Outlook instellen met Compuserve (via IMAP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

andremarian

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Best Forum,

Ten eerste ben ik al jaren lid en donateur na het oplossen van een probleem geweest, maar ik was mijn inloggegvens kwijt.

Het volgende probleem doet zich voor nu ik met mijn te versturen emails via Outlook Express 6.0, omdat ik nu van provider veranderd ben.

IK heb reeds de (standaard) installatieprocedure doorlopen via mijn nieuwe provider CompuServede, die werkt met IMAP.

Allereerst krijg ik een paar extra mappen (Postvak In en Sent items) die ik eigenlijk niet hoef te hebben (kan dat weg ?)

Vervolgens als ik daarna een email verstuur, komt iedere keer de melding : Voor één of meerder berichten in het Postvak Uit is geen geldige account opgegeven. Wilt u de standaardaccount gebruiken om deze berichten te verzenden ? ja/nee

Als ik nee kies wordt het bericht met mijn nieuwe @cs.com normaal verstuurd. Als ik ja kies, krijg ik de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is [email.nl[/email]. Onderwerp '', Account: 'email@cs.com', Server: 'smtp.cs.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 INCORRECT DOMAIN IN MAIL/RCPT COMMAND', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC78

........... en het bericht wordt niet verstuurd ! Dat email is mijn oude email adres bij Speedlinq.

Ik heb dat bij Extra, Account, Email verwijderd en de nieuwe van cs.com toegevoegd. Of kan het ook nog ergens anders staan ?
Compuserve heeft ook zijn eigen emailprogramma maar die vind ik net zo geschikt.
Binnenkomende mail werkt wel goed zonder rare vragen.

Wie kan me helpen. Van die eerste melding over die standaardaccount heb ik nooit eerder last van gehad (ook niet toen ik vorig jaar van provider wisselde. Ik wil eigenlijk Outlook wel blijven gebruik (lekker makkelijk en overzichtelijk)
Zelfs Compuserve kon me niet verder helpen, het probleem moest in Outlook zitten. Zit dat oude email adres nog ergens opgeslagen of zo.

Bedankt, ik hoor het graag snel (misschien vanavond nog ?)

Andre Botter

Laatst bewerkt:
Ten eerste ben ik al jaren lid en donateur na het oplossen van een probleem geweest, maar ik was mijn inloggegvens kwijt.
Als ik ga zoeken op ip-adres vind ik nog wel een "gelijknamig" account (junior member) met laatste activiteit oktober 2006.
Neem even kontakt op met beheer@helpmij.nl
Komt helemaal goed :)

Allereerst krijg ik een paar extra mappen (Postvak In en Sent items) die ik eigenlijk niet hoef te hebben (kan dat weg ?)
Zeker wel.
Maak handmatig de accounts aan, en gebruik GEEN wizzard van compuserve.
Ga naar de volgende locatie: C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{HEEL ERG LANG NUMMER}\Microsoft\Outlook Express
Verwijder daar de ongewenste mappen. De mails die er al in staan gaan verloren.

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is blablabla
Dit lijkt op server-instellings fouten in je mail accounts.
Wanneer je nog oude mail-adressen gebruikt, dan is de inkomende server zoals vanouds, met je oude inlognaam en password.
De uitgaande server is je nieuwe provider, met nieuwe inlognaam en password.
Zolang het oude email account nog in leven is, kun je het blijven gebruiken.

Deze gegevens staan inderdaad alleen bij extra / accounts / email.
Wanneer het niet blijft werken, verwijder dan de niet-werkende accounts in zijn geheel, en maak ze weer aan volgens de wizzard uit o.e.

Laatst bewerkt:
Verplaatst naar Outlook Express.

Beste Paul,

Bedankt voor je supersnelle reactie.

Tot mijn verbazing zag ik dat ik na het posten van mijn bericht, al bij helpmij bekend was gelukkig.

Ik gebruik mijn nieuwe email-adres email@cs.com maar toch herkend Outlook ergens nog het oude email..nl. Ik begrijp er niets van.
Ik heb het nu al zoveel keer opnieuw geprobeerd maar dezelde melding verschijnt.
Als ik dan Nee druk dan wordt de email zonder problemen verstuurd. Heeft Speedlinq ergens nog de naam ingeburgerd ?

Hoor het graag, thanks

Andre Botter

Laatst bewerkt:
Nee, in princiepe niet.
Wat je kunt doen is het hele account emails en nieuwsgroepen verwijderen, en dan opnieuw aanmaken.
Kijk ook even bij verbindingen van o.e. en i.e.
Kijk ook even bij config scherm / software of er nog progjes van speedlinq staan.

Laatst bewerkt:
Paul,

Ik heb al eerder de overig accounts verwijderd incl nieuwsgroepen ed.

Verder heb ik op de hele pc niets meer van Speedlinq gevonden.
Kan het zijn dat bij Netwerkverbindingen iets verkeerd staat ?

Bij de verbinding van o.e. staat niets aangevinkt. Toen ik koos voor Compuserve of Lan verbinding, bleef dezelfde foutmelding komen.

Hoor graag van je

Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, om er zeker van te zijn, dat je netwerk verbindingen goed staan, kun je de kaart tijdelijk de-installeren.
Zie de bijlage.

Laatst bewerkt:
Paul bedankt voor de tip...............
zo gezegd zo gedaan................ maar helaas

alles blijft hetzelfde

die dfvggegve][\;';//\/\ foutmelding waarin mijn oude emailadres staat.
I don't understand

Het is nu al laat,
morgenmiddag ben ik er weer,
heb jij dan dé oplossing ??

Andre:thumb:

Paul,

Zou ik anders misschien Outlook opnieuw moeten installeren ?
Als ik dat doe, ben ik dan mijn email-archief kwijt ? kan ik dat dan veiligstellen ?

Vreemd toch dat bij mij de standaard instelling voor Compuserve via IMAP niet geheel werkt. Het lukt dan wel om na het nee-beantwoorden van de vraag, de email te versturen...... maar toch, er staat iets verkeerd ingesteld !. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Kan jij of iemand anders van het Forum mij helpen ?

Andre B

Emails en adresboek kun je backuppen volgens de bijlage.
Ja, ik heb zelf vervelende ervaringen met verwijderen van compuserve. Blijft je lange tijd achtervolgen :(

Laatst bewerkt:
Paul,

Bedankt voor bijgaande procedure. Ik vind dat nogal ingrijpend en ben bang dat me dat niet goed af zal gaan.
Ik wacht nog even af.......... Ik heb nl dit probleem ook bij Microsoft aangekaart.
Kijken of die met een oplossing kan komen.

Voor zover bedankt Paul.............

Andre:confused:

Als je de stappen 100% stapje voor stapje volgt, kan er niets mis gaan.
Maar ok, ik wacht met je mee.

Beste Paul,

jahoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
HET IS GELUKT
HET WAS EEN "KLEIN" FOUTJE
Het bleek dat in mijn uit box nog een oude email stond met mijn oude email-adres. Daarom bleef hij iedere keer die vraag stellen.

IK KAN WEER GEWOON EMAIL VIA IMAP VAN COMPUSERVE VERSTUREN,

Muchos gracias, thanks, bedankt

Groetjes

Andre Botter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan