Outlook Express importeren in Vista Windows Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans nootdorp

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Berichten
6
Op mijn nieuwe laptop draait Vista.
De mail van Outlook Express op mijn oude laptop heb ik geexporteerd door het PST-bestand te kopieren. En dit PST bestand staat nu in een mapje op de nieuwe laptop.
Met het standaard Email programma onder Vista (Windows Mail) lukt het niet om het PST-bestand te exporteren. Ik kan kiezen uit verschillende import-formaten: Exchange, Outlook, OE6 en Windows Mail7.
Als ik OE6 kies en de map selecteer waar het PST-bestand staat, krijg ik de melding dat er in die map geen berichten zijn te vinden.

Wat te doen?
Is het PST-formaat voor Windows Mail onbruikbaar? Is er misschien een tussenstap mogelijk?
Mijn oude laptop heb ik in principe niet meer; alleen nog het PST-bestand.
Wie helpt mij uit de brand?

ps Ik heb nog de beschikking over een oud laptopje waarop Windows 2000 met OE5 draait. Ook die wil het PST-bestand niet meer importeren.
 
Voorzover ik weet is er geen PST bestand onder Outlook Express.

CrashPuppy
 
Je kunt deze mail overzetten met het programma "Windows Easy Transfer". Dit is standaard in Vista te vinden en voor XP te downloaden. Easy Transfer ondersteund bij het overzetten van zowel Outlook als Outlook Express. Downloaden voor XP kun je doen op http://ct.link.idg.nl/easytransfer. Je kunt de gegevens overzetten via een geheugenstick of een CD/DVD, of je netwerk.

Meer weten? koop Computer Totaal van januari 2008. Daar staat alles haarfiijn beschreven.

Suc6.
 
Vreemd. Ik heb nu toch echt een pst-bestand. Ik weet niet 100% zeker of ik op mijn oude laptop OE draaide of misschien toch de "gewone" Outlook.

Maar feit blijft dat ik met mijn pst-bestand wel verder moet.
Is gebruik van een of ander archiverings-prog misschien een oplossing?
 
Kies gewoon

Importeren uit OUTLOOK
blader vervolgens naar de map waar je PST zich bestand bevind. (oude)

Zo moet het lukken dacht ik

CrashPuppy
 
Eerst de beste wensen voor alle behulpzame mensen op dit forum.

Ik krijg steeds meer het idee dat mij pst-bestand van Oulook (en niet van Outlook Express) afkomstig is. (kan dit niet meer checken omdat ik mijn oude laptop niet meer heb)

Als ik onder Vista met Windows Mail wil importeren en ik kies "berichten" en als formaat Outlook, dan krijg ik de foutmelding "berichten kunnen niet uit de MAPI-client worden geimporteerd"
Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?
 
Eerst de beste wensen voor alle behulpzame mensen op dit forum.

Ik krijg steeds meer het idee dat mij pst-bestand van Oulook (en niet van Outlook Express) afkomstig is. (kan dit niet meer checken omdat ik mijn oude laptop niet meer heb)

Als ik onder Vista met Windows Mail wil importeren en ik kies "berichten" en als formaat Outlook, dan krijg ik de foutmelding "berichten kunnen niet uit de MAPI-client worden geimporteerd"
Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?


Dat merkte ik.Wat je nu zou kunnen doen is om een versie van OUTLOOK te installeren en vervolgens dat PST bestand te importeren.
 
Crashpuppy, ik heb geen Outlook voor handen.

En zit het probleem bij mij niet in Windos Mail? De foutmelding over de MAPI-client lijkt mij cruciaal. Die melding krijg ik direct als ik voor Outlook als importformaat kies. Dan is er nog niet gevraagd naar de plek van het te importeren bestand.

Overigens; als ik op een andere oude laptop met Windows 2000 in OE5 een Outlook-formaat wil importeren krijg ik exact dezelfde foutmelding....:confused:
 
Tijd voor een udate.
Ik kreeg het niet voor elkaar met met Windows Easy Transfer. Met dat prog moet je ook op je oude systeem een stukje prog installeren, wat alleen onder XP draait. Ik had mijn oude laptop niet meer zodat dat niet werkte.

Ik heb dus even Outlook moeten lenen om het PST bestand te kunnen importeren. Dat is gelukt (incl. adresboek). Wel staat alle Emails er 3 keer in :confused: Iets wat jaren geleden ook een keer heb gehad. Heb maar met de hand de dubbels er uit gehaald.

Ik blijf nu maar Outlook draaien. Waarom zou ik naar het nieuwe (en beperktere) Windos Mail gaan? Is dat misschien waarop Microsoft aanstuurt?:rolleyes:

Ik kan in ieder geval weer werken. Bedankt voor de tips, meedenkers hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan