Outlook express, ontvang geen E-mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
81
Beste forum leden,

Ik ontvang altijd mijn mail via outlook express, maar sommige mails krijg ik soms hoog waarschijnlijk helemaal niet binnen.
Zo krijg ik bijvoorbeeld nooit registratie mails binnen, zelf toen ik me moest registreren op dit forum kreeg ik de activatie
mail niet en dit probleem heb ik op meerdere forums, het programma ontvangt gewoon soms geen e-mails.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om wel mails te kunnen ontvangen, zo heb ik bijvoorbeeld
mijn anti spam functie van me virusscanner al uitgezet en heb ik al in me speciale mappen gekeken
of ze daar niet bij stonden, maar helaas is dit allemaal niet het geval.

Mijn internet provider is kpn van het net, waarom ik sommige mails niet kan ontvangen snap ik dan ook echt niet.
Ik had vroeger altijd nog upc als internet provider maar daar ging alles goed, maar ik snap echt niet wat hier
aan de hand kan zijn. Het gekste is dan ook dat hij wel sommige mails ontvangt en soms niet.
Wie kan me helpen met dit probleem?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Wat zou ik daar aan kunnen doen dan? Want ik zou toch wel graag me mails
willen ontvangen van registraties en meerdere belangrijke zaken.
 
Heb je het stappenplan van Het Net voor e-mailproblemen al doorlopen? Mocht dat niet helpen, bekijk dan ook eens alle Vragen en Antwoorden van Het Net.

NB: het lijkt eerder een probleem bij je provider dan van Outlook Express. Het Net zou op de mailserver een spamfilter ingesteld kunnen hebben, waarbij sommige massale mailverzenders zoals forums, op hun "zwarte lijst" terechtkomen.
 
Laatst bewerkt:
Wat misschien ook kan is dat er een tweede of derde computer in huis aanwezig is met dezelde emailaccount instellingen.
Kijk in dat geval dus eens op de ander computers of daar de mail is binnengekomen.
 
Oke ik begrijp het nu wel een beetje, maar hoe ik het nou echt daadwerkelijk
kan oplossen weet ik niet. Ik wil natuurlijk ook wel e-mails binnen krijgen
van belangrijke zaken.
 
Heb je nu die probleemoplosser van Het Net afgewerkt? En die ander FAQ? Neem anders contact op met de helpdesk van Het Net.
 
Ik denk dat ik al antwoord op de vraag heb gevonden.
Lees het volgende artikel even door:

http://www.mxstream.nl/support/abuse-dadsl.html#101

Valt dit nog op te lossen? Het is wel goed wat ze doen,
eigenlijk ben ik er zelfs wel blij mee dat ze de spam op
deze manier proberen te bestrijden, maar ik wil liever
wel me e-mails blijven ontvangen. Is dat nu nog mogelijk?

Edit: Ik denk dat ik meer informatie heb gevonden en die informatie wijst uit dat poort 25 geblokkeerd word.
Zou dit dan hetgeen zijn waarom ik sommige e-mails niet meer kan ontvangen?
 
Laatst bewerkt:
Weet echt niet niemand of er een oplossing is om die poort 25 te openen?
Sorry voor deze dubbelpost, maar ik wil echt erg graag me mails
ontvangen. Ik hoop dat iemand het weet.
 
Versturen van e-mails zijn geen groot probleem, tenminste ik krijg daarbij nooit
geen foutmeldingen. Ik wil poort 25 dus openen om al mijn mails binnen te
krijgen, zonder dat het ergens bij Kpn op de zwarte lijst komt. Maar ik zou
niet weten hoe ik die poort 25 open kan zetten.
 
Als je soms wel en soms geen email ontvangt, dan staat poort 110 open.
Als deze dicht zou staan, ontvang je helemaal geen post.
Je zegt het volgende in jouw Topic
Ik ontvang altijd mijn mail via outlook express, maar sommige mails krijg ik soms hoog waarschijnlijk helemaal niet binnen.
 
Ja klopt, ik krijg sommige mails helemaal niet binnen, waarom weet ik dus
ook niet. De poort zou wel open staan, maar kpn blokkeert denk ik dan
automatisch spam mails of wat zou het probleem anders zijn?
 
Je zegt , zelf toen ik me moest registreren op dit forum kreeg ik de activatie
mail niet.

Nou geloof ik niet dat KPN , Helpmij.nl als een spamadres ziet, dus ik denk niet dat daar de fout zit.

Enkele mogelijkheden zijn.
Je hebt zelf een spamfilter geinstalleerd op jouw PC​
Je hebt een programma als bijvoorbeeld Mailwasher geinstalleerd dit iets te strak staat ingesteld of je hebt een keer gezegd dat bepaalde emails geblokkeerd moeten blijven.​
Er staan meerdere PC´s in huis met dezelfde emailacount instellingen​
Iemand anders heeft jouw emailacount instellingen gestolen en kan jouw mail binnenhalen​
 
Ik heb nog een pc thuis staan met dezelfde e-mail instellingen,
maar ik ontvang altijd als eerste op deze computer me mails,
of maakt dat niets uit? Moet ik gewoon me mail instellingen
verwijderen van de andere pc?
 
Ik heb mijn oude e-mail instellingen al uitgezet van me andere pc, maar ik dit helpt niets,
het probleem zit hem dus echt bij Kpn. Naar even wat zoeken op internet
blijkt dat Kpn een spam filter heeft ingeschakeld, die dus desbetreffende
mails blokkeert. Ik vind dit helemaal niet leuk, want ik wil gewoon me mails
kunnen ontvangen, spam of niet, ik vind gewoon dat hun niet ander mans mailtjes
mogen blokkeren voordat ik het gelezen heb.

Dus wat valt hier nog aan te doen? Ik weet haast wel zeker dat als ik Kpn bel, dat zij
zogenaamd ook niets weten, of ze zeggen, gewoon weg het is onze plicht dit te doen.
Er moet toch wel een oplossing zijn om alle mailtjes te kunnen ontvangen?
 
OK, als je zeker weet dat daar het probleem zit, kunnen wij hier niets doen, maar zal je KPN moeten benaderen of zij iets aan hun instellingen willen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan