Outlook Express - Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Sinds een week min of meer verplicht onder Win7 te werken, daarvoor altijd onder XP met outlook express.
Heb me laten vertellen dat onder Win7 Outlook Express niet werkt.
Wat dan wel? Microsoft Outlook?
 
Outlook van Office of Windows livemail, de opvolger van Outlook Express.
 
Ook ik had dat probleem en heb vervolgens Windows live mail geprobeerd. Dat moet eerst gedownload worden, maar kijk daarbij wel goed uit wat u wel/niet aanklikt, wat voor u het weet heeft u de hele Windows live rambam geinstaleerd. Vink dus alleen de mail optie aan als het u alleen om de mail gaat.
De conversie gaat vlot. Live mail heeft daar een faciliteit voor, op voor warde natuurlijk dat u de OE-gegevens wel overgehaald heeft naar uw nieuwe installatie.
Hier staat hoe dat moet: http://www.albregtse.nl/lessen/windowslivemail/overstappenlivemail/overstappenlivemail.pdf

Maar nadat ik dat gedaan had en enige dagen met live mail gewerkt had kon ik maar niet wennen aan het totaal andere uiterlijk, de andere knoppen en andere werkwijze van live mail en ben gaan zoeken naar een alternatief dat wel onder Win 7 werkt en meer op het oude vertrouwde OE lijkt.
Dat heb ik gevonden in Mozilla Thunderbird. Dat kan ik u warm aanbevelen. Gratis, werkt goed onder alle windows-uitgaven en zeer eenvoudig om mee om te gaan.
 
Ok guys, thx..toevallig dat ik vanmorgen nog met iemand in real over mijn probleem had. Werd me inderdaad ook Thunderbird aanbevolen.
Nu heb ik nagenoeg alle bestanden van mijn ouwe XP op een externe disk staan. Mag er van uitgaan dat ik het oude adresboek van OE
ook binnen Thunderbird kan importeren, mag ik hopen.

Nogmaals dank voor jullie input.
 
@joanne Je vraag heeft natuurlijk helemaal niets te maken met een eigen mailserver maken. Vraag verplaatst.
 
Ok guys, thx..toevallig dat ik vanmorgen nog met iemand in real over mijn probleem had. Werd me inderdaad ook Thunderbird aanbevolen.
Nu heb ik nagenoeg alle bestanden van mijn ouwe XP op een externe disk staan. Mag er van uitgaan dat ik het oude adresboek van OE
ook binnen Thunderbird kan importeren, mag ik hopen.

Nogmaals dank voor jullie input.

Ja, Thunderbird heeft een faciliteit om zowel de berichten als het adresboek te importeren.
 
Ok Moz. Thunderbird dus geinstalleerd, maar kan alleen berichten verzenden. Berichten naar mijn emailaccount van Ziggo komen niet aan. Dus check ik maar iedere keer
webmail.nl..voor tijdelijk ok, maar permanent zie ik niet zitten.

Misschien hier een ziggoklant/gebruiker die me meer wegwijs kan maken? Iets bij instellingen wss niet goed geconfigureerd....
 
Hier een Ziggo klant en al heel lang (Wanadoo/Orange/'nog eentje' ) De thread waarnaar verwezen wordt zal hopelijk wat helderheid geven, maar qua instellingen zou ik er niet helemaal op af gaan (onderwerp uit 2008). Maar misschien lukt het je wel zo.
 
Opgelost..gewoon een nieuw account aangemaakt, gewoon de stappen stuk voor stuk braaf gevolgd.. en nu liep alles wel soepeltjes, kan berichten dus ontvangen. En Ziggo (hun mailserver) wordt automatisch door Mozilla herkend. Ziet er idd zeer overzichtelijk uit nu.
Probeer de 2 oude accounts te verwijderen, nog niet gelukt.

Dank voor het meedenken. :)
 
Ok Chopra bedankt..de accounts zijn verwijderd. Je kijkt er snel overheen, na extra..accountinstellingen... links onderaan staat een boxje, klikken enz. klaar.

kHeb nog een vraag: heb van mijn ouwe pc vrijwel alles op een externe disk staan. Alleen waar kan ik het adresboek vinden van voorheen outlookexpress?
 
Ik weet dat er ooit een mogelijkheid was om dat adresboek veilig te stellen via 'n backuptooltje. Dit kon je later dan weer importeren.
Als je dit niet hebt uitgevoerd vrees ik dat het een kwestie van 'verzamelen' wordt.

Zelf heb ik ooit voor de zekerheid een Excelbestand aangemaakt met alle relatiegegevens. Is bedrijfszekerder/veiliger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan