outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanthe

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2003
Ik kan geen adressen meer toevoegen. als ik wil toevoegen krijg ik de melding" er is een fout opgetreden,kan adres niet toevoegen".
Ook als ik mijn mail wil lezen geeft hij de melding"outlook heeft onveilige bestandsbijlage in deze e-mail".:confused:

Ook als ik mijn mail wil lezen geeft hij de melding"outlook heeft onveilige bestandsbijlage in deze e-mail".
voor dit probleem-->>inOE>extra>opties>beveiliging>vinkje weghalen bij openen of opslaan van bijlage blabla.

Laatst bewerkt:
DRINGEND!!!

Ik heb dit probleem ook.

Ik kan het echter niet oplossing door in Extra - Opties - Beveiliging een vinkje weg te halen bij 'Opslaan of openen van ....', want die regel is GRIJS!!!

Dit weekend mijn PC helemaal opnieuw ingericht (vanaf Format C:) i.v.m. diverse problemen.
Dit nieuwe probleem had ik nooit!

Ik gebruik Windows2000, Outlook Express 6 en alle aangeboden patches en updates zijn geïnstalleerd.

Op http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=12341&#52441 vond ik een oplossing waarbij ik in het register zaken moet veranderen.
Dat doe ik liever niet.

Microsoft komt zelf met ook zo iets, maar dan minder uitgebreid:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;290497
Er moet een extra sleutel worden aangemaakt: dit heb ik toch maar gedaan: het helpt NIETS!! Ook niet na herstarten van de PC!!

Hoe komt Bill Gates er bij bestanden van zijn eigen programma's als onveilig te bestempelen!!!

Wie weet een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
In afwachting van een antwoord heb ik vast verder gezocht.

Die beveiligingsoptie is nog steeds grijs, ook met die extra sleutel Level1Remove.

Dit is een 'work around': Kies voor Doorsturen: de bijlage is nu wel te benaderen. Kies (voor de zekerheid) voor OPSLAAN: dan kan het bestand gescanned worden.

Probleem opgelost!!

Op de site van microsoft vond ik nog iets over een register instelling:

<HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express>
BlockExeAttachments

Zoek die op en klik er met rechts op. Staat er een 1 verander dat dan in een 0 (cijfers)
Sluit regedit af.

Ga nu in Outlook Express naar Extra -> Opties -> Beveiliging
Je zult zien dat de optie "Opslaan en openen van ...." die eerst grijs was nu wel aan te klikken is: uitschakelen dus.

De bijlagen zijn nu gewoon te benaderen.

Twee tips:
  • Maak EERST een backup van het register door Regedit te starten en te kiezen voor Register -> registerbestand exporteren. Zo ontstaat een *.reg bestand dat langs dezelfde ingang weer te importeren is
  • Zorgt voor een goede beveiliging tegen virussen en open voor de zekerheid geen bijlagen vanuit Outlook. Sla ze eerst op en scan ze.

mozilla

misschien een idee om thunderbird van mozilla te gebruiken? (en mozilla zelf als browser -perfect, vrijwel geen spam etc.-):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan