Outlook Express traag ca. 30 sec na opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

CloudNine

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Hallo,

Zit met de volgende vraag waar ik tot een maand geleden nooit last van heb gehad, maar nu wel.
Een maand geleden moest ik een format C uitvoeren en heb daarna Windows 98 etc opnieuw geinstalleerd.
Ook Outlook Express en met Windows Update naar 6.0 geupdated.

Als ik nu Outlook Express start dan wordt mijn mail binnengehaald bij lycos vandaanvia pop3. Gekke is alleen dat bestanden groter dan 1 Mb niet gewist worden op de lycos server maar ik als fout,melding een timing error krijg, de email wordt dus wel gedownload maar niet van de pop3 gewist. Op mijn gewone wanadoo pop3 is dat geen enkel probleem.

Ook is het nu zo dat Outlook Express na ca 30 seconden na opstarten iets gaat doen waarvan ik niet weet wat. De hele PC komt hierdoor zo'n beetje stil te liggen. Duurt een halve minuut en dan gaat het weer.
Er is geen internet verkeer op dat moment want ook zonder internetverbinding gaat OE iets staan te doen wat de capaciteit van de PC geheel in beslag neemt
( PIII, 933 Mhz)

Wie kan mij hier iets meer over vertellen welke processen er gerund worden door OE nadat ik dat opgestart heb.

Nogmaals, dit had ik dus niet maar pas sinds 1 maand.
T

Heb je soms MSN verwijderd? Daar wordt OE ook traag van (zijn aan elkaar gekoppeld).

Zo ja, meld dat dan even.

Nee....nou alleen veranderd, ik heb onlangs Messenger 7.0 Beta geinstalleerd.
Overigens heb ik het probleem alleen met de PC waar W98 op staat, op een laptop met XP en ook MSN7.0 Beta geeft het geen probleem.

Daarbij komt komt dat dit fenomeen zich elke 15 minuten herhaalt zolang OE actief is. Geen OE is geen traagheid.

grt
Vinz

Ja...da's waar wat je zegt.
Zal MSN7.0 er eens even afmeppen.
Kijken of dat scheelt.
Je hoort.

Helaas....
MSN 7 eraf...geen andere MSN erop...maar nog steeds hetzelfde.
Hele PC komt als een slak vooruit als OE iets gaat doen na 30 seconden na opstarten...en nog steeds vanaf het lycos mailaccount een error: " reactie van server:10 secs idle, disconnecting" mail komt dan wel binnen maar wordt niet gewist op de pop3 en ik zit met deze foutmelding.

Misschien dat hier het probleem zit, al snap ik heel weinig van het verhaal:

Als ik nu Outlook Express start dan wordt mijn mail binnengehaald bij lycos vandaanvia pop3. Gekke is alleen dat bestanden groter dan 1 Mb niet gewist worden op de lycos server maar ik als fout,melding een timing error krijg, de email wordt dus wel gedownload maar niet van de pop3 gewist. Op mijn gewone wanadoo pop3 is dat geen enkel probleem

En als je die grotere bestanden (groter dan 1 MB) eens handmatig verwijderd?

Ja...om nu niet steeds hetselfde binnen te krijgen haal ik ze hadmatig weg...dat wil zeggen dat als ik de mail met mijn laptop (XP/MSN7.0) binnenhaal het geen enkel probleem is.

Dus dat heb ik ook al getackled...

Het is dus kennelijk toch niet zo eenvoudig als ik gehoopt had. Ik heb nog een 2e pc met WIN98 en MSN7.0 combinatie dat nl. weer geen enkel probleem oplevert.
Heb deze PC al met 3 verschillende 4russcanners onder handen genomen, alle rotzooi verwijderd....ik kom er nog maar niet achter waarom OE nou zo gaat staan te ratelen na een seconde of 30 na het opstarten van OE.

Ik heb hetzelfde probleem dat ook optreedt als je windows messenger erafgooit. Er is daar een progje voor, heb het al twee keer gebruikt in het verleden maar kan het steeds niet terug vindewn stom stom stom maar ik ga ff verder zoeken hier

Ik heb het progje al gevonden zal het als bijlage erbij doen, loopt bij mij weer als een speer. Raar trouwens dat dit nog steeds voorkomt.

Bijlagen

Jah uuhm.. Of je gebruik het prog wat ik een kwartiertje geleden heb gepost :).

ja nog bedankt, maar ik wist dat het ergens moest staan dus het doorkruisde elkaar.

Trouwens aan de titel te zien disabled dit proggie messenger en dat is niet de bedoeling en niet de vraag...het gaat om dat trage opstarten van outlook express na gehannes met messengers

Geplaatst door egkok
Trouwens aan de titel te zien disabled dit proggie messenger en dat is niet de bedoeling en niet de vraag...het gaat om dat trage opstarten van outlook express na gehannes met messengers

En als je het prog even zou openen zou je kunnen zien dat je ermee MSN uit OE kan slopen zonder verdere gevolgen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan