outlook express van slag ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aike
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aike

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
als ik bij mijn postvak in op een willekeurige e-mail klik , krijg ik in het oderste venster het volgende te zien :

Bericht niet gedownload
Dit bericht is nog niet gedownload.

--------------------------------------------------------------------------------

Ga als volgt te werk als u het bericht wilt downloaden:

Klik hier.

Druk op de spatiebalk.

Ik kan op hier klikken wat ik wil maar er gebeurt niets.
Ook waren er ineens mappen bij met een andere naam en er zijn mappen verdwenen en mijn verwijderde items zijn ook ineens allemaal gewist.

Wie weet hier raad mee ? :(

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens in outlook express

Ga naar: extra/opties/lezen, en dan aanvinken "bericht automatish downloaden bij weergave in voorbeeldvenster"

dit staat al aangevinkt.

na wat speurwerk op deze side ben ik tot de ondekking gekomen dat dit alles is gebeurt na het comprimeren.

nu is dus ook bij mij het probleem om de zogenaamde dbx bestanden terug te plaatsen in microsoft outlook express 6 , en dat lukt dus niet helaas :confused:

maar in ieder geval bedankt voor je reactie :thumb:

na wat speurwerk op deze side ben ik tot de ondekking gekomen dat dit alles is gebeurt na het comprimeren.
Voor dat comprimeren,kun je overigens wel het beste toestemming blijven geven,dit niet toestaan kan ook weer tot problemen leiden.

Verwijderde email wordt n.l. pas echt verwijderd tijdens dit comprimeren.
nu is dus ook bij mij het probleem om de zogenaamde dbx bestanden terug te plaatsen in microsoft outlook express 6 , en dat lukt dus niet helaas
Het lijkt mij verstandig om eerst even precies aan te geven wat je tot nu toe ondernomen hebt,voordat het echt misgaat.Kennelijk heb je die *.dbx bestanden verplaatst en wil je die nu weer terugzetten?

Geef ook even door welke besturing je gebruikt,XP welicht?

Greetz

Laatst bewerkt:
iderdaad ik gebruik XP.

Ik had dus zelf wat mappen aangemaakt om mijn e-mail in te bewaren.
Na het comprimeren waren er dus mappen verdwenen icl. inhoud.
De e-mail die nog in mijn postvak in stonden kon ik ook niet meer lezen ( deze heb ik nu ook maar verwijderd )

Nu krijg ik dus een mailtje dat er een reactie op deze side is geplaatst , met in de mail een link naar deze side. als ik op de link klik gebeurt er ook niets ( internet opend dus niet )

Na het comprimeren waren er dus mappen verdwenen icl. inhoud.
Kijk eens of deze mappen in de (Windows)prullenbak staan,soms vindt je de *dbx bestanden daar ook met de extentie .BAK.
De e-mail die nog in mijn postvak in stonden kon ik ook niet meer lezen ( deze heb ik nu ook maar verwijderd )
Kijk of je deze mappen nog terug kunt halen.

Maak na dit alles een kopie van de Outlook Express map,die waar de *.dbx bestanden in staan en die staat standaard hier.

C:\Documents and Settings\Jouw inlognaam\Local Settings\ApplicationData\Identities\{...}\ Microsoft\Outlook Express\

Misschien moet je de verborgen bestanden en extenties eerst nog zichtbaar maken voor je de bestanden kunt vinden.

Als volgt:
Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij
"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Nadat je die kopie gemaakt hebt,verwijder je alle *.dbx bestanden uit de (originele) Outlook Express map.

Start vervolgens Outlook Express opnieuw op.Nu worden autom. de standaard mappen opnieuw aangemaakt.

Vervolgens ga je proberen,de berichten uit de backup mappen te importeren als hier aangegeven onder "Stap 1: Importeer de berichten vanuit de reservemap".

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;270670

Mocht e.e.a. niet lukken,dan kunnen we nog proberen de *dbx bestanden te extracten naar direct leesbare *.eml bestanden met DBXtract.
Nu krijg ik dus een mailtje dat er een reactie op deze side is geplaatst , met in de mail een link naar deze side. als ik op de link klik gebeurt er ook niets ( internet opend dus niet )
Misschien is deze storing ook verholpen door het opnieuw aanmaken van de standaard mappen.

Greetz

mijn mappen zijn weer terug na het uitvoeren van stap 1 :thumb:

alleen zijn niet alle e-mails terug gekomen:(

een eventuele link naar een side daar gebeurt nog steeds niets mee wanner ik erop klik :(

in mijn prullebak staat niets meer omdat ik regelmatig ccleaner gebruik :o

mijn mappen zijn weer terug na het uitvoeren van stap 1
1.Je bedoelt na het opnieuw aanmaken van de standaard mappen?
alleen zijn niet alle e-mails terug gekomen
2.Als je met de zoekfunctie naar *.dbx bestanden zoekt (waarschijnlijk ook daar even aangeven dat je in de verborgen bestanden wilt zoeken,zie afb.) vindt je dan nog bestanden behalve op de standaard plaats?
een eventuele link naar een side daar gebeurt nog steeds niets mee wanner ik erop klik
Bekijk IEFIX eens.

http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Als IEFIX niet werkt,kijk dan even hier.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=167574

Greetz

Bijlagen

• zoeken.JPG
    zoeken.JPG
    68,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
2.Als je met de zoekfunctie naar *.dbx bestanden zoekt (waarschijnlijk ook daar even aangeven dat je in de verborgen bestanden wilt zoeken,zie afb.) vindt je dan nog bestanden behalve op de standaard plaats?

Nee verder vind ik nergens niets meer

Bekijk IEFIX eens.

http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Als IEFIX niet werkt,kijk dan even hier.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=167574

Bedankt de links werken in ieder geval weer.

Wat betreft de verloren mail , zal wel niet meer goedkomen denk ik

De laatste tijd heb ik hetzelfde probleem af en toe. Ik heb xs4all en mijn server is op "imap" ingesteld. Ik heb het opgelost door een mail aan mezelf te sturen. De problemen werden veroorzaakt doordat het bleef hangen op "verzonden mails". Bij de aldus aan mijzelf verzonden mail kwam deze dus ook in de map verzonden. Deze kon ik dan ophalen door op "hier"te klikken en niet op de spatiebalk. Dan ging alles weer lopen en was het probleem verholpen. Misschien heb je hier wat aan.

De laatste tijd heb ik hetzelfde probleem af en toe. Ik heb xs4all en mijn server is op "imap" ingesteld. Ik heb het opgelost door een mail aan mezelf te sturen. De problemen werden veroorzaakt doordat het bleef hangen op "verzonden mails". Bij de aldus aan mijzelf verzonden mail kwam deze dus ook in de map verzonden. Deze kon ik dan ophalen door op "hier"te klikken en niet op de spatiebalk. Dan ging alles weer lopen en was het probleem verholpen. Misschien heb je hier wat aan.

bedankt maar de betreffende e-mail die niet meer wilde openen heb ik ook al verwijderd

Maar wellicht heb je er wat aan wanneer het nog eens voorkomt. Het is dan altijd te proberen. "baat het niet, het schaad ook niet"

Laatst bewerkt:
Maar wellicht heb je er wat aan wanneer het nog eens voorkomt. Het is dan altijd te proberen. "baat het niet, het schaad ook niet"

ja dat is inderdaad waar , ik zal het in gedachte houden.

bedankt. :thumb:

Nee verder vind ik nergens niets meer

Wat betreft de verloren mail , zal wel niet meer goedkomen denk ik
Nee,daar ben ik ook bang voor, als je de *.dbx files niet meer kunt vinden houdt het op vrees ik.
Bedankt de links werken in ieder geval weer.
Welke oplossing heb je gebruikt,IEFIX of de wijze als omschreven op die site?

Greetz

ik heb het gedaan zoals op die side omschreven werd :thumb:

IEFix vroeg om een cd met daarop gegevens , dus toen heb ik eerst de side bekeken

nogmaals bedankt :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan