Outlook express opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
OE (in XP) geeft ineens problemen. Berichten worden steeds opnieuw verzonden.
Via "Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen"
krijg ik een wizard-venster met regels die ik aan- of uit kan vinken.
Mijn vraag is, moet ik alles uitvinken, behalve Outlook Express? Wordt dan uitsluitend OE verwijderd?
En als ik OE opnieuw wil installeren moet ik dan weer een vinkje in het vakje bij OE zetten?
Heb ik dan de originele XP-installatie cd-rom nodig? Of kan ik de meest recente versie bij Microsoft (ergens) downloaden?
Ik ben hier al een tijdje mee bezig, maar kom er niet uit.
Gaarne een deskundig advies. BVD

Hoi,

Ja, OE is uit XP te verwijderen .... en opnieuw te activeren.
Die laatste 'activeren' gaat het om: er blijven een heleboel instellingen gewoon onder xp staan. Bovendien is het niet een 'afzonderlijk' te downloaden programma maar - krom genoeg - geïntegreerd met bepaalde versies van Internet Explorer. Je hebt mogelijk inderdaad de installatie-cd van Windows XP nodig.
Dus een garantie voor het verhelpen van je probleem is het niet.
Andere vraag:
Waarom niet overstappen op Windows Live Mail.
Een sterk verbeterde en uitgebreidere versie van OE, waarmee zeer waarschijnlijk je probleem verholpen is én je data uit OE worden geïmporteerd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, OE is uit XP te verwijderen .... en opnieuw te activeren.
Die laatste 'activeren' gaat het om: er blijven een heleboel instellingen gewoon onder xp staan. Bovendien is het niet een 'afzonderlijk' te downloaden programma maar - krom genoeg - geïntegreerd met bepaalde versies van Internet Explorer. Je hebt mogelijk inderdaad de installatie-cd van Windows XP nodig.
Dus een garantie voor het verhelpen van je probleem is het niet.
Andere vraag:
Waarom niet overstappen op Windows Live Mail.
Een sterk verbeterde en uitgebreidere versie van OE, waarmee zeer waarschijnlijk je probleem verholpen is én je data uit OE worden geïmporteerd.
Dank voor je reactie. En voor de tip omtrent 'Windows Live mail'. Ik zie het weleens staan bij Hotmail, meen ik, maar ik heb geen idee wat het is en wat de mogelijkheden zijn. En ik heb geen idee hoeveel 'regie' je over de pc en over dit soort programma's kwijtraakt met vaak die 'connecties' naar andere programma's. Ik wil gewoon op een eenvoudige manier e-mails kunnen versturen en ontvangen, zonder al die ongevraagde en opgedrongen 'extra's'. Ik gebruik nu tijdelijk Thunderbird, maar dat bevalt toch niet zo goed.

@Gustave,

Denk inderdaad dat je meer 'herkent' in WLM dan Thunderbird.
Als je op mijn link naar Windows Live Mail klikt, kan je daar ook alle informatie krijgen.
Eigenlijk is het een 'onderdeel' van Windows Live, maar mijn link verwijst ook alleen naar dat onderdeel. Je bent niet verplicht om alle features van Windows Live te installeren als je alleen een mailcliënt wilt.

@Gustave,

Denk inderdaad dat je meer 'herkent' in WLM dan Thunderbird.
Als je op mijn link naar Windows Live Mail klikt, kan je daar ook alle informatie krijgen.
Eigenlijk is het een 'onderdeel' van Windows Live, maar mijn link verwijst ook alleen naar dat onderdeel. Je bent niet verplicht om alle features van Windows Live te installeren als je alleen een mailcliënt wilt.
Windows live ziet er (inderdaad) vrij ingewikkeld uit en al die 'verbindingen'..., ook al beslis je daar natuuurlijk (?) zelf over.
Misschien is het tzt toch beter om Windows (7?) te gaan (her-)installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan