Outlook express loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.eshuis

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Berichten
8
Hallo..........
Mijn Outlook Expres 6 is al ruim zes weken buiten werking, deze is
vastgelopen toen ik teveel video clips in één keer wilde versturen.
Volgens mijn provider ,Saturnus, kunnen hun dat probleem niet verhelpen,
dat moest ik zelf doen door het verzonden item (in dit geval dus de
verzonden video-clips) te deleten,,,,,,,,,,maar dit lukt van geen kant,
alles al geprobeerd, zodra ik Outlook Expres opstart loopt deze meteen
vast en niet alléén Outlook Expres maar de hele P C loopt vast, ik kan
de P C dan ook niet meer gewoon afsluiten maar moet de hoofknop
indrukken om mijn P C te beéindigen................WIE WEET ER RAAD ik
gebruik mijn E MAIL programma vrij intensief en mis zodoende héél veel E
mails. Groeten W.Eshuis
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of je wel in de veilige modus kunt opstarten,druk op F8 tijdens het opstarten.
Misschien kun je dan wel het e.e.a. doen met Outlook Express.

Goede raad,haal je e-mail adres hier weg,vanwege de kans dat mensen daar (eventueel) vervelende dingen mee kunnen gaan uithalen.
Het is de bedoeling,dat oplossingen via het forum worden aangedragen en tenlaatste,de mail werkt nu toch niet voor je ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoek eens op de site van je provider naar webmail, log daar in en verwijder het bericht.
 
Sluit OE af.
Ga naar de map waar Outlook Expres de mails als bestanden opslaat (meestal C:\Documents en Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Verwijder het bestand Postvak UIT.dbx
 
Kijk eens of je wel in de veilige modus kunt opstarten,druk op F8 tijdens het opstarten.
Misschien kun je dan wel het e.e.a. doen met Outlook Express.

Goede raad,haal je e-mail adres hier weg,vanwege de kans dat mensen daar (eventueel) vervelende dingen mee kunnen gaan uithalen.
Het is de bedoeling,dat oplossingen via het forum worden aangedragen en tenlaatste,de mail werkt nu toch niet voor je ;)

In veilige modus opstarten heb ik al gedaan maar ook dáár kun je niets veranderen aan outlook express.
Ik heb uw raad opgevolgd en mijn emailadres verwijderd. Dank
 
Sluit OE af.
Ga naar de map waar Outlook Expres de mails als bestanden opslaat (meestal C:\Documents en Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Verwijder het bestand Postvak UIT.dbx
 
Sluit OE af.
Ga naar de map waar Outlook Expres de mails als bestanden opslaat (meestal C:\Documents en Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Verwijder het bestand Postvak UIT.dbx

Opdracht als boven uitgevoerd echter zonder resultaat, wellicht kan het wat eenvoudiger of is dat niet mogelijk?
 
Hoi,

Jou provider heeft - op basis van de door jou aangegeven (mogelijke) oorzaak van je klacht - een correct antwoord gegeven.
Dit suggereert namelijk dat OE vastloopt a.g.v. een (te) grote omvang aan te verzenden mail.
Wanneer je - zoals ik aangaf - de map Postvak UIT.dbx hebt verwijderd, bestaat er eenvoudig geen te verzenden mail meer ..... !
Als je dit correct hebt gedaan, is dit dus de oorzaak van het 'vastlopen' niet.

Een mogelijk verder 'onderzoek' zou je kunnen doen door een andere account onder Windows aan te maken en kijken of onder die account Outlook Expres wél 'normaal' functioneert.
Gaat het daar ook niet goed, dan adviseer ik je om:
- De door mij aangegeven gebruikersmap met de gegevensbestanden (.DBX) te hernoemen.
- Via de map 'software' uit het configuratiescherm outlook expres als onderdeel van windows te verwijderen.
- Je pc hierna te herstarten en OE opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan