outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritchie

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
63
Op onze school hebben we een netwerk (server windows 2000 en proxyserver windows 2000 + isaproxy en de clients zijn windows 98 en XP) Nu heb ik op een windows 98 machine problemen met outlook express namelijk het volgende :

hij maakt wel verbinding met kennisnet om te internetten maar geen verbinding via de proxyserver (ISAproxy) om zijn mail op te halen als ik dezelfde account op de pc er naast aanmaak dan haalt hij wel zijn mail op.

Ik heb outlook express 6 sp1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, windows 98 erover heen gezet , de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd de account opnieuw aangemaakt , isaclient opnieuw geinstalleerd
gekeken naar de instellingen op de pc ernaast en het staat allemaal precies hetzelfde maar hij haalt de mail niet op en hij verzend hem ook niet.


Heeft iemand voor mij nog een tip wat ik nog verder kan doen?????
 
Hi,

Als je bij netwerkomgeving gaat kijken moet je o.a. ook de proxyserver ergens zien staan. Dubbelklik hier op en je zal zien dat je hier een client kan installeren. Doe deze setup en accepteer de instellingen. Daarna heeft hij een zogenaamde firewall aangebracht. Nu kan je e-mail account in outlook express of Microsoft Outlook geplaatst worden. Pop.kennisnet.nl en smtp.kennisnet.nl Deze setup zorgt ervoor dat je toestemming krijgt om via de proxy je e-mail binnen te halen.
 
Wij gebruiken bij alle pc's ISA proxy en de client daarvan en dit heb ik ook al opnieuw geinstalleerd.

Toch bedankt
 
Hi,

Het enige waar je nu nog naar moet kijken is op de proxy server zelf. Je moet controleren of dat bij ISA-server ook pop en smtp aangevinkt staat bij internet rule anders werkt je e-mail niet. Eventueel maak je een nieuwe rule aan b.v. e-mail genaamd. Hier selecteer je dus alleen maar pop en smtp.

Succes.
 
Nog een keer.

ALLE pc's ( dus ook deze pc) staan zo ingesteld dat ze via de proxyserver naar buiten (internet) gaan dus dan moet het toch bij de proxyserver goed staan als de rest van de pc's het wel doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan