Outlook macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferry1908

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hoi,

Ik ben op zoek naar een specifiek VBA script :S

Ik wil dat elke 5 minuten een macro wordt geladen die controleert of er berichten zijn met

een bijlage. Deze bijlage dient opgeslagen te worden in een mapje. Vervolgens dient het

verwerkte bericht in de map "Verwerken" te komen en dient er een mail gestuurd te worden

aan bla@mailadres.nl met de berichtgeving dat de bijlage succesvol is opgeslagen.

Ik heb allerlei scripts op het net gevonden maar geen van deze voldoet, al is het alleen maar omdat ik de macro niet automatisch kan laden :S

Wie kan mij helpen? :confused:

Kijk eens in Outlook naar Regels en Waarschuwingen in het menu Extra.

Met regels kun je zeer veer doen met inkomende mailtjes.

Volgens mij heb je twee opties:
1. Of je checked alle email bij binnenkomst
2. Of je maakt een VB applicatie die in Outlook alle email afloopt, elke 5 minuten

Optie 2 kost veel meer tijd, want je loopt in principe alle email elke 5 minuten af. Optie 1 heeft daarom mijn voorkeur. Maar ja, wie ben ik... ;)

Via een script kun je vervolgens via het NewMailEx event de emails afvangen.

??

Enig idee hoe ik er voor zorg dat ie elke 5 minuten de mails afloopt???

Moet je wel eerst antwoord geven op welke optie je nou eigenlijk wilt.... ;)

Bij de eerste optie wordt de mail direct gecheckt en niet pas na vijf minuten. Moet natuurlijk wel Outlook 'aan' staan. Dus dit is een veel elegantere methode, vind ik. De code schrijf je dan in de Outlook VBA.

Bij de tweede optie gebruik je een timer, in een VB6-applicatie bijvoorbeeld. De timer zet je op vijf minuten interval zodat om de vijf minuten een 'event' wordt gestart. In dat event (in de VB6-applicatie) schrijf je vervolgens code die dan al je mails moet doorlopen. Want je weet immers niet welke nieuw zijn (lees: nog niet gecontroleerd op bijlagen) en welke niet.

Maak eerst je keuze zou ik zeggen! (1, 1, 1, 1 !!!! :D)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan