Outlook express op een andere locatie dan thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

esnej

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Hoe kan ik mijn e-mail ophalen met outlook express op een andere locatie dan thuis. Thuis heb ik een inbelverbinding en op de andere locatie LAN.

Groeten,

Mieke

Op die locatie je E mail account aanmaken die je thuis ook gebruikt.
Zo haal ik soms ook mijn post bij mijn vader op. Gewoon op zijn PC dezelfde account ingesteld.

En wat dacht je van webmail.
een beetje provider heeft dat tegenwoordig.

Ik wil outlook express gebruiken, omdat je dan meer mogelijkheden hebt dan bij webmail. Het Net heeft namelijk wel webmail.
Ik vraag mij af of als je geen beschikking hebt tot een inbelverbinding dan ook op dezelde manier Outlook express kan gebruiken.
Zo nee, hoe dan wel. Zo ja, dan heb ik misschien toch nog uitleg nodig, want ik zie ven niet hoe.

Groeten,

Mieke

Het gaat mij nou een beetje duizelen:rolleyes:
Wat wil je nou precies? Ik maak er uit op dat je je mail met Outlook Express wil ophalen bij iemand anders!! Klopt dat?
Dan moet je gewoon in Outlook Express je E maill account instellen zoals dat bij jou thuis ook is. Het enige probleem kan zijn dat sommige providers mail van andere providers niet ophalen. Maar dat horen we dan wel weer....

Webmail heeft als voordeel dat je niks hoeft in te stellen.
Bij webmail laat je de berichten op de server staan en kun je ze thuis binnen halen.
Wat kan webmail niet wat outlook express wel kan.

Ja als jij steeds op een andere computer jou accounts wil gaan instellen.
Persoonlijk zou ik dat niet doen maar ja wie ben ik....;)

Laatst bewerkt:
Wat ik gewoon wil is dat ik met outlook express ook op een andere locatie dan thuis mail kan lezen i.p.v. webmail.
Door een vinkje bij "kopie op de server laten staan" te zetten, voorkom dat ik niet meer op meerdere locaties met outlook express mijn mail kan lezen.

Alleen had ik het vage idee dat de instellingen bij POP3 en SMTP niet helemaal het zelfde zullen zijn als op de thuislocatie.
Misschien kan mij iemand vertellen hoe het allamaal precies zit en moet?

Mieke

Zoals ik al twee keer eerder zei...
Gewoon je account instellen zoals thuis. Het enige kan zijn dat als op het andere adres een andere provider is je die smtp server moet hebben....

Hoi Raymond,

Het begon je een beetje te duizelen. Je gaf ook aan dat je precies wilde weten wat ik wil.
Vandaar dat ik alles nog even op een rijtje zette. Hierdoor vroeg ik eigenlijk ook iets waar je min of meer al antwoord op had gegeven.

Groeten,

Mieke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan