Outlook (Express)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik heb een vraag over Outlook, volgens mij geldt deze ook voor Outlook Express.
Ik krijg regelamtig mail binnen met een groot bestand er in. Het bestand heb ik opgeslagen, maar het mailtje wil ik graag, zonder het bestand er in, bewaren.
Maar hoe wis ik het bestand uit de mail, terwijl de mail blijft bestaan?
Anders groeit de omvang van mijn postbus zo snel.
Ik kan er geen functie voor vinden.
Ik heb alleen bedacht om hem zonder bijlage door te sturen naar mezelf, maar dat moet toch makkelijker kunnen? Wie weet een oplossing?

kan je niet gewoon de tekst uit het mailtje kopieren, en opslaan in words?
of is dat te lastig :p ?
(kan je anders niet gewoon via rechter muisknop->verwijderen, op de bijlage klikken?)

gr

Reactie:

Je eerste optie zou kunnen, maar is nou juist zo makkelijk om even op datum of op afzender een bericht terug te kunnen zoeken.

Je tweede optie kan, bij mij althans, niet.
Er staat wel Verwijderen onder de rechtermuisknop, maar die is grijs.

ohw das vreemd,
njah ik heb er verder ook geen verstand van,sorry
succes :thumb:

Waarschijnlijk heb je een extensie nodig. De enige manier die bij mij werkt is de email naar het bureaublad slepen, daar openen met kladblok (tip: maak een link naar kladblok in het kopieren naar menu van de rechtermuisknop) en daar het gedeelte verwijderen wat de attachment bevat. Daarna terugslepen naar de gewenste map en origineel verwijderen.

Je kan gewoon duursturen en bijlage verwijderen, maar dan ben je afzender kwijt...

De tip van Hackerfrans werkt in Outlook, maar niet in Outlook Express.
Iemand daar nog een idee voor?

Ik gebruik zelf Outlook Express (versie 6) en bij mij werkt de door mij aangeleverde methode wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan