Outlook Express probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi,

Mijn ouders kwamen naar mij toe, met het probleem dat ze geen mail meer konden versturen via outlook express.

Het gaat om een laptop met windows XP, met daarop dus outlook express, die ze al jaren gebruiken, en zonder problemen met het versturen van e-mail.
Tot voor kort dus, ze krijgen nu deze melding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is .... ( hier dan het mailadres ). Met daaronder:

Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for ( wederom het mail adres waarnaar een bericht is gestuurd ), Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79 .

Ik heb uiteraard op google zitten zoeken op foutnummer, maar ik zie zoveel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en wil het niet erger maken dan het al is.

Mijn ouders hebben een telfort mail account. Ze kunnen wel berichten ontvangen en lezen, maar niet verzenden ( reply op een binnengekomen bericht helpt ook niet ).

Kortom, wie kan mij en mijn ouders hiermee helpen :D

Als ik info ben vergeten, vraag gerust.

Zijn ze toevallig onlangs over gegaan naar een andere provider ?

Wordt er met een laptop geprobeerd mail te verzenden vanaf een andere locatie dan bij hen thuis ?

Heb de de instellingen voor de uitgaande mail gecontroleerd ? (de SMTP-instellingen)

We zijn inderdaad een tijdje terug overgegaan naar een andere provider, maar het abonnement van telfort eindigd op 12 maart, dus ze willen iedereen op de hoogte houden door te mailen dat we binnenkort over gaan.

Ja, ik heb de instellingen gecontroleerd, zelfs het account verwijderd en opnieuw ingesteld.

Waarschijnlijk proberen ze dan te mailen via de nieuwe aansluiting. Hiervoor kunnen afwijkende instellingen nodig zijn voor Telfort, of je gebruikt de mailserver van de nieuwe provider

Het is een beetje lastig om er zo achter te komen wat er precies mis gaat maar ik ga je proberen te helpen.

In NL is het over het algemeen zo dat je alleen mail kunt versturen wanneer je ook daadwerkelijk een internetverbinding hebt met die organisatie.

Stel, Telfort was de oude, Ziggo is de nieuwe, en je hebt je internetverbinding nu via Ziggo, het is dan niet mogelijk om mail te verzenden met de Telfort SMTP-gegevens, je kunt nog wel je mail bij Telfort inlezen.

Omgekeerd, Telfort was de oude, Ziggo is de nieuwe, en je hebt nu je internetverbinding via Telfort, het is dan niet mogelijk mail te verzenden met de Ziggo SMTP-instellingen, je kunt wel je mail bij Ziggo lezen.

Kortgezegd, om mail te versturen moet je de SMTP-gegevens gebruiken van de partij waarmee je op dat moment daadwerkelijk de internet verbinding gebruikt.

@gast0158: dat is eigenlijk zo helder als wat :D. We zijn van telfort adsl naar kpn glasvezel overgestapt ( en dus ook kpn mail ). Dus simpel gezegt moet ik de smtp van telfort omzetten in smtp van kpn ( smtp.kpnmail.nl ) ?

@gast0158: dat is eigenlijk zo helder als wat :D. We zijn van telfort adsl naar kpn glasvezel overgestapt ( en dus ook kpn mail ). Dus simpel gezegt moet ik de smtp van telfort omzetten in smtp van kpn ( smtp.kpnmail.nl ) ?

Glasvezel ? Ik geloof dat ik nu een beetje jaloers begin te worden ;)

Ik neem aan dat je van KPN de mail gegevens ontvangen hebt, dus kijk dit even na in de mail/papieren. Tegenwoordig is dit niet meer per definitie smtp.kpn.nl Bovendien heeft KPN verschillende URL's, zij hebben ook KPNplanet.nl en nog en aantal en het is van belang dat je de juiste gegevens gebruikt. In dit geval zou het mij niets verbazen wanneer ze iets als kpnfiber.nl gebruiken.

Overigens, deze gegevens kun je ook terug vinden bij MijnKPN.

Laatst bewerkt:
oeps, ja jullie hebben gelijk, een typfoutje van mijn kant, mail.kpnmail.nl moest het zijn :o.

De uitleg van gast0158 was duidelijk, ik heb het veranderd, en alles werkt weer :thumb:.

Bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan