Outlook Express start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Bij een vriendin haar PC start Outlook Express opeens niet meer op. Alleen het blauwe logo verschijnt en verder gebeurd er niets. Ik krijg het weer weg door Ctrl-Alt-Del en dan het proces msime.exe te stoppen.
Hoe kan ik het weer aan de gang krijgen?

Hier bijna hetzelfde probleem. Vorige week heb ik een nieuwe hard disk laten plaatsen en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Heeft een paar dagen goed gewerkt.Sinds dit weekend start Outlook Express niet meer op. Niet eens een blauw logo, ook geen foutmelding. Enkel na een paar minuten het geluid van een foutmelding. Heb wat andere nieuwe programma's en een windows update geinstalleerd en daarna is het probleem begonnen. Geprobeerd Outlook te gaan gebruiken maar bij het importeren van de berichten vanuit Outlook Express blijft Outlook hangen.

Heb systeemherstel geprobeerd, systeem terug gezet naar het moment voor de windows update. Werkt ook niet want zodra de pc dan automatisch afsluit worden de updates weer geinstaleerd. Denk zelf toch dat het met de updates te maken heeft. Las ergens dat als je windows messenger verwijdert dit probleem zich ook kan voordoen. Bij mij niet het geval, misschien bij je vriendin wel? Of is dat ook na een windows update begonnen? Iemand verder nog een idee?

Laatst bewerkt:
Dit probleem is bij mij opgelost. Omdat mijn pc nogal traag opstartte heb ik het MS tooltje Bootvis daar voor gebruikt. Niet alleen gaat het opstarten nu veel sneller maar heb ook geen enkel probleem meer met het opstarten van Outlook Express.

Outlook Express start niet op

Ik heb dus nu hetzelfde probleem. Krijg alleen het blauwe opstartvakje van OE en meer gebeurt er niet. Systeemherstel werkte bij mij niet daar mee en ik ben dus op zoek gegaan naar Bootvis, maar via de mssite kan je die niet meer krijgen.
Zijn er nog andere van dat soort programma's?

Ook via configuratiescherm software windows ond. toev.verwijd. lukt het niet. Krijg dan telkens de volgende melding:
setup kan informatiebestand msnmsn.inf niet openen
Specifieke foutcode is 0x2 op regel 2088999592

Laatst bewerkt:
Hier.

Hier ook nog wat:

Hoogstwaarschijnlijk bevat het programma te veel e-mails.

Ga naar zoekfunctie en tik *.pst. Als U dit gevonden hebt kopieert u deze bestanden naar een aparte map. Verwijder de restanten van Outlook van uw pc en installeer hem hierna opnieuw. Dan importeert u de .pst bestanden in Outlook. Dit doet u via "bestand" en "importeren" en vervolgens te verwijzen naar de map met bestanden. Outlook zal vragen om deze bestanden te archiveren en dit in het vervolg automatisch te doen. Bevestig dit.

Bron

Opgelost

Toevallig heb ik het gisteren op kunnen lossen.

Ik heb eerst alle postvakken gebackupt, de *.dbs bestanden.
Hierna het adresboek gebackupt, de .*wba bestand(en)
Toen Outlook Express verwijdert en weer opnieuw geïnstalleerd.
Hierna startte Outlook weer normaal op.
Hierna de mappen geïmporteerd en bij Postvak IN begon ie te hikken.
Bleek dus een fout in Postvak IN te zitten.
Misschien te veel mails of een beschadiging, we kunnen dit niet meer achterhalen.
Kortom, Outlook Express doet ut weer.
Een ieder bedankt voor het meedenken.

zoals ik al van de bron had te veel emails nog veel succes met outlook.

Ik weet dat dit de vraag is van andere gebruiker, maar reageer toch weer even. Ik heb nu gezocht op pst bestandjes maar die zijn van outlook en die doen het prima. Maar ik krijg de outlookexpressbestandjes want ik geloof dat die een andere bestandsverwijzing hebben, niet geimporteerd in het oude outlook wat wel prima werkt. Krijg het niet voor elkaar.
Maar ik zou liever toch outlook express weer in werking willen hebben.
Misschien nog andere tips?
Ik krijg nl niet outlook express verwijderd.

Laatst bewerkt:
Backup van E-mail uit Outlook Expresse
Maak een Directory "BACKUP"
Ga naar "START"
Zoeken
Bestanden of mappen
Zoek naar " *.dbx "
Kopieer ALLE Mappen waarin deze bestanden staan voor een zekere backup naar de net aangemaakte Directory "BACKUP"
.
Deze bestanden kun je na formatering weer terughalen door te importeren.

N.B. De bestanden zijn "hidden" , dus verborgen bestanden weergeven moet je aanvinken.

Bedankt voor je reactie. De bestanden staan nu gekopieerd in een andere map.
Maar krijg nog steeds niet via conf.scherm OE verwijderd blijf foutmelding krijgen dat die dat msnmsn.inf bestand niet kan vinden. Misschien handmatig, maar kan dat en wat moet ik dan zeker niet vergeten.

Ik heb het verwijderd, via Start/Cof. Scherm/Software
Hierna Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.
Outlook Express uitgevinkt en OK.
Outlook Express wordt dan verwijderd.
De *.dbx bestanden verwijderd (staan nu in een backup map)
Hierna weer aangevinkt en dan staat ie er weer op.

Outlook start niet op

Weet eigenlijk niet of ik nu een nieuwe vraag moet stellen of dat ik gewoon via dit topic kan door reageren?
Maar fijn dat je nog reageerde. Ik heb het inderdaad ook via die manier gedaan. Maar nadat ik dan windows ond. toev.verwijderen heb gedaan dan krijg ik zon vierkantje van de setup in beeld en daarna dus krijg ik de foutmelding:
setup kan informatiebestand msnmsn.inf niet openen
Specifieke foutcode is 0x2 op regel 2088999592

Ik krijg dus de kans niet om het te verwijderen op die manier. Kan me herinneren dat ik lang geleden daar nog wel in kon. Maar nu werkt dit gedeelte niet.
Kan ik daar ook op andere manier in komen?

Wel nog heel erg bedankt voor het op weg helpen. Zal een ander topic gaan openen.

Bij een vriendin haar PC start Outlook Express opeens niet meer op. Alleen het blauwe logo verschijnt en verder gebeurd er niets. Ik krijg het weer weg door Ctrl-Alt-Del en dan het proces msime.exe te stoppen.
Hoe kan ik het weer aan de gang krijgen?

Ik heb Spamfighter moeten Verwijderen om mijn outlook express 6 weer normaal te laten openen .Voldoende hiermee ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan