outlook(express) in W8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Het is me niet duidelijk: kan je nu wel of niet outlook (expres) onder windows 8 draaien ? Uit sommige info maak ik op dat outlook (pop3) niet is meegeleverd maar wel geïnstalleerd kan worden, uit andere info blijkt dat dit onmogelijk zou zijn. Wie weet hoe het precies zit ?

Je gooit een hoop dingen bij elkaar:
a. Outlook Express hoort bij Windows XP, en kan niet geïnstalleerd worden in Windows 8. [Het zit er niet in en wordt ook niet ondersteund, dus ga je niet bezighouden met 'trucs' waarmee je het (wellicht) toch werkend zou kunnen krijgen.]
b. Outlook is een onderdeel van Microsoft Office. Zover ik begrepen heb kunnen alle recente versies van Outlook gebruikt worden, maar dat is (dus) betaalde software dat niet meegeleverd is met Windows.
c. Het alternatief is Windows Live Mail, een onderdeel van Windows Live Essentials. Dat kun je downloaden en installeren.
Zie hier hoe je de .dbx mailbestanden van Outlook Express kunt importeren in Windows Live Mail.

Tijs.

Hallo, lees helemaal onderin in die discussie het kan niet tenzij......

Klik

Bedankt Tijs. Omdat ik nu W8 heb op een nieuwe pc, heb ik van te voren wel het adressenbestand etc gekopieerd van de vorige pc (xp,oe6) maar ik kom er nu dus achter dat er in mijn office2007 (home&student) geen outlook zit. Is daar een up-grade voor te krijgen ?

#manamana :bedankt, in je link kwam naar voren dat de mail app in W8 niet "live mail" is; dit was een volgende vraag van me geweest.

Of er een upgrade mogelijk is weet ik niet. [Ik vermoed van niet, maar weet het niet zeker. Neem contact op met Microsoft zou ik zo zeggen: link]
Ik heb je het alternatief van Windows Live Mail al aangereikt, die gewoon gratis is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan