outlook kan niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
.... van het ene op het andere moment kan ik niet meer printen vanuit Outlook (2003) op een XPsp2 systeem. Aanleiding is totaal onduidelijk, want ik weet heel zeker dat op betreffende pc de laatste 6 maanden niets is geinstalleerd, danwel dat er aan instellingen is geknoeid. Internet (analoog inbellen) wordt uitsluitend gebruikt voor het ophalen en verzenden van e-mail.

Ik kan [afdrukken] selecteren uit het menu [bestand], en dan krijg ik gewoon het printmenuutje te zien. Vreemde is dat er geen printer geselecteerd kan worden. Standaardprinter is wel zichtbaar, maar uitgegrijsd in het selectievak. Als de printopdracht wordt bevestigd, komt er ook een popup die de indruk wekt dat er geprint wordt, maar er bebeurd niks.
Het maakt geen verschil of ik probeer te printen vanuit het overzicht met mails (inbox) of vanuit een geopende mail. Resultaat is hetzelfde.

Heb al geprobeerd de printer op een andere USB poort te zetten, printer verwijderd uit apparaatbeheer, printersoftware opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt allemaal niets. Pinter is trouwens een HP Photosmart 2575.

Meest vreemde is nog dat de printer zonder meer werkt vanuit ieder willekeurig ander programma, behalve met Outlook. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Dit al geprobeerd? Start -> Uitvoeren-> type regsvr32 ole32.dll en klik op uitvoeren.

ga ik eens proberen. Wat doet het precies?
Het heeft iets met OLE objecten te maken neem ik aan. Zou dat niet gewoon hersteld moeten zijn na herinstallatie van de printer?

En dan niet iets... hoe is dit gekomen?

Heb je als eens in het print menu (dus ctrl-p) bij print stijl/opmaak (print style in engelse versie, kan dus net wat anders heten) gekeken welke stijl geselecteerd is? Als het memo stijl is kun je niets aanpassen.. alleen in tabel stijl.

opnieuw laden van OLE werkt niet. Object is opnieuw geinstalleerd, maar heeft geen effect op het probleem.

Wisselen tussen stijl memo en tabel werkt ook niet. Ik kan in eerste instantie helemaal niet kiezen. Hij staat standaard op memo, tabel is grijs, dus niet te selecteren.
Vreemde is ook dat ik helemaal geen printer kan selecteren. De standaardpinter wordt weergegeven in het printmenu, maar in een grijs vlakje. Ik kan helemaal geen andere printer kiezen, en ik kan ook niet bij de pintopties enzo.
Het lijkt wel of de hele printmodule van outlook gewoon niet meer werkt. In andere programma's gaat alles overigens nog steeds prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan