Outlook Express gaat verdwijnen. Hoe alles te bewaren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Met de komst van Windows 7 is Outlook Express aan het verdwijnen. Ik heb al mijn OE-mappen wel regelmatig gebackupped als DBX-bestand, maar kan ik daar straks nog iets mee als ik geen Outlook Express meer heb?? Bij mijn weten kan ik die DBX-bestanden niet meer importeren, nou ja, misschien wel importeren, maar niet meer lezen zónder OE.
Of is dat met bv Windows Live toch wél mogelijk? Of moet ik alle belangrijke mail die ik wil bewaren maar in Word.docjes kopieren ofzo? (teveel om te printen).
Dezelfde vraag geldt ook voor mailtjes die ik als eml.bestand heb opgeslagen.

volgens mij kan windows live mail beide importeren. zoiezo wordt eml nog steeds ondersteund.

Je kunt ook kijken naar een optie zoals mozilla thunderbird. Dit mail programma kan nu alles importeren, en blijft beschikbaar in windows 7. Heb zelf een hekel aan live mail, teveel poespas.

Die XP-modus vind ik voor mij niet echt nodig als ik het zo allemaal lees. Ik heb Mozilla Thunderbird geinstalleerd, ziet er prima uit. Opgeslagen eml.-bestanden worden probleemloos geopend.
Maar hoe krijg ik de DBX-backups geimporteerd in Windows 7? Waar moet ik die precies naar toe kopieeren?
In OutlookExpress zat een importeerfunctie, in Mozilla zie ik die niet.

Volgens mij was Windows Live Mail helemaal geen probleem geweest. Bij installatie neemt die gelijk alles over van een bestaande Outlook Express. Dus de accounts en alle bestanden. Windows Live Mail werkt verder onder Windows 7 ook goed.

Dank iedereen. Zo moet het gaan lukken, ik ga er mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan