outlook express op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
We hebben een netwerkje van 2 pc's.
Ik stel vast als we op de ene pc naar outlook gaan en daar de mails bekijken dat die mails dan niet meer binnenkomen op de andere pc. Is er hier een mogelijkheid om dit te configureren ?

Je kan een kopie op de server achter laten. Dat kan je instellen in Outlook of outlook express. Welke gerbuik je?

Je kan dit makkelijk oplossen als je met Outlook zelf werkt ( dus niet Outlouk Expres)

Outlook werkt met een PST bestand.
Als je dit bestand opzoekt en plaatst waar allebeide computers kunnen komen (deelbare schijf/ map) dan kan je zowel op de ene of de andere pc gebruik maken van dezelfde outlook bestanden. (niet tegelijk?)

Zoek op de hoofdcomputer het volgende bestand.
Outlook.pst
verplaats dit naar een gedeelte van de schijf waar ook de andere computer bij kan komen.
Start Outlook op en hij geeft een melding dat hij het pst bestand niet kan vinden, verwijs dit naar de nieuwe locatie.
Zoek op de andere computer ook het PST bestand. Wijzig of verplaats dit bestand.
Start Oulook op en verwijs hem naar de andere computer.
Bij merkt werkt het in iedergeval als een trein.

Als je in extra voor accounts kiest en je klikt op het gewenste account en dan het tablad geavanceerd kan je, zoals Wim al aangaf, aanvinken dat ie een kopie op de server achterlaat...........

Geplaatst door claudine algoet
We hebben een netwerkje van 2 pc's.
Ik stel vast als we op de ene pc naar outlook gaan en daar de mails bekijken dat die mails dan niet meer binnenkomen op de andere pc. Is er hier een mogelijkheid om dit te configureren ?

Als je je mail hebt binnen gehaald opPC- A , kan het nooit meer binnen komen op PC - B.

Stel je voor je hebt 5 pc's in je netwerk, en elke keer haal je op iedere pc dezelfde post binnen.
Of je moet het via de server zo configureren, maar standaard kan je maar op 1 pc je mail binnen halen, ga je dan naar de andere pc, en er komt zeg maar, een nieuw bericht binnen, dan haal je hem op die pc binnen.

suc6

Als je je mail hebt binnen gehaald opPC- A , kan het nooit meer binnen komen op PC - B.

Dit kan dus wel, ik geef toe af en toe is het wat lastig maar het heeft ook zo zn voordelen. Zo krijg ik op het werk ook gewoon de mail in OE krijg ik ze savonds thuis nog wel een keer maar goed.....

over het algemeen is er 1 gebruiker op 1 pc. Als je een netwerk hebt met 5pc's dan zal 1 gebruiker niet op elke pc dat account instellen. Lijkt mij.

Geplaatst door harmen__666

Dit kan dus wel, ik geef toe af en toe is het wat lastig maar het heeft ook zo zn voordelen. Zo krijg ik op het werk ook gewoon de mail in OE krijg ik ze savonds thuis nog wel een keer maar goed.....

Weet ik wel harmen, maar dat moet je dan instellen, ik bedoel dat het standaard niet zo is.
Dus voor vragen - steller gaat dit goed.

Groet Harry.

Ik zal je wel verkeert begrijpen. Het was al uitgelegt hoe dit eventueel kon......nevermind :)

Het is ook met Outlook Expres(6?) mogelijk om op meerdere computers dezelfde mailboxen te gebruiken.
Het is een beetje omslachtig maar het werkt.

Zorg dat 1 van de 2 computers toegang kan krijgen tot de schijf (delen) (host)

Begin op de host computer

maakt op deze schijf een nieuwe map aan bv maildata
Start OE op en klik op Extra, Opties, map onderhoud
Klik op Archiefmap, Wijzigen
Zoek nu de nieuwe map (maildata) op
OK en opnieuw OE opstarten, de map is verplaatst naar een andere locatie

Op de andere pc doen we exact hetzelfde

Na weer opgestart te hebben sluiten we OE af.
Start verkenner op en maak een netwerkverbinding aan naar de host computer (drive letter onthouden en aanvinken dat hij dit iedere keer moet doen bij opstarten)

Start nu regedit op Zoek naar de x:\maildata (x=schijf")

Verander x in de drive die je hebt gemaakt als netwerkverbinding.

Als het goed is moet het werken.
NIET toegelijk OE opstarten want anders raakt hij in de war.

oke, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben er toch wat wijzer uit geworden. Ik denk dat ik die ene pc ga houden voor de emails. Dit lijkt mij het eenvoudigste. Doch ik wist dit niet en zo kwam het dat iemand zich afvroeg waarom ik niet antwoordde maar toen bleek dit bericht zich te bevinden op de andere pc.
Zo zie je maar .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan