Outlook Express wil meerdere kren per dag mijn berichten comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthaeus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Outllok Express wil meerdere keren per dag mijn berichten comprimeren. Ik zeg idere keer JA maar hij blijft het maar terug vragen. Ik denk dus dat het comprimeren niet lukt of het comprimeren lukt wel en er is een andere reden dat hij dit maar blijft vragen. Zou het kunnen dat ik teveel mappen en berichten heb staan?:(

Zou het kunnen dat ik teveel mappen en berichten heb staan?:(
Dat hangt ervanaf of je naast de standaardmappen zelf nog (veel) andere mappen hebt aangemaakt én in die mappen vele MB's aan berichten hebt opgeslagen. Outlook Express (ontworpen in de tijd van weinig ruimte op de harde schijven) gaat op zeker moment moeilijk doen. Maar...ik weet niet of het bij jou het probleem is. Ruim als het kan anders zoveel mogelijk op.

1. De oude (ongecomprimeerde) versie komt automatisch in de Prullenbak te staan, dus je hebt minstens dezelfde grootte van je totale mailbox aan vrije ruimte nodig om de comprimering zijn werk te laten doen.
2. Wat ook nog zou kunnen, maar daarvoor moet je éérst nakijken of de hele comprimering wel werkt, door in de Prullenbak te kijken of daar die ongecomprimeerde versie staat, zie 1.: Er is een registerwaarde die na een succesvolle comprimering op 0 hoort gezet te kunnen worden. Is er iets mis met die waarde danwel de rechten op de sleutel waar die bijhoort, dan zou dat ook een reden kunnen zijn waarom die comprimeringsvraag telkens terugkomt, óók na succesvolle comprimering.
Kijk even hier welke registerwaarde en de bijbehorende registersleutel dat zijn.

Succes,

Tijs.

dnties: Ik heb je raad opgevolgd. Ik ben benieuwd of het mijn probleem zal verhelpen.

Boeing 737: Ik heb inderdaad heel veel mappen aangemaakt maar dat gaf in het verleden nooit problemen. Om de maand werd er eens gevraagd om oude berichten te comprimeren. Ik kuis mijn mails iedere maand sowieso op. Verzonden berichten verwijderd ik maandelijks en verwijderde berichten verwijderd ik wekelijks definitief. Ik bewaar zelden berichten ouder dan 1 maand in al die mappen behalve in totaal misschien een hondertal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan