Outlook express Verzenden mail niet mogelijk Foutnummer: 0x800CCC0E

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsvde

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
161
Beste,
Bij het verzenden van mijn mail krijg ik de volgende foutmelding:

Socketsfout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

Het vreemde is dat ik deze melding krijg op mijn laptop. Op mijn gewone pc kan ik wel mail versturen. De instellingen zijn overal hetzelfde. Op de laptop kan ik wel mail ontvangen :)
Hopelijk weet iemand hier het antwoord op.

Alvast bedankt!
Gr, Sjorsvde
 
Deze melding verschijnt indien de mailserver voor de uitgaande mail in het mailaccount onjuist is ingesteld of indien het poortnummer voor uitgaande mail 25 is geblokkeerd (firewall, virusscanner, ISP).
Sommige ISP's (de internet connectie leveranciers) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van de ISP.
 
Weet je misschien ook waardoor het plotseling gebeurt dat ik geen mail meer kan versturen zonder veranderingen?? Verstuur een half uur geleden wat testmailtjes en nu kan ik plots weer niks versturen. Ook kunnen mensen mij niet benaderen via mijn e-mailadres, ondanks ze gewoon op mijn email beantwoorden.
 
Mail wordt nu wel verstuurd. Zit waarschijnlijk een lange vertraging in bij Ziggo.
E-mailadres werd geblokkeerd doordat de inbox vol zat op de server. Ziggo heeft ook MAAR 50 MB!!!!!!!!!!! Dus let op!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan