Outlook gaat heel traag open

• Onderwerp starter Onderwerp starter dol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dol

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
Het openen van Outlook duurt lang +- 30sec (het gebeurde plotselling)
Ik heb Windows XPpro, Office XP. kan iemand me helpen?

Heb je toevallig net msn uitgeschakeld of verwijderd net voordat hij traag werd?

[edit] o nee, is alleen voor outlook express, dit is outlook[/edit]

Ik lees op een ander forum dat het ook traag kan worden als je mcaffee gedeinstalleerd hebt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Heb je toevallig net msn uitgeschakeld of verwijderd net voordat hij traag werd?

Ik lees op een ander forum dat het ook traag kan worden als je mcaffee gedeinstalleerd hebt.

Nee geen van allebij, trouwens ook OutlookExpress reageert traag

Geplaatst door Tanja1968
Heb je al gescand op spyware met ad-aware en spybot. Je kunt ook nog een online virusscan doen bij http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp

Ook kun je nog een hijack This log hier plaatsen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125554&perpage=20&pagenumber=1 . Dan zal een expert onder de motorkap van je pc kijken wat er mis is.

Er zal best iets naar boven komen.:)
Heb zelf AdAware 6, helpt niet, ik vrees dat ik Office opnieuw moet installeren. bedank voor de moeite

Geplaatst door Tanja1968

Outlook werkt ook met MSN.
------------------------------------------------------

Heb jij toevallig heel veel mailtjes in je mappen? Of veel accounts? Toen ik (!)17000 mailtjes in allerlei mappen had staan duurde het opstarten ook erg lang (tot wel 30 sec.).

Geplaatst door XP_PC

Outlook werkt ook met MSN.
------------------------------------------------------

Heb jij toevallig heel veel mailtjes in je mappen? Of veel accounts? Toen ik (!)17000 mailtjes in allerlei mappen had staan duurde het opstarten ook erg lang (tot wel 30 sec.).
Nee, zoveel e-mailtjes heb ik niet staan en ik verwijder regelmatig e-mails, dus daar ligt het niet aan

Het is mij nog niet helemaal duidelijk welk e-mail programma je gebruikt. Gebruik je Outlook Express of Microsoft Outlook?

Groeten,

XP-PC,

Bedankt voor de quote. Ik had het even niet helemaal goed gelezen:)

Groeten,

Kan ook zijn dat 2 emailprogramma's naast elkaar gebruiken wat problemen geeft, je kan het eens proberen het bij eentje te houden, misschien gaat dat beter?

Outlook is trouwens niet zo efficient met opslaan.

"Krijgt u ook elke dag meer mail en groeit uw e-mailbestand zodat Outlook telkens langzamer opstart? Kies er dan eens voor het te comprimeren. Van zichzelf is de manier waarop Outlook uw e-mails en afspraken opslaat weinig efficiënt, maar u kunt het programma een handje helpen dit beter te doen. Start Outlook en open de mappenlijst via: Beeld > Mappenlijst. Klik bovenin de mappenlijst met de rechtermuisknop op 'Outlook Vandaag' en kies: Eigenschappen. Klik dan op Geavanceerd > Nu Comprimeren. Outlook zal nu de informatie in het archiefbestand beter indelen en zo de nodige ruimte besparen." (beetje een aanvulling qua post van XP_PC)

Bron.

Geplaatst door gezina
Kan ook zijn dat 2 emailprogramma's naast elkaar gebruiken wat problemen geeft, je kan het eens proberen het bij eentje te houden, misschien gaat dat beter?

Outlook is trouwens niet zo efficient met opslaan.

"Krijgt u ook elke dag meer mail en groeit uw e-mailbestand zodat Outlook telkens langzamer opstart? Kies er dan eens voor het te comprimeren. Van zichzelf is de manier waarop Outlook uw e-mails en afspraken opslaat weinig efficiënt, maar u kunt het programma een handje helpen dit beter te doen. Start Outlook en open de mappenlijst via: Beeld > Mappenlijst. Klik bovenin de mappenlijst met de rechtermuisknop op 'Outlook Vandaag' en kies: Eigenschappen. Klik dan op Geavanceerd > Nu Comprimeren. Outlook zal nu de informatie in het archiefbestand beter indelen en zo de nodige ruimte besparen." (beetje een aanvulling qua post van XP_PC)

Bron.
Hi, Ik heb het net gedaan het Comprimeren helpt ook niet. Ik ga denk ik Office opnieuw installeren. Een vraagje: Wat is het beste manier om backup te maken van de *pst bestanden en de e-mails die in de inbox staan? ik heb het al eerder gedaan (advies van een kennis) en het ging fout, alles kwijt, dus ik hoop dat er manier is om dit te doen.

Misschien is dat wel het beste, een frisse her-installatie, ruim wel alle restanten goed op.

Backup Outlook staat hier heel goed beschreven.
Backup OE (extraatje :) ) staat hier heel goed beschreven.

Geplaatst door gezina
Misschien is dat wel het beste, een frisse her-installatie, ruim wel alle restanten goed op.

Backup Outlook staat hier heel goed beschreven.
Backup OE (extraatje :) ) staat hier heel goed beschreven.
Hi
Office opnieuw geinstalleerd helpt niet, trouwens bedankt voor de link naar de site heel handig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan