Outlook Express start soms niet mee op met windows XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sat50

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
13
Als ik mijn PC opstart en ga daarna naar Outlook express dan reageert dat programma soms niet .
Ik kan het wel openen maar de mails komen dan niet binnen of kan er geen versturen.
Op internet explorer krijg ik dan ook geen paginas binnen.
Vind dus gewoon geen server dan.
Als ik terug PC afsluit krijg ik de melding PROGRAMMA REAGEERT NIET , ik herstart de PC opnieuw en dan werken Outlook express en Internet explorer wel !!
Vreemd toch >> soms werken ze van de eerste opstart en soms niet .

Wat kan het probleem zijn ?

Groetjes,
 
Meldt de exacte foutmelding. Al gescheckt op virussen en spyware?
 
onderwerp

Geeft geen speciale melding aan !
Enkel als ik het programma terug sluit krijg ik melding van " PROGRAMMA REAGEERT niet ".
Ik sluit computer terug af en start terug op en dan werkt het wel.
Ik zeg het is niet altijd dat het niet werkt van de eerste keer , het komt ongeveer 5 van de 10 keer voor dat ik terug moet opstarten voordat Outlook Express wel normaal werkt.

Ik heb geen virussen en geen spyware.
Mijn windows XP Professional staat er trouwens nog maar 2 weken op .

Ik heb Panda Antvirus Platinium draaien en Hitman Pro met Spy Sweeper !!
Als het een virus of spyware zou zijn dan zou het steeds hetzelfde zijn en dat is niet zo.

Vandaag o.a. al twee keer PC gebruikt en telkens werkt het van de eertse keer wel.
Vanavond dan misschien weer eens niet.

T'is vreemd he ?
 
Als het een virus of spyware zou zijn dan zou het steeds hetzelfde zijn en dat is niet zo.
Nou, dat kan wisselen hoor.

Ondanks je antispyware-pragramma's en een redelijk verse installatie is het misschien toch zinvol een hijack This Log te plaatsen, amazing wat er vaak nog uitkomt. Als je Log schoon blijkt kan je die ellende uitsluiten.

Plaats dus een Hijack This Log met vermelding van het probleem. (of een link naar dit topic)
• Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html
• Lees dan dit bericht goed door:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272
• Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38
 
onderwerp

@Gezina ik heb het doorgestuurd , ik zal wachten op antwoord , bedankt alvast voor uw info.

Sat50
 
Ik heb bericht op die site verwijderd daar er geen reactie op kwam na een weekje wachten. :mad:
 
Begrijpelijk maar toch jammer. Je had na 72 uur even kunnen vragen of alsnog iemand naar je Log wilde kijken.
Het "kicken" van een topic, dwz het plaatsen van een post om de topic onder de aandacht te brengen, is toegestaan mits er minimaal 72 uur (3 dagen) tussen de kick en de vorige post inzitten. De mensen op dit forum hebben ook een privéleven. Houd daar aub rekening mee. We doen dit allemaal vrijwillig om jou te helpen. Hier zal serieus streng op toe worden gezien. We weten dat je een probleem hebt en snel een oplossing wil, maar het "voordringen" en boos worden is simpelweg onbeleefd en niet netjes. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Is je topic na deze 72 uur nog onbeantwoord is hij misschien per ongeluk over het hoofd gezien. Dan mag je hem wel "kicken".
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12
 
:) Je hebt ook een logboek waarin wel foutmeldingen over vastgelopen toepassingen worden weergegeven..

Deze computer rechtsklik/beheren/logboeken..
 
ZipPe er staan inderdaad verschillende foutmeldingen te lezen daar in de Logboeken.
O.a. Fout > Application hang
Fout > Service control manager
Fout > W 32 time
Fout > Application error


Ik heb ook terug mijn Hijack this log nog eens geplaatst !

Groetjes
 
onderwerp

Ik heb bericht gekregen dat mijn log schoon is .
 
onderwerp

Mijn log is schoon , toch heb ik soms nog het probleem dat als ik outlook express open geen reactie krijg van mails en in int. explorer verschijnt er geen startpagina dan !!
 
Maak eens een nieuw account aan :) want een corruptie van OE en IE is meestal in de Current user settings te vinden.. In een nieuw account worden al de Current user settings vernieuwd.. Indien het daar allemaal als gesmeerd loopt is het vaak sneller gebeurd om je oude account naar het nieuwe te kopiëeren dan te gaan zoeken naar de verkeerde setting in je register..
Post effe terug als het in het nieue account goed gaat dan post ik je een uitleg om het oude account over te zetten.. (moet even de juiste links zoeken)
:thumb:
 
onderwerp

Zippe ik heb nieuw account aangemaakt gisteren en heb het voorkomend probleem nog niet terug gehad tot nu toe.
Misschien is dit wel een oplossing.:)
 
Wordt tijd dat je deze eens gaat lezen dan :)
Is poepie simpel

http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm

http://windowsxp.mvps.org/dupprofile.htm

Heb zelf die van Thomas uitgeprobeerd gaat perfect.
Vergeet niet je adresboek van Outlook te kopiëren zit in je program files outlook E.. adresboek openen bewerken alles selecteren bestand exporteren opslaan in documenten

dan
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,23383,00.asp

Is DBXtract die moet je naar deze map sturen

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{24238FA7-C959-4B73-9FDC-4FCBF9233E34}\Microsoft\Outlook Express\Postvak In.dbx
Klik op Extract en je kopieert alle mail van je post vak in naar je documenten. De rest is niet belangrijk, misschien nog verzonden items..

Die je achteraf weer met de hele handel naar je nieuwe account kopiëert.

Wat die tweede link doet weet ik niet heb ik nooit geprobeerd maar lijkt nog gemakkelijker.

Je kan het oude account nog even bewaren en langzaam verwijderen of als je zeker bent in ene keer eruit donderen..
:D
 
Laatst bewerkt:
Heb zo juist even geprobeerd met Outlook Express en dat gaat ook nog veel simpeler.. Klik in OE bestand en dan importeren dan e-mail en kies voor OE 6.0 en surf met die wizzard naar de bovengenoemde .bdx bestanden van je oude account en importeer alle mail die je nog wil houden.. :)
 
onderwerp

Zippe,

Na een paar dagen wachten lijkt het probleem nu wel opgelost !!

Bedankt ZIPPE :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan