Outlook express mail naar Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxypox

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Sinds 2 maanden draait mijn PC op windows 7. Hiervoor draaide ik op XP en gebruikt aldaar dus Outlook express. Voordat mijn PC onderhanden is genomen heb ik een backup gemaakt van alle persoonlijke zaken inclusief email.
Echter met windows 7 heb ik alleen outlook :evil: en nu probeerde ik mijn mails die ik op Outlook Express ontvangen heb over te zetten naar Outlook maar dat wil niet lukken :(
Is het uberhaubt mogelijk om dit voor elkaar te krijgen en zoja, hoe moet ik dat aanpakken?

In Outlook naar bestand gaan en dan kiezen voor importeren en exporteren. Daarna kies je voor Gegevens uit een ander programma of bestand importeren. Dan op volgende klikken en kiezen dat je bestanden van outlook express wilt importeren

Hee Harry ....,

Hoe gaat het met jou ..... :(

TS:
Het importeren van OE-geëxporteerde data, via eenmaal op een nieuwe pc geïnstalleerde MsOutlook, zéker in jouw 'nieuwe' omgeving, levert een hoop gelazer op.
Dat is althans mijn ervaring.

Voor verschillende mensen heb ik het alsvolgt opgelost:

Op mijn pc met WinXP, OE én MsOutlook het volgende gedaan:
1. Een nieuwe - tijdelijke - windowsaccount aangemaakt.
2. OE gestart, de wizard doorlopen (en afgebroken) zodat een data-omgeving wordt gecreëerd (zie hieronder)
3. In de hieronder vermelde mappen de .DBX-bestanden en het WAB-bestand geplaatst
4. Hierna Outlook onder deze windows-account (voor het eerst dus) gestart en de wizard doorlopen; outlook afgesloten en opnieuw opgestart (pas hierna is een OUTLOOK.PST gegevensbestand aangemaakt ....)
5. De gegevens uit OE geïmporteerd.
6. Tenslotte het genoemde PST bestand in de 'nieuwe' omgeving geplaatst (dit werkt voor zowel XP/Vista/Win7, met MsOutlook 2002(xp), 2003 als 2007.

De 'Post-items':
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602}\Microsoft\Outlook Express
Het adresboek:
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Address Book\[jou naam].WAB

Je hebt een engelstalige en nederlandstalige versie hoe je een backup kan inlezen in outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan