Outlook: mail blijft onbedoeld op server staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
hallo
Ik heb net Outlook van MS Office prof plus 2010 / Vista geinstalleerd op de PC van mijn vrouw.
Als ik de mail binnenhaal, dan blijkt de mail ook nog op de server achter te blijven. Dat raakt een keer vol.
In de instellingen kan ik nergens vinden waar ik dit kan wijzigen. (van outlook express ken ik de optie 'copie van mail op server bewaren', zoiets kan ik dus niet vinden).
hopelijk heel simpel, waar vind ik deze optie?
groet
Mark

Tja, ik kom dit tegen: "Geavanceerd de poortnummers worden gewijzigd (en aanvullend daarop de verbinding worden versleuteld met SSL). Onderaan dit tabblad kan tevens worden ingesteld dat Outlook de binnenkomende berichten (eventueel voor een bepaalde tijd) op de mailserver moet laten staan."
Maar op het betreffende tabblad ontbreekt deze optie....
prinscreen outlook.jpg
Hoe nu verder?
Mark

In Outlook, ga naar tabje extra en dan accountinstellingen
Daar uw account selecteren en klik op "de instellingen wijzigen"
Daar op “meer instellingen” klikken, tabblad geavanceerd en daar onderdaan een vinkje weghalen bij een kopie op de server laten staan.

Ook is van belang wat voor type mailbox je hebt aangegeven bij het invullen van het e-mail account.
Als je daar gekozen had voor Microsoft Exchange of IMAP, dan blijft alles wat je niet weggooit (en daarna verwijderd uit Verwijderde Items) gewoon op de server staan.

Tijs.

hallo Tijs
Ik denk dat dat het is. Hij staat op IMAP. Hoe kan ik hem op POP3 krijgen? In de instellingen is het lichtgrijs in het vakje, ik kan het niet wijzigen.
Mark

Je zult het huidge mailaccount moeten weggooien uit het account gedeelte van Outlook en daarna opnieuw toevoegen, maar dan als een gewoon POP3/SMTP/Internet e-mail account.

Tijs.

OK, duidelijk, maar blijven de emails dan nog beschikbaar? Heb net alles met moeite overgezet vanuit Outlook Express.....
Mark

Als het goed is worden die geïmporteerde Outlook Express mailtjes NIET getoond bij Postvak IN maar in een persoonlijke folder.
Kom anders even naar de Helpmij chat, dan kan ik even met Teamviewer Quicksupport bij je meekijken om te zien of je wel of niet wat kwijt zou raken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Via teamviewer eerst alle gegevensbestanden van Outlook gebackupped.
Daarna een nieuw Outlook profiel gemaakt, met de pop3/smtp indeling. Die getest, en het was klaar.
[Het oude Outlook profiel bevatte inderdaad een IMAP account.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan