Outlook Express en contextmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Onderwerp: vraag

Product: Outlook Express

Beste mede computergebruikers.

In Outlook Express is via een ontvangen a-mail geen antwoord mogelijk via een in het e-mail aanwezige link betreffende een koppeling naar een website of bestelling. Kan iemand misschien aangeven waar dit in of uit te schakelen is? Ik gebruik WinXP Home met alle mogelijke updates en internet Security.

Nog een vraag. Wanneer met rechter muis de verkenner geopend wordt dan staat bij deze computer in het context menu het openen van de schijf niet meer bovenaan. Dit is vervelend met het rechtstreeks links klikken op een gekozen schijf of partitie. Dan wordt een andere opdracht uitgevoerd die bovenaan staat. Dit neemt ook meer tijd in beslag. Bij voorbaat dank.

Jacky.

Antwoord op je eerste vraag;

Links werken niet in Outlook Express
“In Outlook Express werken ineens de links/koppelingen niet meer die ik gemaild krijg. Nu moet ik dus steeds de snelkoppeling kopiëren en in de adresbalk plakken. Voorheen had ik hier nooit last van.”

Vele lezers hebben dit ‘probleempje’. Eerst maar even uitleggen wat je probleem eigenlijk is. Als je op de link klikt, moet je browser bijvoorbeeld Internet Explorer (IE) openen en naar de desbetreffende link gaan.. Waarschijnlijk is de (weergave van de) bestandskoppeling niet meer correct en dan wordt IE niet geopend. Dit gaan we herstellen:

1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.

Ga naar Outlook Express hij zou het nu weer moeten doen.

BRON

Heb je ook al gekeken in je mailprogramma bij;
Extra opties en dan beveiliging?

Hier kan je opslaan of openen van bijlagen ...... enz uitschakelen.
Daaronder staat nog iets met links of HTML.
Deze kan je ook uitzetten.
Ik zit op mijn werk, dus kan het niet helemaal uit mijn hoofd zeggen.
Verder kan je de gegevens van je virusscanner of firewall even nakijken of daar iets tussen zit wat de links tegen houdt.
(reclame onderdrukken of popups?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan