Outlook Express.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Ik weet dat niet moeilijk is, maar ik herinner mij niet hoe...

Na een nieuwe XP installatie en daarna het installeren van Office krijg ik steeds hetzelfde bericht:

" Er is geen standaard email client geïnstalleerd of de huidige client kan niet voldoen aan...Start Microsoft Outlook en stel in als standaard...

Maar ik wil Microsoft Outlook niet, maar wel Outlook Express behouden als standaard.

Hoe ?

Als je 't office pakket installeerd, op welke manier doe je dat dan. Laat je de setup 't werk doen, of kies je zelf welke software van het pakket je erop wilt hebben.

outlook express

Gewoon via
start
instellingen,
programma`s,
outlook express openen en opnieuw komt het schermpje met de bekende vraag.
Kies nu wel voor ja en zie, voortaan opent hij gewoon zonder verder vragen te stellen.
Succes
Ria

Wat bedoel je met:
start
instellingen,
programma`s,
outlook express openen

Is dat start-programma's of start-configuratie-instellingen. Ik zie niet waar ik Outlook Express moet vinden en/of openen.

Dat schermpje komt enkel voor bij het opstarten.

misschien dat dit help.
Maak op je bureau blad een nieuwe snelkoppeling. (rechtermuisknop op bureablad dan nieuw en kiezen voor snelkoppeling). In het schermpje dat komt kies je voor bladeren. Dan c:\program files\outlook express en het bestand msimn.exe kiezen. Geef voor de koppeling dan de naam outlook in het volgend scherm en klik vervolgens op voltooien.

Nu kun je outlook express starten.

outlook express staat als het normaal is gewoon in de lijst van alle programma`s.
De lijst waarin je alle geinstalleerde programma`s ziet staan en van waaruit je een programma start

Heb het waarschijnlijk niet al te best uitgelegd, maar Outlook express wordt ALTIJD opgestart, dat is dus OK.

Maar door Office te installeren zit ik ook met Microsoft Outlook opgezadeld.

Die opent NIET, maar bij elke opstart wordt mij gevraagd of ik MO niet als standaard wil.
Neen dus.

Ben zeker dat het niet diende verwijderd maar uitgeschakeld.

Start outlook express.
Ga bovenin naar EXTRA - OPTIE's
en op het tabblad algemeen instellen dat outlook express het standaard e-mail programma moet zijn.

Ga naar Start klik met je rechtermuisknop dan Eigenschappen en dan op Aanpassen, onderin zie je dan met welk email programma je wilt werken

OK, laten we dit als afgesloten beschouwen.

Jullie antwoorden niet op mijn vraag of anders (waarschijnlijk) ben ik niet duidelijk genoeg.

MAAR IK WERK AL MET OE...enkel moet dat berichtje uitgeschakeld worden

Toch bedankt.

Die opent NIET, maar bij elke opstart wordt mij gevraagd of ik MO niet als standaard wil.
Neen dus.
Kun je een printscreen plaatsen van dat schermpje?

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Het schermpje zou in bijlage moeten zitten indien ik uploaden correct heb uitgevoerd.

Bijlagen

• MO.JPG
    MO.JPG
    14,9 KB · Weergaven: 29
Jammer,niet wat ik hoopte te zien,n.l. de mogelijkheid om aan te vinken deze melding niet meer te laten zien.

Wat ik nog kan bedenken.

Start internet explorer > Extra > Internet-Opties > tabblad Programma's > E-mail

Staat de instelling hier soms niet op Outlook express?Zie afb.

Greetz

Bijlagen

• ie-expl..JPG
    ie-expl..JPG
    48 KB · Weergaven: 31
Ja, maar zo moet het toch vermits, ik met OUTLOOK EXPRESS en NIET met Microsoft Outlook wil werken.

Bijlagen

• MO 2.JPG
    MO 2.JPG
    19,1 KB · Weergaven: 22
Ja natuurlijk,maar zo als ik zei "Staat de instelling hier soms niet op Outlook express",met de nadruk op niet.Ik hoopte dus dat er Microsoft Outlook zou staan.

Greetz

Tuurke
De melding die je krijgt heb ik nog nooit gezien, dus ik ga ervoor dat je Microsoft outlook toch verwijderd. Je gebruikt 't toch niet.
Je hebt waarschijnlijk tijdens de setup van het office pakket voor het volledige pakket gekozen. Dit kun je alsnog wijzigen en wel als volgt.
Configuratiescherm, software. kijk waar het office pakket staat en klik hierop, je krijgt dan 2 mogelijkheden 1. wijzigen en 2 verwijderen.
Je kiest voor 1. je krijgt dan de volgende 2 plaatjes te zien.
Bij het 1 plaatje kies je voor onderdelen toevoegen of verwijderen.
Bij het 2de plaatje klik je op outlook en kiest voor het rode kruisje
Ga nu verder en m.outlook wordt verwijdert.
Start hierna de pc opnieuw op. En dan hoop ik dat de melding verdwenen is.

grts

Bijlagen

• wijzigen.JPG
    wijzigen.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 27
  • setup.JPG
    setup.JPG
    54,7 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan