outlook gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke56

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Onlangs heb ik de office 365 verlengd .. had problemen met installeren en ineens staat er de office 2016 op ...
de nodige problemen gehad, maar gedeeltelijk opgelost ..
omdat ik met telenet webmail werkte had ik de outlook niet nodig , toch ben ik nu benieuwd naar de outlook en als ik deze wil starten, krijg ik volgende scherm te zien dat ik in bijlage meestuur
.... bij deze lukt het me niet om door te sturen, bestand is te groot, alhoewel het een prtscr is ...

hij vraagt gebruikersnaam voor volgende server en dat is een server van hotmail, maar hoe kom ik aan de gegevens

op den duur snap ik totaal niets meer van office,
zo is er microsoft office outlook, outlook express wat is het nu feitelijk

ik zie het bos niet meer door al die bomen, of is het omgekeerd :-)

hopelijk kan mij iemand helpen

mvg,
Mieke

Gebruikersnaam is je mailadres van je Microsoftaccount, dat kan zijn : ?@live.nl, ?@hotmail.com, ?@msn.com, ?@outlook.com kortom het account waarmee je je bij Microsoft hebt aangemeld. Daarna kán het een minuutje of soms zelfs wel 2 tot 3 minuten duren voordat de gegevens zijn verzameld / geverifieerd en je account wordt aangemeld.

Als je ooit een provider mailadres hebt gekregen en je wil daarmee een account starten, bijvoorbeeld van ?@telfort.nl of ?@kpn.nl, dan heb je een brief van die provider gekregen met aanmeldgegevens.

Laatst bewerkt:
Dat is het rare, geen enkel van deze lukt ... en als ik mijn wachtwoord aanvraag ... kom ik in zo een molen terecht van code dat ik er gewoon niets meer van snap

De grap van Outlook is dat het eigenlijk elk (Microsoft) mailadres wel 'oppikt'. Het is wel een kwestie van een juist mailadres en juist wachtwoord.
Heel anders wordt het met een provider mailadres, dan zou het zomaar kunnen dat je een servernaam verkeerd invult maar nogmaals, voor Microsoftaccounts geldt dat niet, louter het juiste naampje en juiste wachtwoord invoeren en Outlook doet de rest.
Ik kan je hiervandaan helaas dus niet verder helpen.

Daarbij werkt het eigenlijk ook nog heel simpel: als je Outlook voor het eerst na installatie start, dan vraagt Outlook of je een account wil instellen. Bij ja hoef je maar 2 dingen te doen : je (Microsoft) mailadres en wachtwoord van dat adres invoeren en voilá, het account wordt gemaakt.

Lees dit ook even door.

Laatst bewerkt:
Outlook (Die uit het Office pakket) kan met zo'n beetje elk mailaccount werken. Als het maar POP3, IMAP of Exchange is aan de serverkant. Hoe je een en ander configureert is dus geheel afhankelijk welk e-mail adres je wilt koppelen.

Geef toe dat Microsoft een hoop verwarring zaait door Hotmail te hebben omgedoopt tot Outlook (Outlook.com).

Nog geprobeerd ondertussen en het lukt maar niet maar ik snap niet dat hij een hotmail sever nodig heeft : bay405-m.hotmail.com

ik heb helemaal geen hotmail account of zo, ik ben bij telenet

mijn mail is marjanke@outlook.be maar mijn wachtwoord neemt hij niet aan
Hij blijft het schermke van die server geven : bay405-m.hotmail.com

dat is dus ook mijn vraag hé, waarom hij een schermke geeft met die server ... kan hem ook niet wijzigen ... snap er de ballen van

Laatst bewerkt:
Oké, maar wat schiet ik er mee op als ik geen engels versta ;-)
ik denk dat ik wel een beetje hulp kan gebruiken :o

You didn't indicate what version of Outlook you are using but you most certainly been hit by some malware that has installed an add-on in Outlook. Depending on your version you might find the add-on menu under Tools->Options (2003-2007) or under File->Options (2010-2013). Open it up and deselect everything you are not familiar with. You can always reselect it later.

Restart Outlook. Problem gone?

Je moet dus kijken onder bestand-opties-invoegtoepassingen en daar een eventuele vreemde / rare toepassing 'de nek om draaien', dat zou de oplossing kunnen zijn.

Bij het eerste scherm van de Outlook wizard kiezen voor de geavanceerde instellingen. De ietwat vreemde naam krijg je terug als je Outlook zelf laat zoeken naar de server.

Als inkomende server kiezen voor POP3 met server pop3.live.com en uitgaande server smtp.live.com. Bij zowel inkomende server als uitgaande server je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

tip install dit eens outlook connector.

ik gebruik het zelf ook.

mvg macguy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan