OUtlook express print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Ik heb problemen met printen. Hij print geen e-mails meer. Ik kreeg eerst een bekende foutmelding (al gevonden op dit forum maar geen oplossing; url:res//c:\windows\system\shdoclc.dll/preview.dlg)
, maar ik heb deze opgezocht maar niets werkte. Vervolgens was de foutmelding weg, maar kreeg ik een runtime error fout zie Bijlage.

Hoe kan ik weer printen !
Ook via outlook werkt het niet

Bijlagen

• printenkanniet.jpg
    printenkanniet.jpg
    9,2 KB · Weergaven: 69
On the Environment tab, note the path for the TEMP variable in the User Variables for Name box. The default is SystemDrive:\Temp.
4. Use Windows NT Explorer to verify that the path you noted in step 3 exists. If it does not exist, create it.

dit snap ik niet

Ik werk met XP
wat is evironment tab, heb de nederlandse versie van XP namelijk :confused:

Klik op Start > Configuratiescherm > dubbelklik op Systeem dan tabblad Geavanceerd, links onder staat een knop met "Omgevingsvariabelen" klik hier op.
Wat staat er in het veld onder "Gebruikersvariabelen voor gebruiker/administrator"

%USERPROFILE%\Local Settings\Temp voor TEMP en
%USERPROFILE%\Local Settings\Temp voor TMP.

ofwel Documents and Settings\Stanley Lachman\Local Settings\TEMP

Nu tip 4;
Use Windows NT Explorer to verify that the path you noted in step 3 exists. If it does not exist, create it.

Kijk of die map ook werkelijk bestaat, zo niet, maak hem.

Ondertussen nog even verder gezocht en kwam dit tegen; http://www.outlooktalk.com/ftopic25054.html lees het stukje van Hal Hostetler [MVP S/U]

ps. Als je zou willen doen wat hij schrijft bedenk dan goed dat wanneer je wijzigingen in het register gaat aanbrengen dat je wel eerst een back-up maakt.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Interface\{0000000c-000­0-0000-C000-000
0
00000046}]

@="IStream"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Interface\{0000000c-000­0-0000-C000-000
0
00000046}\NumMethods]

@="14"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Interface\{0000000c-000­0-0000-C000-000
0
00000046}\ProxyStubClsid32]

@="{00000320-0000-0000-C000-000000000046}"

hoe plaats ik dit dan in mijn register
---------------------------------------------------------------------

Even een opmerking tussendoor.

Mocht je onlangs een register cleaner hebben gebruikt, misschien kun je de laatste of -een backup hiervan nog terug zetten?

Ik denk gewoon even mee. :)

Doe eens het volgende, ga na Start > Uitvoeren en type regedit.exe gevolgd door Enter.
In het linkergedeelte zie je dan dit HKEY_LOCAL_MACHINE klik op het + teken
vervolgens op het + teken naast SOFTWARE
daarna op het + teken naast Classes
dan op + teken naast Interface
klik nu op {0000000c-0000-0000-C000-000 000000046} wat staat er dan in het rechtergedeelte?

Waarschuwing:Verander a.u.b. daar niets.
Maak eventueel eerst een back-up van je register. Dit kan je doen door in regedit naar Bestand te gaan en vervolgens op Exporteren te klikken en het register opslaan.

helaas die waarde kan ik niet vinden zie afbeelding

Bijlagen

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 73
Ik zie het, dat is vreemd. Ik weet ook niet of je die sleutel zo maar mag aanmaken.

Extra->Internet opties->Geavanceerd
In het gedeelte genaamd: Surfen
Zet 'Foutopsporring in Scripts uitschakelen' aan!

Als je het programma Surfairy op je computer hebt. Verwijder het, let op dat je ook de dll: surfairypp.dll verwijderd! Desnoods in veilige modus.

Extra->Internet Opties->Geavanceerd
In het gedeelte genaamd: Surfen
Zet 'Browser-extensies van derden inschakelen' uit!

Het bovenstaande heb ik allemaal gedaan , zonder succes wie weet meer oplossingen?

DIt is de fout:

Code: 0
Fout : Niet nader omschreven fout
res://C:\WINDOWS\system32\shdoclc.dll/preview.dlg

Nog meer mensen een idee?

Het blijft namelijk erg irritant:thumb:

Ga via extra naar internet opties> Klik op geavanceerd. Ga dan naar het lijste onder surfen en kijk of de regel "browser extensie van derden" inschakelen staat aangevinkt. Zo ja deze afvinken

Mocht dat niet werken probeer dan het volgende. Ga naar start, uitvoeren en typ daarin: regsvr32 ole32.dll en druk op OK. Herstarten en opnieuw proberen

Ja hoor het werkt!

Allemachtig, die opdrachtregel werkte !

Helemaal top!:thumb:

M@rio

Bedankt, bij mij werkte het ook niet ik kreeg een script en DLL fout maar nu doet hij het correct en geeft direkt de printer aan. De laatste opdracht was dus de oplossing.
Zou dat verband kunne houden met het instellen van de XPS Writer?
Op mijn Notebook startte Word 2007 zeer traag op omdat hij een printer zoekt die niet aan staat als de tweede PC niet werkt dus zette ik die XPS aan, daarna startte Word veel sneller. Maar in de opties kun je nog meer doen met de opening van die voorrbeelde uit te zetten, dat scheelt enorm.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan