft echter aan dat die SSL niet nodig is,want Avast beschermt die verbinding zelf wel en ving wel 2 andere virussen.

Die 2 virussen kwamen volgens mij van Net_Log en waren een bedreiging voor Irfanview en een Windows-onderdeel die ik snel in de Avast-kluis heb opgeslagen.

Kan ik misschien die foutmelding oplossen,door die Malware-Bytes te laten scannen? Misschien vindt dit programma wel de oorzaak en kan het opruimen.

Ik weet dit niet zeker,dus ik vraag liever of mijn gedachtengang juist is.
Wie van jullie kan mij helpen om deze problemen op te lossen?

Daarvoor dank en groet ik jullie vriendelijk. Anton Doove

Bijlagen

• ScreenShot 745.jpg
    ScreenShot 745.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Ik snap er eerlijk gezegd weinig van.
Maak maar eens een duidelijk overzicht (desnoods anoniem gemaakt, dus gmail-account1 = XXXXXX@Gmail.com, gmail-account 2 = YYYYYY@Gmail.com etc.) waar je duidelijk in uitlegt waar je die verschillende accounts voor gebruikt(e).
Meld ook welke daarvan je hebt afgesloten of ge-unsubscribed (link tussen sluiten e-mail account en het unsubscriben bij nieuws- etc. groepen is mij niet duidelijk uit je verhaal).

M.b.t. oplossing van je 'probleem':
Je kunt berichtregels maken die mail met een bepaalde afzender, bepaalde geadresseerde, woord in onderwerp etc. direct verwijderd of in een aparte map plaatst.
Extra -> Berichtregels -> E-mail
Dan m.b.t. die gmail foutmelding: Zet logging aan.
Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> [zet vinkje in E-mail in laatste paragraaf]
De logging van een volgende mailophaal/-verzendactie(s) kun je dan terugvinden in de map die onder de knop Archiefmap in hetzelfde tabblad genoemd wordt (let op: de mapnaam loopt waarschijnlijk rechts verder door dan je direct kunt zien).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mijn reactie naar Tijs over OE.

Beste Tijs.Jij begon met dit advies die ik hieronder nog even herhaal en blauw zal markeren,zodat het beter herkenbaar is en waarover ik vragen heb.

Maak maar eens een duidelijk overzicht (desnoods anoniem gemaakt, dus gmail-account1 = XXXXXX@Gmail.com, gmail-account 2 = YYYYYY@Gmail.com etc.) waar je duidelijk in uitlegt waar je die verschillende accounts voor gebruikt(e).
Meld ook welke daarvan je hebt afgesloten of ge-unsubscribed (link tussen sluiten e-mail account en het unsubscriben bij nieuws- etc. groepen is mij niet duidelijk uit je verhaal).

Wat bedoel jij met een duidelijk overzicht? Ik heb maar 1 gmail-account.
Daarmee mail ik naar diverse mailgroepen van het Seniorweb en die mailen mij ook daarop weer terug.

Het gaat mij er alleen om,dat ik die mails niet via OE kan ontvangen door die foutmelding welke ik als bijlage had toegevoegd. Heb je die bijlage bekeken?

De mails van de HCC en Windows Live Alerts komen wel gewoon binnen via OE.
Van Gmail komt echter niets binnen door die foutmelding over een onbekende fout met een nummercode waarvan ik niet weet wat dit wil zeggen.

Je kunt gerust pas morgen antwoorden,want ik neem nu vroege nachtrust i.v.m.mijn verkoudheid,waardoor het water in mijn ogen staat,dus bijna niets meer kan lezen.

Op mijn leeftijd van bijna 71 jaar(volgende maand)en een Hart-operatie met 4 by-passes
dien ik dus wel waakzaam te zijn,want ik ben ook Astma-patiënt in gelukkig lichte mate.

Dus ik neem vroege nachtrust en morgen weer een warme douche waardoor ik dan weer
helder kan nadenken en uit mijn ogen kijken,zodat ik je beter kan begrijpen.

Ik wens je verder een fijne avond en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

De toon van je laatste bericht staat mij niet aan (vooral die snier richting "Heb je de bijlage wel bekeken?") Natuurlijk heb ik de bijlage bekeken en mijn best gedaan een beeld te vormen wat er nu precies aan de hand is. Specifiek: Het was mij niet duidelijk hoeveel mail-accounts je gebruikt voor die nieuwsgroepen en of je meerdere gmail-accounts hebt of niet.
Je verhaal over blokkeren en verwijderen van e-mail van bepaalde andere deelnemers in die nieuwsgroepen maakte je verhaal er bepaald niet duidelijker op...

Als ik je laatste posting even samenvat gaat het je er nu niet om om bepaalde mailtjes automatisch te ruimen (ook al gaf ik daar wel een tip voor in mijn eerste posting), maar om een probleem met het ophalen van Gmail. Specifieker: Je hebt maar 1 Gmail account, en daarvan kun je de mail nu niet ophalen, want er komt een foutmelding.

a. Ik heb in mijn vorige posting al aangegeven hoe je een log-bestand kunt laten maken, die duidelijker informatie hoort te geven dan de foutmelding die jij in die schermafdruk geciteerd hebt.
b. Ik neem aan dat alle mail binnenkomt in Postvak IN (dus de mail van Gmail, HCCNet, Windows Live Alerts). Als de andere mail (dus van HCCNet etc.) dan wél blijft binnenkomen dan kan ik de limiet van 2 Gigabyte per mailbestand als oorzaak uitsluiten.
Het kan geen kwaad om te kijken hoe groot de mailbestanden momenteel zijn. Zie in mijn vorige posting de lokatie van die mailbestanden (=Archiefmap-lokatie), want dat is dezelfde lokatie als waar het log-bestand wordt opgeslagen. Kijk nu hoe groot nu de mailbestanden zijn, en houd daarbij die limiet van 2 Gigabyte per mailbestand in het oog.

Overigens is de foutmelding die je krijgt normaal gesproken een bestandsfout in je Postvak IN.dbx mailbestand óf het probleem van die 2 Gigabyte waar ik al over schreef óf het probleem van een te groot aantal mailtjes in Postvak IN. Echter: jij schrijft dat de mail van andere accounts wél goed binnenkomt in Postvak In. Als ik ervan uit mag gaan dat die Gmail postberichten qua grootte niet (veel) groter zijn dan die van HCC etc., dan is er geen logica waarom het alleen bij Gmail post misgaat. Dit natuurlijk met de aantekening dat als er toevallig recentelijk geen post binnenkwam op HCC etc. er bij die accounts geen mail opgeslagen hoefde te worden en dus de foutmelding ook niet kón ontstaan bij die accounts.
Zie (o.a.) hier, hier en hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nieuwe reacties naar Tijs.

Beste Tijs. Mijn vraag over die bijlage was echt wel vriendelijk bedoeld:D
Ik vind het erg jammer,dat mijn vraag niet zo over kwam zoals ik dat wilde.

Ik wist n.l.ook niet of die bijlage wel met mijn bericht meekwam,want soms gaat dat niet zoals ik het wel wil,dus vandaar mijn vraag daarover.

Voor wat betreft die foutmelding in OE,heb ik jouw beschrijving over die logging even uit-
geprobeerd via die opties en tabblad onderhoud.

Daar plaatste ik ook een vinkje bij email en ik keek in die Archiefmap,maar klikte niet op de knop toepassen,want ik weet niet of dit de bedoeling is.

In die map zag ik wel een link staan zoals jij had beschreven,maar begreep niet wat ik ermee kon doen,want dat beschreef je niet,dus weet ik niet wat ik kan aanklikken.

Aangezien mijn hoofd gisteren nog snipverkouden was,kon ik niet meer helder nadenken.
Vandaag ben ik er nog niet helemaal vanaf,maar het is wel minder geworden,dus ik zie wel of ik je nieuwe beschrijving wel kan volgen.

Ik wacht rustig af of jij daartoe de tijd beschikbaar hebt,want jij hebt ongetwijfeld nog wel meer te doen en ik heb geen haast. Zo kom ik je begripvol tegemoet.

Graag verneem ik of dit bericht wel vriendelijker bij jou overkomt.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Je vorige bericht is prettiger van toon, maar evengoed had je wat extra informatie kunnen geven, voor onze beeldvorming:
a. Zijn (terwijl Gmail al 'moeilijk' deed) nog nieuwe berichten van HCC, Live Alert etc. binnengekomen? [Dit omdat ik zou verwachten dat dezelfde foutmelding dan bij díe berichten zou optreden].
b. Heb je nog gekeken hoe groot de mail-bestanden zijn momenteel?
c. Alhoewel we een grote kans hebben dat het opslagproblemen zijn, zou ik het toch op prijs stellen dat je de logging van E-mail verkeer nu (tijdelijk) wél aanzet.
Het log-bestand van mail ophalen heet Pop3.log en het log-bestand van versturen heet Smtp.log. Natuurlijk ben je alleen geïnteresseerd in de logging van mail ophalen, dus Pop3.log.

We horen het wel.

Tijs.

Nieuwste reactie naar Tijs

Beste Tijs.Ik ben erg blij,dat mijn vorige mail veel prettiger bij jou overkwam.
Je reageerde Supersnel:D

Wees er gerust op,dat ik nooit moedwillig een boze toon zal aanslaan naar helpers,want ik ben daarvan zelf een tegenstander.

Bovendien heb ik mijzelf ermee als Hartpatiënt,dus mijn mails zullen alleen vriendelijk en informatief van aard blijven.

Momenteel is de mail-ontvangst nog niet veranderd en blijft OE nog diezelfde foutmelding
tonen als het gaat om de ontvangst van de Gmail-post.

De post van de HCC krijg ik overigens maar 1x per week en tussentijds wat extra nieuws.
Van Windows Live Alerts krijg ik wel dagelijks de berichten binnen,maar dat zijn hoogstens 2 berichten uit die agenda ter herinnering.

Om in die archiefmap te kijken,wil ik van jou graag weten of ik wel op die knop toepassen dien te klikken,na het vinkje plaatsen bij e-mail.

Daarover weet ik nog niets,dus ik kan nog niet verder in dit geval,maar wacht weer heel rustig op je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Anton,

Vreemd dat die notificatie-mailtjes van Windows Live Alerts blijkbaar wél succesvol opgeslagen kunnen worden en de mailtjes van Gmail (blijkbaar) niet.

Ok, even naar je concrete vragen:
a. Zet de E-mail logging aan en druk dan op Toepassen. Ga daarna het volledige mappenpad van de archiefmap naar het klembord kopiëren via de knop Archiefmap.
PS: Het enige wat je daar doet is de huidige instelling kopiëren naar het klembord, zodat je het d.m.v. het plakken daarvan in het Start -> Uitvoeren vakje er makkelijk naar toe kunt. Je verandert dus niet de lokatie van de Archiefmap, je vraagt alleen op hoe het nu staat.

Er is trouwens, indien gewenst, nog een andere manier om bij die archiefmap te komen, als ik ervan uit mag gaan dat je die zelf nooit gewijzigd hebt:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dubbelklik op de {XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX} map die je ziet (elke X is een letter van A t/m F of een cijfer)
Dubbelklik op de map Microsoft die je ziet
Dubbelklik op de map Outlook Express die je ziet
Je zit dan in de archiefmap van Outlook Express, waar ook de log-bestanden worden opgeslagen.

Succes,

Tijs.

Nadere uitleg gevraagd aan Tijs.

Beste Tijs. Helaas heb ik niet goed begrepen hoe je dit bedoelde.
1.Ga daarna het volledige mappenpad van de archiefmap naar het klembord kopiëren via de knop Archiefmap.
2.PS: Het enige wat je daar doet is de huidige instelling kopiëren naar het klembord, zodat je het d.m.v. het plakken daarvan in het Start -> Uitvoeren vakje er makkelijk naar toe kunt. Je verandert dus niet de lokatie van de Archiefmap, je vraagt alleen op hoe het nu staat.

Vraag 1. Hoe krijg ik dat voor elkaar met dat mappenpad en op welke knop dien ik te klikken om ermee te beginnen? Zie de bijlage van wat ik aantref.ScreenShot 747.jpg
Ik vond alleen de knoppen Wijzigen en OK, maar weet niet wat er te wijzigen valt.

Vraag 2. Wil jij met deze zin: je vraagt alleen op hoe het nu staat, weten welke bestanden er in die map zitten?
Ik wil dan graag weten,wat ik ermee kan doen. Dat verneem ik nog graag.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

Zoals je uit mijn vorige postings gemerkt hebt lijkt het probleem te zitten in
a. een te grote Postvak IN mailbestand (=Postvak IN.dbx in de mailarchief-map). Specifiek vraag ik daar ook al naar in mijn eerste posting:
Het kan geen kwaad om te kijken hoe groot de mailbestanden momenteel zijn. Zie in mijn vorige posting de lokatie van die mailbestanden (=Archiefmap-lokatie), want dat is dezelfde lokatie als waar het log-bestand wordt opgeslagen. Kijk nu hoe groot nu de mailbestanden zijn, en houd daarbij die limiet van 2 Gigabyte per mailbestand in het oog.
b. Als de instructie m.b.t. het klikken op de Archiefmap knop niet duidelijk genoeg is, volg dan de alternatieve manier die ik al had aangegeven:
Er is trouwens, indien gewenst, nog een andere manier om bij die archiefmap te komen, als ik ervan uit mag gaan dat je die zelf nooit gewijzigd hebt:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dubbelklik op de {XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX} map die je ziet (elke X is een letter van A t/m F of een cijfer)
Dubbelklik op de map Microsoft die je ziet
Dubbelklik op de map Outlook Express die je ziet
Je zit dan in de archiefmap van Outlook Express, waar ook de log-bestanden worden opgeslagen.
c. Ik wil nog steeds een (anoniem gemaakte) Pop3.log bestand zien wat er misgaat bij het ophalen van de gmail mail, omdat blijbaar de Windows Live Alert mails wél kunnen worden gedownload en (vooral) ook opgeslagen. Denk hierbij aan het verhaal dat Postvak IN te groot zou zijn óf teveel mails zou kunnen bevatten (2500 of meer mails).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Aanvullende vraag voor Tijs over OE

Beste Tijs. Als ik met jouw hulp die foutmelding en dubbele mails uit OE heb kunnen verwijderen,denk ik aan het volgende punt.

Zou het inderdaad handiger zijn om mijn Gmail en HCC-mail-account te integreren bij die Windows Live Mail?

Ik ontdekte daar n.l.dat dit heel goed mogelijk blijkt te zijn.
Zo kan ik die OE verder met rust laten,want ik las ergens al,dat OE verouderd is en dat merk ik ook aan die foutmeldingen,welke ik toch eerst wil kunnen verwijderen.

Pas als die foutmeldingen er uit zijn zou ik die OE met rust kunnen laten. Lijkt mij netter.
Ik kan dan die Gmail e.a.accounts beter onderbrengen bij WLM welke ik makkelijker kan bereiken met een icoontje op de Taakbalk. Dat gaat sneller dan met OE.

Ik weet echter nog niet hoe ik die integratie bij WLM tot stand kan krijgen.
Wellicht ben jij hiermee wel bekend,dus dat verneem ik heel graag na het oplossen van die foutmeldingen en dubbele mails van 3 personen bij 2 mailgr.

Van harte hoop ik,dat ik duidelijk was in mijn uitleg van planning. Ik groet je vriendelijk en wens je straks smakelijk eten. Anton Doove.

Ok, laten we dan meteen aan een oplossing gaan werken (ook al hebben we het probleem nog niet echt in beeld :rolleyes:):
a. Sluit Outlook Express, ga in Verkenner naar de archiefmap (zie mijn instructie) en kopieer alle bestanden die je daar ziet (Folders.dbx, Postvak IN.dbx, Postvak Uit.dbx, Verzonden Items.dbx etc.) naar een nieuwe map die je makkelijk bereiken kunt, bijv. een nieuwgemaakte map MAILBACKUP onder de hoofdmap van C:
b. Start Outlook Express
c. Rechtsklik op "Lokale mappen" in het mappenvenster aan de linkerkant, en kies Nieuwe map.
Geef die mapnaam Postvak1
Maak hierna ook (op dezelfde manier) een map Postvak2
d. Open Postvak IN, markeer (ong.) de helft van alle mail, en sleep die naar Postvak1 (oftewel: verplaats die naar Postvak1)
Doe hetzelfde met de resterende mail in Postvak IN, maar verplaats die naar Postvak2
Hierna zou Postvak IN leeg moeten zijn.
e. Sluit Outlook Express
f. Ga in Verkenner naar de archiefmap (zie mijn instructie), en verwijder Postvak IN.dbx
g. Open Outlook Express opnieuw, en je zou dan een brandschone Postvak IN moeten hebben. Kijk of het probleem met Gmail er dan nog is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Aanvullende OE-gegevens voor Tijs

Beste Tijs.Ik heb nu via de verkenner eens gekeken op de Archiefmap OE en zag dat de lichte muisklik al een inhoud aangaf van maar liefst 3,47 GB.

Ik dien dus een partij mappen op te slaan voor Backup. Die gaan naar de backup-partitie van C:\

Hierdoor kan weer ruimte ontstaan voor Postvak In. Daar heb ik teveel mappen staan voor 1 mailgroep van diverse jaren. Genealogie.

In deze mappen zitten belangrijke gegevens voor stamboom-onderzoek,dus die wil ik op
een CD of DVD branden,nadat ik ze op de backup-partitie heb geplaatst.

Andere mappen van de mailgroep Fotohoekje kan ik beter gewoon legen,want ik kan al die foto`s niet blijven bewaren,zodat er ruimte vrijkomt bij Postvak-In van OE

Die onbekende fout zou dus kunnen komen door de overvolle Postvak-In,volgens jou als ik je heel goed begrijp,wat mij dus aan het werk zet om te ruimen.:D

Ik ga daar morgen mee aan de slag na mijn Half-uur Hart-Revalidatie.
Zodra ik klaar ben met ruimen en Backupwerk,kan ik eens zien of die foutmelding wegblijft ja dan nee en jij weet nu dat ik voorlopig een tijdje bezig ben:D

Daarna meld ik dan mijn nieuwste bevindingen,zodat jij ook op de hoogte bent.
Ik wens jou nu een fijne avond toe en ik kom morgen terug met mijn bevindingen.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Bericht aan Tijs over de Foutmelding in OE

Beste Tijs.Ik laat je even weten,dat de Foutmelding van OE vandaag weg is.
Gisteren heb ik in OE diverse mappen met inhoud zitten verwijderen en sloot de PC af voor een goede nachtrust,waarna ik ontdekte dat de gmail-post bij OE binnenkwam.

Dat probleem is nu ten einde,waarmee ik uiteraard erg blij ben,maar wel preventieve maatregelen zal treffen,zodat dit niet meer zal gebeuren,want dit was onhandig.

Ik ga nog wel de inhoud van 24 mappen Genealogie in OE copieëren en dat plakken in de
aangemaakte 24 mappen op de F-partitie van de C-Schijf.

Die inhoud bevat n.l.gegevens voor Stamboom-Onderzoek,dus die wil ik niet kwijt.
Pas als die gegevens in die mappen op de C-Partitie zijn geplakt,kan ik die mappen in OE
wel uit de mappenlijst verwijderen,maar dat duurt wel een tijdje.

Als dit karwei met Genealogie voorbij is wil ik mijn Gmail en HCC-account integreren bij Windows Live Mail.

Ik vermoed n.l.dat deze maatregel wellicht heel handig zou kunnen uitpakken.
Hiervan ben ik echter nog niet zeker,maar daarop kom ik later wel terug,zodra ik klaar ben met die genealogie-mappen,wat na morgen pas het geval zal zijn.

Ik wens je een fijn weekend toe en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Anton,

Dat de map met alle .dbx etc. mailbestanden groter is dan 2 Gigabyte is niet een probleem, maar (lees nog eens goed, ajb) ik citeer nog een keertje:
Kijk nu hoe groot nu de mailbestanden zijn, en houd daarbij die limiet van 2 Gigabyte per mailbestand in het oog.

Oftewel: Dat de archiefmap in zijn totaliteit groter is dan 2 GB is niet (direct) een probleem, maar als één (of meerdere) van de individuele mailbestanden richting 2 GB in grootte gaat is dat wél een probleem.
Ook schijnt de 'grens' van (ong.) 2500 berichten per mailmap (incl. submappen) een probleem te zijn.

Ik heb nu dus geen duidelijk overzicht van hoe het bij jou gesteld is, maar vat ik het zo goed samen:
Problemen met Postvak IN(.dbx) (qua bestandsgrootte danwel het aantal berichten erin) schijn je ondertussen getackeld te hebben en heeft het probleem met (het opslaan van) Gmail berichten opgelost.

Mochten er nog meer mailmappen / mailbestanden zijn die richting 2 GB lopen (qua grootte) danwel 2500 berichten, dan zeker verdergaan met splitsen. Maak (regelmatig) tijdens je werkzaamheden (met Outlook Express afgesloten) backups van de mailarchiefmap, liefst in een aparte map per backup, zodat je je reorganisatie-werk tijdens meerdere fasen gebackupped hebt.

Hopelijk verschaft bovenstaande nog wat extra duidelijkheid t.o.v. wat je al duidelijk was uit mijn andere postings.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nieuwste bericht naar Tijs.

Beste Tijs.Op de 2 bijlagen kun je zien welke ontwikkelingen bij mij plaatsvonden.
De inhoud van 2 mappen met Genealogische bestanden zit nu in de 2 andere mappen op de F-Partitie van de c-schijf,hetgeen ik gisteravond voor elkaar kreeg en dat is klaar.

Ik heb die 24 mappen uit de lijst van OE verwijderd,want die zijn niet meer nodig.
Hierdoor is die mappenlijst van Postvak-In weer korter geworden in OE.

Daarom kun je het onderwerp over Foutmelding in OE nu wel afsluiten na je reactie over de screen met naamloze mappen.

Op 1 van die 2 bijlagen zie je op die screen,dat die mappen geen naam hebben.
Ik heb wel bij 1 map geprobeerd om een naam in te typen en op te slaan,maar het schoot gelijk weer weg,dus ik weet niet wat daar aan de hand is.

Het is mij niet bekend hoe ik die map-namen terug kan krijgen.
Weet jij dat misschien wel? dan verneem ik dat heel graag van jou.

Je reacties zie ik wel komen zodra jij daar de tijd voor hebt. Anton Doove. ScreenShot 749.jpg ScreenShot 748.jpg

Je eerste bijlage vertelt mij niets. Die heb ik genegeerd verder.
Je tweede bijlage zou de map met mailbestanden moeten voorstellen? Inderdaad vreemd dat daar geen bestandsnamen zijn genoemd.

Doe het eens via het CMD-venster:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
cd local*\appli*\ide*\{*\micro*\outl*
dir

Laat ons zien wat er dán wordt getoond op je scherm in het CMD-venster.

Tijs.

Screen van cmd.exe voor Tijs

Beste Tijs.Deze bijlage vertoont het schermpje van cmd.exe. Ik weet niet wat ik hiermee verder nog kan doen,dus ik verneem dat graag van jou.

Daarvoor dank en groet ik jou alvast vriendelijk. Anton Doove.

ScreenShot 750.jpg

Het was niet alleen bedoeld dat je een CMD-venster opende, maar dat je daar ook wat zou gaan uitvoeren...

Oftewel:
A. Je opent cmd.exe (het zwarte scherm verschijnt)
B. In het zwarte scherm voer je de volgende commando's 1-voor-1 in die je laat uitvoeren door op de Enter toets te drukken:
dir

Wat ik dus wil zien uiteindelijk is wat er na het dir commando op je scherm staat. Zou de inhoud van je archiefmap moeten zijn, hoop ik, maar dan niet weergegeven in Verkenner maar in het CMD-venster.

Succes,

Tijs.

Aansluitende vraag voor Tijs

Beste Tijs. Wat jij schreef over het invullen op het zwarte scherm was voor mij nieuw,want dit heb ik nog nooit bij de hand gehad.

Jij schreef dus dit allemaal: Oftewel:
A. Je opent cmd.exe (het zwarte scherm verschijnt)
B. In het zwarte scherm voer je de volgende commando's 1-voor-1 in die je laat uitvoeren door op de Enter toets te drukken:
dir

Dien ik in dit geval eerst een commando in te voeren en op Enter te klikken?
Ik weet niet wat er daarna wordt getoond en waar ik dan de volgende commando in het opvolgende scherm kan plaatsen,maar ik ga het wel proberen.

Dan zie ik wel wat er verder gebeurt,maar als ik het niet snap stop ik ermee om jou verdere vragen daarover te stellen,wat ik kan doen tot 17.00 uur.

In de avond ga ik er wel mee verder,want jij krijgt het dir.-scherm te zien.
Tot later dan maar en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan