Outlook heeft veel tijd nodig om op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Outlook heeft erg veel tijd nodig om op te starten

Ik denk dat het (mijn) profiel beschadigd is

Is daar wat aan te doen zonder opnieuw te installeren?

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Als je profiel beschadigd is krijg je een melding dus ik weet niet waarop je dat baseert.
Eerst maar de versie weten.
Nooit zo geweest dus spontaan gekomen en is het altijd en wat is lang ?

Kan (bijv.) aan invoegtoepassingen liggen. Start Outlook eens met de Ctrl-toets erbij vastgehouden, zodat je kunt kiezen voor Outlook in Veilige modus.
Kijk of dat wel snel start. Indien ja, dan zal het niet aan het profiel liggen maar aan (bijv.) de invoegtoepassingen die je gebruikt.

Tijs.

Hallo mensen,
Om te beginnen, het inloggen ; wat is lang. Het (mijn dus) Profiel inladen, bij 5 minuten ben ik gestopt, toen was het profiel nog steeds niet ingeladen.
Mvg
Jan Filarski

En in safe mode zoals dnties vraagt ?

Even terzijde, we moeten het er wel uit trekken bij je hè :confused:

Hallo Terrarabo

In de safe-mode ben ik nu al 6 minuten bezig, dus het inladen gaat niet sneller.

Ik neig steeds meer naar het toch maar opnieuw installeren van Outlook.

Ben n.l. bang dat er na een eventuele reparatie toch elementen achterblijven die niet gewenst zijn.

MVG
Jan Filarski

Hallo Jan. Microsoft Outlook is tegenwoordig op vrijwel alle (zakelijke) pc's aanwezig - en het lijkt wel of er overal op wordt gevloekt. De notoire neiging tot vollopen, de traagheid en de onbetrouwbaarheid zorgen voor heel wat irritatie.

Misschien is dit een helpje. En ja soms wordt je er niet goed van. Daarom zijn de helpers hier.

Klik op de link en probeer eens wat uit te vogelen. Je leert er zelf ook wat van. :p

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2652320

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ik heb inmiddels een herinstallatie van Office2016 gedaan

Maar het heeft niets uitgehaald.

Tijdens het inladen van mijn profiel heb ik zelfs gedouched en dat ik terugkwam stond

Outlook nog in te laden. Dus ik denk dat mijn profiel behoordijk beschadigd is.

Of daar de indexfiles van.

Maar ik weet niet hoe ik dit repareren moet. Ook uit de link van Manamana gaf geen paskaar antwoord.

Misschien weten jullie nog wat. Blijkbaar blijven er bepaalde bestanden bestaan als Office2016 totaal verwijderd word

(Verwijderd via Configuratiescherm| Programma's verwijderen.)

MVG
Jan Filarski

Wat ik denk dat zou kunnen helpen, gegeven wat je tot nu toe gemeld hebt:
Laat de Inbox Repair Tool los op het .pst bestand.
Zie hier waar die staat voor alle versies Outlook 2016.
Zie in dezelfde link waar het .pst bestand staat waar je Inbox Repair Tool op los wilt laten.

Kleine tips hierbij:
a. Outlook moet volledig afgesloten zijn.
b. Bij de eerste keer dat je Inbox Repair Tool loslaat op het .pst bestand, vink aan dat er een backup gemaakt moet worden van het origineel. De volgende keren dat je het aanroept zet dat vinkje af, voor de snelheid (1 backup is genoeg om achter de hand te houden, zie c.)
c. Voer Inbox Repair Tool (incl. reparaties) net zo lang uit totdat er geen fouten meer gemeld worden in het .pst bestand. Dus minstens 2x uitvoeren en als er nog steeds wat te repareren valt, dit laten doen. Laten we zeggen dat je minimaal zo'n 6x de tool loslaat op je .pst bestand als er (telkens) nog steeds (minor) problemen gemeld blijven worden.

Tijs.

Jan, even een vraagje uit nieuwsgierigheid: ik constateer (uit jouw best wel veel startberichten) dat jij vrij regelmatig een kleiner of groter probleempje hebt met hard -en of software.
Ben jij regelmatig doende met de instellingen van je machine en / of download je veel dingetjes / software van het w w w ?
Als je namelijk zoveel 'probleempjes' tegenkomt op jouw machine, dan is het misschien zinvol om een keer Windows clean te installeren.

Jan, even een vraagje uit nieuwsgierigheid: ik constateer (uit jouw best wel veel startberichten) dat jij vrij regelmatig een kleiner of groter probleempje hebt met hard -en of software.
Ben jij regelmatig doende met de instellingen van je machine en / of download je veel dingetjes / software van het w w w ?
Als je namelijk zoveel 'probleempjes' tegenkomt op jouw machine, dan is het misschien zinvol om een keer Windows clean te installeren.

Ik heb vele vragen gesteld over een ouder moederbord, waarop achteraf geen Win10 64-bit versie te zetten was. Uiteindlijk heb ik het MB maar van de hand gedaan.
Op de computer van m'n vrouw draait nogsteeds Win7 naar alle tevredenheid. En mede om dat feit en omdat er vele puzzels op staan, heb ik hierover nog geen vragen gesteld. Dat komt nog wel later, want ik ben bang dat ik alle puzzels opnieuw moet aanschaffen als ik er Win10 64-bit op zet, Hierover volgen in de toekomst nog wel vragen.

Mijn eigen computer is redelijk modern, toch heb ik alvorens hier Win10 op te zetten in het verleden ook vele vragen gesteld, ook over het installeren van een SSD als C: schijf.

Nu nog even het antwoord op een eerdere vraag van U omtrent: of er meerdere Office progs op lopen
Nee, er loopt maar 1 Office 2016 op mijn computer, waarvan Outlook nu dus niet werkt.
Ik vraag hierbij meteen:

Hoe kom ik aan het programma Inbox Repair Tool

Om dus Outlook te kunnen repareren
MVG
Jan Filarski

a. Inbox Repair Tool is voor het repareren van .pst bestanden (dus het mail gegevensbestanden die door Outlook worden gebruikt), NIET voor het repareren van Outlook zélf.
b. Ik geef in mijn vorige posting duidelijk aan waar je die tool (=scanpst.exe) kunt vinden (staat in de link). Even voor Outlook 2016 (geciteerd uit die link :rolleyes:):
Outlook 2016
32-bit Windows; C:\Program Files\Microsoft Office\Office16\
64-bit Windows; C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\
64-bit Outlook; C:\Program Files\Microsoft Office\Office16\

Tijs.

Hallo mensen,

Uiteindelijk is het me dan toch gelukt om Scanpst te vinden, uit te voeren en Scranpst de data bestanden te laten repareren

Alleen Outlook daarna opstarten lukte nogsteeds niet, dus ik denk dat er nog iets anders niet werkt.

Hebben jullie misschien een idee, of gewoon Office deinstalleren en opnieuw installeren ?

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan