outlook gegevensbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

edewaal97

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Geachte allen,

Sinds 2 weken heb ik een laptop naast mijn vaste computer. Deze laptop gebruik ik voor school.
Op mijn computer en laptop heb ik ms skydrive zo geconfigureerd dat mijn bestanden worden gesynchroniseerd met mijn computer, telefoon, laptop en "de cloud" (skydrive dus).

echter: Microsoft outlook zet gegevensbestanden van gmail automatisch in de map Mijn documenten/Outlook-bestanden

Je snapt het probleem waarschijnlijk al, dit gaat confronteren. Is er een mogelijkheid om deze gegevensbestanden uit de skydrive map te halen, en ergens elders op de computer te plaatsen?

Met vriendelijke groet,

Egbert

werkende met op de computer: Windows 8 Pro (x64)
op de laptop: Windows 8 (x64)

Als er meer info nodig is hoor ik het wel!

Waarom wil je gmail lokaal opslaan? Vraag erachter: ooit eraan gedacht synchronisatie voor gmail uit te zetten?

Ik heb in outlook gewoon de pop instellingen ingevuld die ik op de Google helppagina gevonden heb. En dat outlook de bestanden op zo'n (rare) plek neerzet kan ik niets aan doen... :)

Waarom zou ik synchronisatie voor gmail uitzetten? ik wil juist dat ik alles direct binnenkrijg. Ivm projecten op school en berichten van klanten wil ik zo snel mogelijk de e-mail ontvangen. E-mail van microsoft accounts (hotmail / live) ontvang ik realtime zonder enige vertraging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je kan toch 2 tabs open hebben. Eentje voor hotmail, en eentje voor gmail...

Je kan op de ene kant outlook gebruiken voor je hotmail account, en je kan een browser tab open hebben voor gmail. Online moet je toch zijn, omdat je anders geen mail kan binnen krijgen. Vandaar de vraag, waarom gmail perse via outlook moet binnenkomen...

Ik wil deze dingen met outlook regelen... de browser staat niet altijd open, en wil nog weleens vastlopen. Tevens krijg ik bij gmail geen melding dat ik nieuwe mail heb, dus dan heeft het nog geen zin..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan