Outlook Express maakt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanstraaten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo, van het ene moment op het andere kan ik via Outlook Express geen post meer binnenhalen van mijn externe webmail account. Bij het aanklikken van post ophalen OF OOK verzenden, zie ik de mededeling "er zijn fouten opgetrden bij het vervullen van de taak ..... en bij de reden "er is een fout opgetrden bij het tot stand brengen van een verbinding met het inbelwerk Orange"
Ik heb de mijn account verwijderd en opnieuw ingesteld geen contact. Daarna op een andere computer ( die wel via de zelfde modem - Livebox contact maakt met de host) opnieuw mijn account aangemaakt, het zelfde resultaat, geen contact.
Toen nadat ik in de webmailbox een nieuw e mail adres aangemaakt had, een nieuwe account aangemaakt weer geen contact. Het zelfde gedaan op de andere computer, geen contact. Ik heb wel gewoon Internet Explorer contact en..... de hoofdbeheerder van de webmailbox kan wel gewoon zijn post via Outlook express binnenhalen. Als ik de acccount van de hoofd webmail beheerder bij mij instel , kan ik echter zijn post niet binnenhalen ( weer geen contact) Verder heb ik een registry cleaner over het programma hehaald, geen reslutaat.
Iemand die een 65++ en geen computer kind dus, advies kan geven ? Bij voorbaat dank Henk

Even zo een vraag: Gebruik je ook een firewall programma en/of een anti-spam programma? (Evt. geïntegreerd in een of ander pakket van Norton, McAfee, Computer Associates etc.)?

Beste is misschien hier even vermelden welke programmatuur je momenteel geïnstalleerd hebt staan die gaan over het tegenhouden van 'slechte' programma's en 'slechte' mails, dan kunnen we misschien een inschatting maken of die er iets mee te maken hebben.

We horen het wel.

Tijs.

Alvast een check die je kunt doen. Houdt hierbij de informatie m.b.t. instellingen van e-mail account bij de hand.
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
telnet pop-server 110
user pop-gebruikersnaam
pass pop-wachtwoord
list
quit

Hiermee kun je direct verifieren of er uberhaupt wel een verbinding met de pop-server mogelijk, of je gebruikersnaam + password kloppen en of er misschien op dat moment ook nog mail staat die later met Outlook Express opgehaald kan worden.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tijs bedankt,
Ik heb een compleet McAffee programma er op staan dat ik via XS4ALL aan het begin van het jaar heb gedownload. Nogmaals tot 3 dagen geleden liep alles prima.

Zoals al geschreven computer leek, ben dus naar start gegaan toen uitvoeren in klein scherm cmd.exe ingevuld en kreeg toen half groot scherm zwart met blauwe balk( c; windows\system\system32\cmd.exe

en toen "ging bij mij het licht uit " sorry

dus nu ?

PS overigens heb ik ook al een keer de MS Firewall en de McAffee zaken geheel uitgezet nadat ik voor de zoveelste keer de gebruiker opnieuw had aangemaakt en trachtte verbinding te krijgen, werkte niet

groet
Henk

Laten we een voorbeeld nemen:
POP-server: pop.xs4all.nl
POP-gebruikersnaam: tijs
POP-wachtwoord: 123456

Hieronder de volledige dialoog, met spaties erbij aangegeven, wat je in dat zwarte scherm moet doen (o.b.v. bovenstaand voorbeeld) en wat er dan terugkomt bij een geldige verbinding (in rood weergegeven). Alles uitvoeren met de Enter toets:
telnet<spatie>pop.xs4all.nl<spatie>110

+OK QPOP (version 2.3-XS4ALL) at mailpop13.xs4all.nl starting.
user<spatie>tijs
+OK Password required for tijs.
pass<spatie>123456
+OK XS4ALL POP3 Server ready.
list
+OK
.

quit
+OK Goodbye

De verbinding met de host is verbroken.

In dit geval is er geen mail (geen getal teruggekregen na het geven van het list commando), maar ik heb met deze sessie kunnen verifiëren dat
1. Ik pop.xs4all.nl kan bereiken op de 'mail-ophaal'poort (110).
2. De gebruikersnaam en wachtwoord die ik gebruikt heb ook geldig zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, sorry voor vertraagd antwoord.
Je advies gevolg en ik krijg OK conenected to 2e22 en toen ik het nog een keer probeerde OK conneted to pop3 on 2116, daarna hield het verhaal op.

MAAR !!! ik heb om te zien of de computer ( ACER) verder in orde is de recoverydisc er in gezet en deze wil niet starten. Daarna de Livebox installatie disc er in en het zelfde resultaat.
Ik denk dus dat de oorzaak veel dieper ligt ! ?? ! ten zij je nog een lumineus idee hebt, nogmaals ben een computer leek dus ......
In ieder geval hartelijk bedankt voor de assistentie tot zo ver. In idere geval kan ik de post in de webmailbox blijven ontvangen en versturen en uiteraad lezen plus dat de verbinding met Internet Explorer het ook nog ( steeds) doet.

Groet

Henk

Tijs, sorry voor vertraagd antwoord.
Je advies gevolg en ik krijg OK conenected to 2e22 en toen ik het nog een keer probeerde OK conneted to pop3 on 2116, daarna hield het verhaal op.

Hoe bedoel je "daarna hield het verhaal op"? Je moet daarna dat user en pass gedeelte naar de POP-server kloppen om te zien of resp. gebruikersnaam en wachtwoord voor de mail in orde is. Heb je dat nog gedaan?

MAAR !!! ik heb om te zien of de computer ( ACER) verder in orde is de recoverydisc er in gezet en deze wil niet starten. Daarna de Livebox installatie disc er in en het zelfde resultaat.
Ik denk dus dat de oorzaak veel dieper ligt ! ?? ! ten zij je nog een lumineus idee hebt, nogmaals ben een computer leek dus ......
[...]
Ik denk dat je de computer moet opstarten met die recoverydisc (dat je die dus niet onder Windows kunt draaien). Zeker weet ik dat niet, natuurlijk, maar dat zou in de handleiding moeten staan hoe je die disc moet gebruiken.
Dat de Livebox installatie disc niets deed is wél vreemd. Ik neem aan dat je die eerder wél succesvol hebt kunnen gebruiken. Wellicht moet je handmatig het setup-programma op die schijf starten. Lukt ook dat niet, dan zou je kunnen proberen of Dial-a-fix en/of de nieuwe Microsoft installer je verder helpen.
1. Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
Vink aan: Fix Windows Installer + alles in de sectie Registration Center.
Druk op Go.
2. Installeer de nieuwste Windows Installer 4.5: link

We horen wel of iets van bovenstaande geholpen heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan