outlook express in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

george k

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Als ik een koppeling in firefox (een weblink) wil versturen opent sinds enige tijd Microsoft Outlook , terwijl dat vroeger gewoon Outlook express was .Hoe kan ik dit terug veranderen ?

Outlook express openen en op ja klikken als gevraagd wordt of je dit programma als standaard wil instellen.
Bij Vista/W7 kun je dat ook instellen bij Start > Standaarprogramma's

mvg Leo

Outlook express IS mijn standaard email.Enkel bij het verzenden van een koppeling met FF is dit niet zo .(Windows XP)

wellicht werkt dit:

In Firefox:
Menubalk: Extra --> Opties... --> Toepassingen

Bij Inhoudstype: mailto --> Actie : Outlook Express gebruiken kiezen

outlook express start nu op , en verder niets.Vroeger startte OE op maar ook een nieuwe mail met daarin de link.Moet ok iets meer doen ?
Bedankt alvast!

ja, in principe moet je dan een nieuw mailtje met daarin de link krijgen

de toepassingsvoorkeuren in firefox worden bijgehouden in het bestand mimeTypes.rdf, dit staat in de usermap van de gebruiker waarin je firefox gebruikt (als je dat niet kunt vinden, gebruik dan de zoekfunctie en zet verborgen/systeembestanden op niet verbergen),
sluit firefox, hernoem dit bestand, met old of bak ofzo, start firefox, firefox maakt dan een nieuw mimeTypes.rdf aan, als de fout in firefox zit zou dit kunnen helpen

hmmm nasty :confused:, wellicht ten overvloede maar je weet maar nooit, sluit firefox en stel OE nog eens in als het standaard e-mail programma, en kijk dan of het in IE wel goed werkt, als ja? (dan zit het probleem dus in firefox) dan ook even in Firefox kijken, als in firefox niet goed werkt, sluit firefox, en start op in safe mode, da's in start menu -->Mozilla Firefox --> Mozilla Firefox (Veilige Modus), als je add-ons hebt die niet goed werken zijn die nu uitgeschakelt, als dit ook niet werkt kun je nog een nieuw profiel proberen:
Start --> Uitvoeren... --> en tik de vette letters in :"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p en kies Profiel Aanmaken, en kijk of het met een nieuw profiel wel werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan