Outlook express over netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,

Thuis hebben we een netwerkje met twee pc's. De tweede pc heeft alleen toegang tot het internet als de ander ook aan staat. Nu zou ik graag willen dat je via beide pc's postvak in ed kan zien. Op zo'n manier dat het nog wel synchroon loopt.
De makkelijkste manier was volgens mij, gewoon de map op pc 1 delen waar alle outlook bestanden enzo instaan, en dan bij pc 2 die map aanwijzen als nieuwe locatie voor archief.

Dit blijkt dus niet mogelijk te zijn, want je kan alleen de archiefplaats wijzigen binnen de pc.

Is er een mogelijkheid om via een mail-programma twee pc's toegang te geven tot dezelfde email-mappen (postvak in, postavk uit, verzonden items, etc.)?

Michiel

Binnenkomende mail op 2 pc's is heel makkelijk. Dan moet je aanvinken dat je een kopie wil achterlaten op de server.

Dit kun je vinden bij extra, account, klik op je account en kies eigenschappen. Ga naar tabblad " geavanceerd" en zet onderaan een vinkje bij " kopie van bericht op server achterlaten" .

Als je dit op beide pc's instelt krijgen jullie dezelfde mail.

Hoe het voor die andere mappen moet weet ik niet. Iemand anders misschien.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Binnenkomende mail op 2 pc's is heel makkelijk. Dan moet je aanvinken dat je een berichtje wil achterlaten op de server.

Dat is niet precies wat ik bedoel, ik wil dat alle mappen op twee pc's te zien en aan te passen zijn. Dus ook verzonden berichten en bijvoorbeeld opgeslagen berichten.

Wat je wil kan wel met outlook, alleen met beperkte mogelijkheden. Met outlook express weet ik het niet.

In outlook werkt het zo: Zorg er voor dat alle mails op één pc staan. Deel op deze pc de map outlook.pst. Onthoudt ook even in welke map deze staat.

Als je in de tweede pc outlook opent en kiest voor Bestand/Openen/Bestand met persoonlijke mappen, dan kan je navigeren naar de map die je op het netwerk hebt gedeeld en openen alle mappen van die andere pc. Als je het pst bestand volledig hebt gedeeld, kan je hier ook gewoon mails verwijderen en naar toe slepen.

Helaas kan het pst bestand maar op één pc tegelijk worden gebruikt.

Wat jij wil kan wel, maar dan moet je dat wijzigen in het register van Windows, want via de "opties" van Outlook Express kan je idd alleen binnen de pc opslaan.
Je moet op de pc waarop je map daadwerkelijk wilt hebben, de opslaglocatie van Outlook Express als gedeeld bestand zetten. (Via opties delen en beveiliging). Daarna moet je in de andere pc via regedit in het register gaan naar de sleutel zoals in het bijgevoegde jpg. bestandje aangegeven. Daar moet je dan de naam van je andere computer, waarop Outlook Express moet opslaan, ingeven, gevolgd door de locatie van de gedeelde map met de opslaglocatie van Outlook Express. Toegegeven, het is wat omslachtig, maar het kan wel. Het is hier ook gelukt.
Succes

Jacques

Geplaatst door Symjack
Wat jij wil kan wel, maar dan moet je dat wijzigen in het register van Windows, want via de "opties" van Outlook Express kan je idd alleen binnen de pc opslaan.
Je moet op de pc waarop je map daadwerkelijk wilt hebben, de opslaglocatie van Outlook Express als gedeeld bestand zetten. (Via opties delen en beveiliging). Daarna moet je in de andere pc via regedit in het register gaan naar de sleutel zoals in het bijgevoegde jpg. bestandje aangegeven. Daar moet je dan de naam van je andere computer, waarop Outlook Express moet opslaan, ingeven, gevolgd door de locatie van de gedeelde map met de opslaglocatie van Outlook Express. Toegegeven, het is wat omslachtig, maar het kan wel. Het is hier ook gelukt.
Succes

Jacques

Ik ben benieuwd!!! Alleen kan ik het plaatje niet zien. :(

Weet iemand anders misschien wat ik moet veranderen in het register om dit mogelijk te maken? het plaatje is nml niet te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan