Outlook express loopt vast na 2 berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.a.m.claassen

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Ik heb 2 comps, een met XP prof en de andere met XP home. Op beiden heeft Outlook express goed gewerkt. Sinds een paar dagen echter loopt de comp met XP prof echter vast als er 2 berichten zijn binnen gehaald. Hij blijft dan op het derde bericht hangen. Ik zie dan ook geen activiteit meer van de browser en na een minuut vraagt hij of ik verder wil wachten.
Ik ben lid van de HCC en HCC belieft het tegenwoordig om minimaal 4 spamberichten per dag te laten versturen. Ik zet deze meestal op afzender blokkeren, heeft dit er misschien iets mee te maken want deze lijst moet nu toch wel enkele honderden adressen bevatten

Zelfde probleem had ik bij wanadoo

Ik heb hetzelfde gehad bij Wanadoo Free.

Computer liep helemaal vast bij het ophalen van mail.

Bij mij is het vanzelf overgegaan en later weer eens teruggekomen, maar waar het aan gelegen heeft weet ik nog steeds niet.

Ik heb 3 email accounts bij 3 verschillende providers, en alleen bij Wanadoo had ik dit probleem.
Dus de conclusie dat het aan Wanadoo ligt lijkt vanzelfsprekend, alleen geeft hun helpdesk dat niet toe.
Kreeg na een paar weken een bevestigingsmail van mijn probleem en moet nu nog antwoord krijgen.

Even voor de duidelijkheid, je computer loopt toch niet vast bij het derde bericht, of wel? Als ie alleen het derde bericht niet download, wil dat natuurlijk niet zeggen dat je je computer opnieuw moet opstarten, wat bij een vastloper wel het geval is.

Dus laten we daar even vanuit gaan. Soms komt het voor dat een e-mail bericht op de 1 of andere manier corrupt is en niet gedownload kan worden. Vraag me niet waarom, maar het komt voor.

De handigste manier om dit op te lossen is gebruik te maken van een webmail applicatie van je provider. Veel providers bieden de mogelijkheid om je e-mail via hun website te checken, net als hotmail bijvoorbeeld. Hiermee zou je het 3e berichtje handmatig kunnen verwijderen.

Heeft je provider deze mogelijkheid niet, neem dan contact met ze op en vraag ze het derde bericht door te sturen naar een ander adres (hotmail of zo) en het daarna te verwijderen. Dan zou ie wel weer door moeten lopen....

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. De comp loopt niet vast, maar Outlook express zegt dat bericht 3 van 8 wordt binnengehaald, maar de kleine tvtjes op de taakbalk blijven zwart en na een minuut vraagt de comp of hijmoet blijven wachten. Er komt dan geen enkele bit meer van de provider. Als ik opnieuw opstart geeft hij de 2 berichten in een fractie van een seconde en blijft weer wachten. Deze 2 eerste berichten heb ik dan voor de 2e keer binnen. Als ik mijn notebook aansluit, heb ik alles binnen enkele seconden binnen.
Ik heb welvorige week een USB netwerk tussen de comps gemaakt, maar dit is volgens mij onafhankelijk van deinternet verbinding

Ja, ik dacht al dat je dat bedoelde. Hij blijft gewoon iedere keer hangen op het derde bericht. Je zult er toch echt voor moeten zorgen dat dat bericht wordt verwijderd!

Tsja, dan snap ik er ook niets meer van....

Maar je wil dus zeggen dat de vastlopende comp altijd op het 3e bericht blijft hangen? Het is dus niet iedere keer exact hetzelfde bericht, want als je die met je andere comp al hebt binnengehaald, is ie al van de server gehaald. Dus daarna komen er weer nieuwe berichten op de server terecht, en weer blijft je comp op de 3e hangen. Klopt?

Dat klopt inderdaad. Ik herinner me dat dit bij het 3e bericht gebeurde, maar het kan ook zijn dat het weeens bij het 2e bericht bebeurt.
Ik heb op beide comps alles precies op dezelfde manier ingesteld. Het enige verschil is dat op de comp waar ik de problemen heb veel meer adressen op de blokkeringslijst heb staan. Kan dit de reden zijn?

Tsja, nu wordt ie lastig. Ik weet niet of die blokkeringslijst er iets mee te maken heeft, maar je zou het natuurlijk kunnen testen door die eens uit te zetten. Overigens kun je die lijst ook vervangen door aparte berichtregels, waardoor het probleem misschien verholpen wordt. In plaats van het e-mailadres toe te voegen aan het 3e tabblad "afzenders blokkeren", kun je ook een regel aanmaken in het eerste tabblad als:

"als er bepaalde personen in de "van" regel staan, dan het bericht verwijderen van de server"

Maar ik zou eerst eens proberen om die lijst kleiner te maken, door er een aantal uit te vinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan