outlook express werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Goedenavond,

Ik heb opeens een probleem met outlook express en krijg de volgende melding: Kan de host SMTP niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'POP3', Server: 'SMTP', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Kan de host POP3 niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'POP3', Server: 'POP3', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Iemand enig idee hoe dit weer werkend te krijgen?

Alvast hartelijk dank.

De servernaam voor de mail klopt niet: Zie dat er staat: Server: 'Pop3'
Dat is (natuurlijk) geen volledige servernaam. Zou bijv. iets moeten zijn als: pop3.xs4all.nl of mail.home.nl
Ga dus in je accountinstellingen nakijken welke servernaam voor "Inkomende mail (POP3):" er staat vermeld bij de mail-accountinstellingen in Outlook Express. Pas het aan aan wat het moet zijn.

Tijs.

Geweldig! Even aangepast en het werkt weer.
Snap totaal niet hoe een instelling zomaar kan veranderen, heel raar.

Hartelijk dank voor de oplossing.

Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat je recent software geïnstalleerd had staan die anti-spam werkzaamheden doet. Veel van dergelijke anti-spam programmatuur zet zich 'tussen' Outlook Express en de mailserver waar je (uiteindelijk) de mail vandaan haalt, zodat het ophalen van mail via die anti-spam programmatuur gaat (die dan kan controleren op spam).
Andere verklaringen ken ik zo snel niet, al helemaal niet dat (blijkbaar) ook de SMTP-server instelling niet klopte (zoals ik zojuist pas zag in je eerste posting).
[Ik neem aan dat je de servernaam voor uitgaande mail intussen ook hebt gecorrigeerd.]

Fijn dat mijn vorige posting geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan