outlook kan niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonBraeken

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Ik krijg volgende foutmelding als ik outlook wil opstarten.

"kan de toepassing niet juist initialiseren (0x80000003). Klik op OK Om de toepassing te beëindigen"

Ik heb al gegoogeld naar dit probleem (foutmelding), maar nergens kan ik de oplossing vinden om het probleem op te lossen.
Iemand die er wel raad mee weet?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probeer het bestand OUTLOOK.PST eens een andere naam te geven.
Als je niet weet waar je dit kan vinden, moet ik de versie van windows en outlook weten.

hallo,

de computer wilt het bestand niet vinden :)

het gaat over:
windows vista
office 2007

alvast bedankt

EDIT:
ik heb het bestand gevonden, en van naam veranderd (gewoon een aantal 2'en ervoor gezet). Outlook geeft nog steeds dezelfde foutmelding als ik het probeer op te starten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het bestand staat in:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Users kan ook zijn 'Gebruikers'

ik heb het bestand gevonden, en de naam veranderd, maar outlook wilt nog steeds niet opstarten

wanneer ik: outlook.exe /resetnavpane
invoer bij zoeken, krijg ik dezelfde foutmelding als voorheen.

't is trouwens alleen outlook die tegenwerkt, word/excel/... werken wel correct

Open Excel, ga naar Help > analyse en herstel. Je zal een popup krijgen, zet beide vinkjes neer. Daarna zal je een melding krijgen dat er een programma afgesloten moet worden. sluit Excel af en klik op "opnieuw". Het Office pakket zal een herstel uitvoeren, als die klaar is kijk dan of Outlook wil opstarten.

en waar staat dat ergens bij office 2007,
want ik vind nergens analyse en herstel :-s

Oeps niet gezien dat het om Office 2007 ging.:o

Ga naar de "Office knop"(links boven) in het venster wat uit klapt zien je onderin "opties voor Excel" > informatiebronnen > Microsoft Office Diagnostische gegevens uitvoeren. Volg de vensters.

er was één fout gevonden en office heeft die kunnen oplossen,
maar bij outlook krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding...

EDIT: reactie was te snel,
office is nu bezig met het probleem te herstellen...

Laatst bewerkt:
in de uitleg van Office kreeg ik bij deze twee onderdelen een fout:;

Installatiediagnose: Bestand beschadigd of gewijzigd
De test Installatiediagnose heeft problemen in de Office-installatie hersteld. De Microsoft Office-programma's zouden nu correct moeten werken.

Als de Microsoft Office-programma's blijven crashen, wordt het probleem mogelijk veroorzaakt door een hardwarestoring of een probleem met de hardwareconfiguratie. Bekijk de resultaten van de tests Schijfdiagnose en Geheugendiagnose om na te gaan of er sprake is van een hardwarestoring die van invloed is op de installatie van Office 2007.

EN

Updatediagnose: Geen toegang tot een vereist bestand
De test Updatediagnose kan niet worden uitgevoerd omdat hiervoor toegang tot een bestand is vereist dat u niet hebt gedownload. Ga als volgt te werk in een van de volgende Office 2007-programma's om Microsoft Office te machtigen om dit bestand te downloaden:

Access, Excel, PowerPoint of Word
Klik op de Microsoft Office-knop en klik vervolgens op Opties voor Access, Opties voor Excel, Opties voor PowerPoint of Opties voor Word.
Klik achtereenvolgens op Vertrouwenscentrum, op Instellingen voor het Vertrouwenscentrum en op Privacyopties.
Schakel het selectievakje Periodiek een bestand downloaden aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of er systeemproblemen zijn in.
Wacht ongeveer een week tot het bestand is gedownload en voer Microsoft Office Diagnostische gegevens daarna opnieuw uit.
Visio, Outlook, Publisher of InfoPath
Klik op Vertrouwenscentrum in het menu Extra en klik vervolgens op Privacyopties.
Schakel het selectievakje Periodiek een bestand downloaden aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of er systeemproblemen zijn in.
Wacht ongeveer een week tot het bestand is gedownload en voer Microsoft Office Diagnostische gegevens daarna opnieuw uit.

outlook gaat nog steeds niet openen...

Ben ik ban dat je even het PST en OST bestand moet backuppen en de locatie noteren, dan Office eraf en opnieuw installeren. daarna die bestanden weer terug zetten.

Ik neem aan dat Outlook ook niet in veilige modus wil opstarten?
CTRL ingedrukt houden en Outlook opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan