Outlook maakt geen mapje aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jemama

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Geachte .....

outlook heb ik gelinkt aan hotmail , dit doet het prima gewoon links een mapje met email adress
inbox
verzenden enz enz.

nu wil ik ook een account aan maken , dat ik mijn webmail krijg
hosting2go = pop3

dus ik link hem keurig naar pop3.XXXXXX.nl en smtp ook smtp.xxxxx.nl
vervolgens doe ik de test, alles goed, geen errors,
maar ik krijg links geen mapje van mijn webmail (adres inbox verzenden enz enz.)

wie kan mij helpen dat ik dit wel krijg>?

Hoi,

Hoe bedoel je "outlook maakt geen mapje aan" ....
Outlook heeft standaard de mappen Postvak IN en Verzonden items, waar de mails in terecht komen.
Dat geldt ook voor je pop-account bij hosting2go.
Dat er voor hotmail wél allemaal aparte mappen worden aangemaakt is 'afwijkend' aan de normale gang van zaken.
Sterker: ik begin om die reden niet aan het onderbrengen van hotmail in Outlook. Het leidt tot een veelheid aan allerlei mappen die het geheel alleen maar onoverzichtelijker maken.
In tegensteling tot - bijvoorbeeld - Gmail, die wel 'gewoon' gebruikt maakt van de bestaande structuren en manier van werken van Outlook.

oke , heb hotmail voor het gemak verwijdert,
maar er komen geen berichten in het algemeene inbox vak ,
terwijl ik het ging testen , de verbinding en alles goed was, windows mail en thunderbird , werkt wel goed

Hoi,

Wellicht dan béter om Windows Mail te gebruiken?
Mogelijk zelfs nóg slimmer om Windows Live Mail te gaan gebruiken ....
De fout zit mogelijk dan in het gegevensbestand van Outlook, maar daarvoor moet je een aantal handelingen doen waarvoor bekend moet zijn:
- de Windows-versie
- de Outlook-versie

Laatst bewerkt:
Het PST-bestand is het bestand waarin Outlook alle mailberichten, agenda, afspraken etc. plaatst.
Dit bestand kan na verloop van tijd fouten bevatten, waardoor Outlook niet meer goed werkt.
Er is een programma'tje – scanpst.exe – dat met MsOffice wordt meegeleverd; waar dit staat is afhankelijk van de Windows- en de MsOfficeversie.
Als je dit programma gevonden hebt (zoeken met de zoekfunctie van Windhoos) en erop dubbelklikt wordt gevraagd om het gegevensbestand (outlook.pst).
Ook de lokatie hiervan is afhankelijk van de Windows- en MsOffice- (of Outlook-) versie.

Controleer eerst waar het PST-bestand staat (meestal heet dat OUTLOOK.PST)
Je doet dit in Outlook zelf:
Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer
Of Middels de zoekfunctie.
Meest vookomende lokaties:
C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst (WinXP)
of
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst (Win7 of Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan