outlook express delen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Kan je outlook express delen ?
In een netwerkje van twee pc's .
Is het voldoende dat ik naar de program files ga en daar de map outlook express aanklik, rechts, delen en beveiliging ?

Is het op deze manier of is het niet mogelijk ?
Wie weet hier een oplossing voor ?

Wat is precies je bedoeling?

Je hebt een netwerkje bestaande uit twee pc's?
En je wilt als je op de ene pc werkt de mail kunnen lezen in de andere pc's outlook express?

Nee dit kan niet............

Het makkelijks is als je gewoon met pop3 en smtp werkt om via extra---accounts----geavanceerd--- de optie aan te vinken dat ie een kopie achter laat op de server. stel daar wel in dat ie na een x aantal dgn de server leegt anders raakt je mail box vrij snel vol.

Heb je hier wat aan?

Extra\opties\onderhoud\archiefmap\

Groetjes,
Bennie

Heb ik te snel geoordeeld :(

Maar Bennie, wat zou je daar moeten instellen(of op de andere pc) dat je ook vanuit de andere pc OE deze map gebruikt?

Die locatie moet op beide PC's identiek zijn. Dan kunnen beide PC's OE delen.

Groetjes,
Bennie

Maar beide pc's hebben toch een c: dus dan zoekt ie toch lokaal ?

Als je in een netwerk zit, kan je toch bestanden delen? Of zie ik dat verkeerd?

Groetjes,
Bennie

Ik lees overigens hier dat het niet echt aanbevolen is om OE in een netwerk te delen. Ik denk dat Outlook daar beter geschikt voor is.

Groetjes,
Bennie

Dan toch maar beter niet doen zeker ?
Het is hetvolgende : wij zijn met vier gezinsleden.
Dus als iemand op de ene pc via outlook express zijn mails bekijkt komen ze binnen op pc A . wanneer ik dan op de andere (pc B) de mails bekijk komen die mails die al op de andere (pc A) binnen gehaald waren er niet meer op op pc B en zo heb ik op die manier al mails mislopen. Dit was eventueel mijn bedoeling dat alle mails iedere keer op beide pc's komen tot ze handmatig verwijderd worden.

Hoi Claudine,

Om dit voor elkaar te krijgen kan je dus, zoals ik al eerder aangaf, er voor kiezen om berichten op de server achter te laten. Het voordeel hier van is dus dat als je elders je mail wil checken je later ook nog thuis dat zelfde mailtje krijgt.(of in een netwerkje)

extra---accounts----geavanceerd--- de optie aan te vinken dat ie een kopie achter laat op de server.

succes

@Bennie:
Als je in een netwerk zit, kan je toch bestanden delen? Of zie ik dat verkeerd?

ja maar OE haalt die mappen toch van de c: op de pc zelf. Ik zie niet hoe je aan moet geven dat ie ze op een andere lokatie haalt.

Geplaatst door harmen__666

@Bennie:

ja maar OE haalt die mappen toch van de c: op de pc zelf. Ik zie niet hoe je aan moet geven dat ie ze op een andere lokatie haalt.

Jawel, maar via Extra\opties\onderhoud\archiefmap\ kan je dus de locatie naar hartlust aanpassen. Elke map is daarbij geldig. Als beide PC's in staat zijn om mappen te delen, kan je dus op die manier OE laten verwijzen naar een gedeelde map. Maar, zoals je hier kan lezen, zitten daar nogal wat haken en ogen aan. Niet bepaald aanbevolen dus. Ik ging ervan uit dat OE écht door "iedereen" gedeeld moest worden, inclusief het addressenboek, zodat elke gebruiker (ongeacht op welke PC dan ook) steeds exact dezelfde OE krijgt. Een beetje eigenlijk zoals dat hier uitgelegd wordt.

Groetjes,
Bennie

harmen 666 , ben eens gaan kijken in outlook express maar dat pad dat je opgeeft via extra, accounts----geavanceerd vind ik niet hoor. Ik kom via extra accounts in de internet-accounts terecht en daar vind ik geen geavanceerd.
Zijn we wel over outlook express aan het spreken ?

Bennie,
Dit bedoel ik dus wel zoals jij schrijft :

Ik ging ervan uit dat OE écht door "iedereen" gedeeld moest worden, inclusief het addressenboek, zodat elke gebruiker (ongeacht op welke PC dan ook) steeds exact dezelfde OE krijgt. Een beetje eigenlijk zoals dat hier uitgelegd wordt.

Valt dit te proberen of zitten hier ook addertjes onder het gras ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan