outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Berichten
198
Sinds een paar weken komt de post van mijn dochter in mijn mailbox aan.Heb al beide accounts verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt niet. Verder heb ik bij Extra - ontvangen en verzenden mijn server aangeklikt op advies van de helpdesk Ook dit helpt niet. Wie weet een oplossing. Moet nu alle post doorsturen. Dit lukt vreemd genoeg wel .
 
Filter ingesteld? Extra\berichtregels\e-mail?

Groetjes,
Bennie
 
reactie antwoord bennie

Bedankt voor je snelle reactie. Heb jouw oplossing bekeken maar weet eerlijk gezegd niet wat ik dan moet aanvinken. Kun je me daar wat meer over vertellen ? Alvast bedankt
 
Staat er nu überhaupt iets aangevinkt in die e-mailfilters? Dat zou (kunnen) verklaren waarom de post van je dochter in jouw mailbox terechtkomt.

Hoe was de situatie daarvoor? Had je dochter een aparte mailbox? En heeft je dochter een alias, of een apart, eigen e-mailadres?

Als je e-mailprogramma twee of meerdere accounts heeft, is het op zich wel logisch dat alle post in één mailbox terechtkomt.

Groetjes,
Bennie
 
reactie antword bennie

Op dit moment is niets aangevinkt. Tot voor een week of drie hadden we geen enkel probleem.
We hebben beide een verschillend e-mail adres, verschillende account, alleen de zelfde account. Bij mijn gegevens staat er (standaard) achter, en bij haar niet. Van één persoon kwam de mail wel bij haar zelf binnen, de rest alles bij mij. Nadat we beide accounts hadden verwijderd en weer teruggezet ontstonden de problemen.
 
De volgende zin begrijp ik niet helemaal:

"We hebben beide een verschillend e-mail adres, verschillende account, alleen de zelfde account".

Wat is het nu? Verschillend, of dezelfde?

Ga eens naar Extra\accounts\e-mail. Selecteer het account van je dochter en klik op eigenschappen. Staat er wel een vinkje op het tabblad algemeen bij "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie"?

Groetjes,
Bennie
 
Heb je nog gekeken of er e-mailfilters actief waren?

Extra\berichtregels\e-mail.

En bedoelde je nou met dezelfde account dezelfde provider?

Groetjes,
Bennie
 
outlook 4express

Mijn kennis van computertaal is misschien niet zo goed, vandaar dat ik soms namen door elkaar haal.Maar mijn dochter en ik hebben beide een verschillende naam voor onze mailbox. Onze server is in beide gevallen POP 3. Als accountnaam hebben we eenzeldfde naam met ieder een ander getal erachter. Dit krijg je automatisch van Planet toegewezen. Voor inkomende e-mail en uitgaande e-mail hebben we ook dezelfde "Server "?
als ik de goede benaming gebruik Alleen bij mij staat achter pop.planet.nl tussen haakjes standaard.
Helpdesk advideerde mij om bij: Extra-inkomende en uitgaande berichten "pop.planet.nl(standaard)" aan te klikken. Dit heeft echter geen resultaat. Hoop dat je aan deze gegevens iets meer hebt.
 
Nog niet alles is me duidelijk.

1) Jullie hebben dus twee aparte e-mailadressen met ieder een eigen wachtwoord, etc.
2) Die twee accounts zijn wel op dezelfde PC en Outlook Express geïnstalleerd.

Probleem:
De mail van je dochter komt in jouw mailbox terecht.

Vraag:
Hadden jullie dan eerst een eigen mailbox? D.w.z. een eigen map? Maar hoe weet Outlook Express dan welke mail in welke mailbox moet komen? Dat kan niet anders dan door een e-mailberichtregel (zie mijn eerdere berichten).

Ik weet nog steeds NIET of er een e-mailberichtregel is ingesteld.

Groetjes,
Bennie
 
Tot de problemen ontstonden hebben we nooit iets met berichtregels gedaan. Omdat we beiden een mailbox met een verschillende naam hebben kwam de mail in de goede mailbox terecht. Ook onze accountnaam is verschillend. Daar hebben we niets aan veranderd.
Je hebt het steeds over de berichtregels, maar als ik die bekijk heb ik geen idee wat ik daarmee kan of moet doen. moet ik iets aanvinken. Begrijp er niets van.
Voor een ervaren troubleshooter als jij misschien een makkie. Voor mij een groot probleem
Ben benieuwd naar je antwoord.
Tot zover bedankt voor het snelle reageren elke keer
 
Ik heb in mijn eerste bericht al aangeven waar je moet kijken in OE of er berichtregels zijn ingesteld. (In de HELP van Outlook Express staat daar overigens ook uitvoerige informatie over: zie onder regels).

Je zou, om te beginnen, kunnen kijken of die überhaupt zijn ingesteld:
Extra\berichtregels\e-mail. Klik dan op annuleren. Er verschijnt een venster met daarin een overzicht van ingestelde regels. Zie plaatje:
Zoals je ziet is die bij mij leeg. Misschien dat er bij jou wel iets instaat?

Groetjes,
Bennie

attachment.php
 

Bijlagen

  • e-mailregel-1.jpg
    e-mailregel-1.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 137
Er is niets geselecteerd in berichtregels en ook mijn vak is leeg.
Misschien is het zinvol maar een nieuwe mailbox aan te maken
Of zijn er nog andere opties
 
Voor de goede orde: wat bedoel jij met een nieuwe mailbox? Is dat een extra map onder je lokale mappen?

Groetjes,
Bennie
 
Probleem waarschijnlijk opgelost. Bij mijn mailbox- Extra-Account- stond zowel pop.planet.nl(standaard) als pop.planet.nl
Heb de laatste verwijderd en de mail komt nu weer keurig op zijn plek,.
Bedankt voor het meedenken. Goeie site trouwens. Heb al een aantal problemen kunnen oplossen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan